Wat controleren bij/door cb?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Onje, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Wat controleren ze op het cb bij jouw baby?

Ik ben eergister voor Lemmy 4,5 maanden zijn prikken geweest (3e keer) Mevrouw heeft zijn hoofdomtrek gemeten, zijn gewicht en of hij op zijn buik zijn hoof goed omhoog kon houden.
    Maar nu kan ik mij herinneren dat de vorige keer een andere mevrouw ook controleerde; zijn fontanel, balletjes, of hij zonder geluid te maken haar met zijn ogen volgde, en volgens mij nog wat maar kan er even niet op komen.

Ik ben niet bang dat er wat mis is ofzo maar ben eigenlijk gewoon nieuwsgierig?

2. Onje

Onje Niet meer actief

Oh ja zijn beentjes controleerde de vorige mevrouw ook! Strekkn rekken in uit elkaar.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het verschilt of je bij de verpleegkundige of bij de arts bent (meestal om en om), ze kijken naar verschillende dingen

4. Onje

Onje Niet meer actief

En mogen de prikken door beide gegeven? Misschien kan ik daaruit opmakn of ik bij een verpleegkundige of arts ben geweest. Daar heb ik geen idee van namelijk wordt ook niet verteld.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    De prikken worden door allebei gegeven...
    Anders vraag je het toch volgende x even van joh ben jij nou de arts of niet.. Haha
    Of bij de afspraken mevrouw even aangeven dt je wil dat ze het bij de afspraak zet

Maar ik denk dat je bij een verpleegkundige ben geweest..
    Hier worden nl alleen de benen in en uit getrokken en hartje geluisterd e.d door de arts

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    In he CB-boekje of op een los briefje dat je erbij kreeg (hier tenminste wel beide keren) staat ook of je bij de verpleegkundige of de arts een afspraak hebt.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ja ik zal het eens vragen ben wel benieuwd eigenlijk :D

8. Onje

Onje Niet meer actief

Och nee niet gehad hier.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier verschilt het ook of arts of verpleegkundige hebt.

Arts controleerde rond de 4 maanden (ff uit mijn hoofd)
    hart, longetjes,oren, fontanel, heupjes, volgen met de ogen, hoofd omhoog houden of ze iets kon pakken.

Verpleegkundige hier stelt meestal vragen wat ze wel/niet kan, eten etc.

BMR-prik mag niet door de verpleegkundige gegeven worden. wij hebben de prik uitgesteld naar 18 maanden en toen zei de verpleegkundige, daar hadden we afspraak mee, dat ze die prik niet mocht geven en we alsnog een nieuwe afspraak moesten maken bij de arts.

10. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De verpleegkundige kijkt hier meestal naar de vaardigheden en ontwikkeling en de arts kijkt meer naar de medische/lichamelijke zaken. Nu ons zoontje wat ouder is, laten ze hem ook gewoon spelen en kijken ze hoe hij dat doet. Daar kunnen ze al heel veel uit opmaken.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier heeft de verpleegkundige vooral gekeken naar wat vaardigheden, inderdaad (hoe ligt ze op haar buik, hoe houdt ze haar hoofdje op, etc). De arts is wat meer gericht op medische dingen, dus óók wel die vaardigheden, maar daarnaast ook wat meer gericht op heeft ze een voorkeurshouding, hoe zit het met de heupjes etc.

DKTP/Pneu heeft hier zowel de arts als de verpleegkundige gegeven.

Overigens staat er hier ook in het groeiboekje met wie de afspraak is (arts/vpk) en we hebben altijd dezelfde personen, dus ik weet ook wie wie is. (Ze zijn hier maar met z'n drietjes; vpk, arts en assistente, dus altijd bekende gezichten.)

Deel Deze Pagina