ORS vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoeveel op een dag mag/moet je geven aan je kindje?

sam was erg ziek, hoge koorts, bleek een fikse keelontsteking te zijn, nu dus aan de antibiotica en daardoor diaree, helaas drinkt ie ook minder en eten ook. zag op de weegschaal dat ie al wat afgevallen was.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

niemand?

3. yasmientje

4 jan 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk minimaal een halve liter maar als ze meer willen kun je ze gewoon laten drinken. En als hij erg weinig wil drinken enkel ors aanbieden.En letten of hij genoeg plasluiers heeft.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Dat mogen ze de hele dag hebben desnoods met limo er door (doen ze in het ziekenhuis ook) Mijn kereltje heeft ook allergische reactie gehad op ab en had toen 15 diaree luiers op een dag:$ uiteindelijk kreeg hij in het ziekenhuis naast een liter melk ook nog 750cc ors via sonde.
    Heel belangrijk letten op plas luiers.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

let idd al op de luiers.

heb nu ook peutergroeimelk gehaald omdat ie al niet zo zwaar was en nu dus wat afgevallen dat dronk ie wel voor ie ging slapen. heb ook al wat ORS gegeven en straks weer.

6. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik geloof dat het minimale 50cc per kilo lichaamsgewicht? Bel effe je HA voor minimale hoeveelheid.

Ligt wel erg aan de hoeveelheid diarree hier kleine man toen 15 luiers per dag tot aan zijn nek.

succes kim

7. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Op de verpakking van ORS staat meestal wel hoeveel ml per kg lichaamsgewicht je een kind kan aanbieden van een bepaalde leeftijd. Bij mij op de verpakking staat zuigelingen en kinderen tot 20 kg: 10-20 ml oplossing per kg lichaamsgewicht per uur totdat verschil merkbaar is.
    Maar mijn zoontje vond het zo goor dat ie het niet dronk, haha, kon hem niet kwalijk nemen, want ik heb het zelf geproefd en vond het ook erg vies!

8. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ook is het zo dat als je kindje koorts heeft hij meer moet drinken.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij heeft nu geen koorts meer gelukkig. maar voorheen hoefde ik niet te zeggen van even drinken, hij vroeg er zelf om en nu dus niet meer ik moet echt zeggen even wat drinken en dan nog draait ie gewoon zijn hoofd weg.

Deel Deze Pagina