Ors

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

Ik vroeg me af.. wanneer ga je evt ORS geven?

Als ze langer dan 1 dag spuitluiers hebben? Als ze te weinig drinken.. als ze *hangerig* worden? ( hoewel je dan al te laat bent lijkt me..) ALs ze weinig plasluiers hebben?

Kortom.. wanneer is t *nodig* ?

Alvast bedankt
    (ps..ik hoop dat hij hier goed staat..zo niet..sorry..)

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb mn zoontje laatst voor t eerst ORS gegeven toen hij misselijk was en over begon te geven en niks binnen hield. Hij had toen nog geen diarree. Hij had die dag vanaf 8 uur tot 15 uur slachts ca 100cc gedronken en wel 5 keer gebraakt. Om te voorkomen dat ie suf zou worden / uit zou drogen heb ik het toen preventief gegeven elk kwartier een paar slokken. De dag erna kreeg hij ook diaree en heb ik een opgelost glas ORS steeds in kleine beetjes door zn drinken gedaan (hij hield toen inmiddels weer wat binnen) tot dat de diarree over was. Als je de dagdosering niet overschrijdt kan het vlgs mij weinig kwaad. Beter voorkomen dan genezen!

3. adi

adi Niet meer actief

ORS kan zoizo niet kwaad!

Onze kids hebben Rota-vorus gehad en toen hebben ze een paar dagen alleen op ORS geleefd.

Maar ontopic: MIj is geadviseerd om ORS te geven bij flinke diarree of braken en als het kind minder dan de helft vocht binnenkrijgt dan normaal.
    Ondergrens vocht per dag is 300cc, als ie daaronder komt en diarree heeft zou ik even met HA bellen.

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik krijg ors er echt niet in hij kots dat extra uit
    nu heb je dan ook met een smaakje ik moet die maar eens gaan halen

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    dank voor je snelle reactie.. ik heb nu nog een erg vrolijke smurf hoor... maar ben graag voorbereid.
    ze horen volgens mij op deze leeftijd ongeveer 800 ml per dag te drinken?
    als ze dat doen... dan kunnen ze toch best een dag spuiluiers hebben?

sjow...iedereen is zo snel met reageren dat deze reactie al achterhaald is. grin.

Dank jullie wel:)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik had met een citroenachtig smaakje, het rook naar 7-up, haha, hier ging het er goed in, maar ik deed het wel door de sap.
    Ik heb het gewoon bij Etos gekocht.
    Sowieso bij overgeven is het lastig om wat dan ook erin te houden. Heel langzaam opbouwen, eerst elke 5 minuten een theelepeltje bij wijze van spreken en als dat er in blijft pas grotere hoeveelheden proberen en meer tijd ertussen.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik heb dus de gewone ors zonder smaak dus ik ga ook die ff met citroen smaakje halen
    de gewone ors vind ik zelf ook behoorlijk vies zelfs me kerel moet er zowat van kotsen.
    ik doe het ook altijd door sap heen maar blijft erg vies

Deel Deze Pagina