wakker maken voor de voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantie, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantie

chantie Lid

9 jul 2006
    21
    0
    0
    Overijssel
    hallo

ik heb ff een vraagje. Onze dochter is 15 dagen oud. Ze krijgt dus nog om de 3 uur voeding. Soms dan slaapt ze nog na 3 uur. Wat deden jullie maken jullie haar dan toch wakker of lieten jullie haar slapen tot max. 4 uur na de laatste voeding? Ze huilt wel vaak even na de voeding.
    En op hoeveel voeding zaten jullie al met 2 weken. Consultatie buro zegt niet meer dan 90 cc evt tot 100/110 cc aangelegd met water maar niet meer dan 3 schepjes voeding. Kraamhulp zegt mag gerust tot 120cc.(dus 4 scheppen voeding)

groetjes

2. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    hey

ik laat mn dochter gewoon doorslapen .. soms slaapt ze dan 5 uur door en dan krijgt ze daarna gewoon de fles. anders slaapt ze nog half als ze drinkt en verslikt ze zich..of valt ze tijdens hetdrinken weerin slaap

ik doe gewoon 90cc water en drie schepjes voeding ;)

groetjes

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik maakte haar eigenlijk altijd wakker voor haar laatse fles,en ze dronk hem altijd goed op!
    Je moet doen wat jij denkt wat goed is voor je kindje!

Groetjes,

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb altijd alleen wakker gemaakt voor de laatste voeding 's avonds en verder niet.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Overdag maakte ik Eliza altijd wakker om de 4 uren, snachts liet ik haar slapen, om zo een dag en nacht ritme te krijgen, naar 3 weken sliep ze snachts al 6a7 uren door..

Groetjes Kalush

6. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

fay kwam altijd om de 4 uur! en snachts sliep ze gewoon door nou dan ga ikd er ech tniet wakker maken!

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik heb nooit wakker gemaakt, gewoon zelf het ritme laten bepalen. Moet ik wel zeggen, dat ik bv gaf, op verzoek.
    Na 3 nachten sliep ze van 11 tot 5, en na 6 weken werd dit 7 uur. Door het wakker maken doorbreek je het ritme weer.

Moet ik wel zeggen dat wij een flinke meid hadden, die bloedsuiker al goed kon reguleren en daardoor niet te snel weer honger kreeg. Maar goed, voeden op verzoek hoort bij mij ook slapen op verzoek bij.
    Maar doe wat je prettig vind. Kunt het ook een paar daagjes aanzien, laten slapen en zo.

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

ik hoef meneertje niet wakker te maken. Hij meldt zichzelf wel keurig na 3-4 uur. :) ook 's nachts :(
    Persoonlijk zou ik hem wel wakker maken na 4 uur (hij krijgt om de 4 uur 150 cc) zodat er wel regelmaat in zit. (behalve 's nachts als hij zich dan niet meldt laat ik hem gewoon liggen, maar dat is helaas nog niet gebeurt)
    De hoeveelheid die je moet geven hang van het gewicht af.

9. Friemeltje

Friemeltje Actief lid

2 jul 2006
    406
    1
    0
    Ik laat mijn dochter ook gewoon doorslapen,
    ze komt zo om de 4 of 4.5 uur en dat gaat goed,
    de eerste dagen werd ze wel wakker gemaakt, maar dan dronk ze te weinig omdat ze weer in slaap viel..

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik maak mijn manneke echt niet wakker!

11. diana hoogeveen

diana hoogeveen Actief lid

7 aug 2006
    265
    0
    0
    ondernemer
    omstreken rotterdam
    ik maak luca altijd na 4 uur wakker en hij krijgt om 9 uus zijn laatste fles en dan de volgende morgen 6 weer zo weet ie het verschil tussen dag en nacht suc6

12. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Zo zie je soms zoveel mensen zoveel meningen. Er is geen goed of fout met dit soort dingen. Het is net wat bij je past. Je vind vast snel je weggetje.

In mijn boekje van de kraamzorg staat trouwens dat ze met 2 weken wel 6 uur tussen de nachtvoeding mogen hebben. Op de dag 4 uur.
    Ik gaf bv en liet haar met twee weken wel slapen, meestal kwam ze dan wel binnen de 5 uur 'nachts en op de dag veel sneller.

13. chantie

chantie Lid

9 jul 2006
    21
    0
    0
    Overijssel
    bedankt voor alle reactie's. Ik laat haar nu ook gewoon slapen, alleen als ze met de laatste voeding slaapt maak ik haar wel wakker. En ach dat voedingsschema (waar ik veel mensen over hoor) dat ze elke dag op dezelfde tijd komt voor de voeding, dat komt ook vanzelf wel een keer. Ze is ook nog zo'n kleine meid! groetjes

Deel Deze Pagina