Helaas net te horen gekregen dat mijn contract als ik weer moet gaan beginnen niet verlengd wordt. Nu zit het zo dat ik met bekkenklachten al vroegtijdig moest stoppen. Hoe zit het als ik straks nog steeds veel klachten heb en me dus eigenlijk moet ziekmelden qua vergoeding. Is dat dan gewoon 70% of dan weer 100% omdat het nog zwangerschaps gerelateerd is. De bedoeling was om na 3 weken vakantie na het verlof dan er weer te werken maar dat gaat dus niet door. Iemand een idee of waar ik dat evt kan vinden. Nu hoop ik natuurlijk meteen weer fit te zijn maar wil het allemaal wel weten.
als het zwangerschapsgerelateerd is krijg je 100 procent.. ik had geen werkgever meer omdat mn contract in de zwangerschap al ophield en mn ww rechten precies afgelopen waren voor ik de zwangerschapsuitkering kreeg..sloot precies aan..dus daarna ziekgemeld na verlof . ik had ook hele erge bekken en rugklachten helaas trof ik een onmogelijke arts die er niks van wilde weten terwijl de fysio zelf ook zei je hebt bekkeninstabiliteit .. en hop zo werd mn uitkering per direct stopgezet na dat gesprek! en dat terwijl ik nog maanden daarna echt niet KON werken heb wel een poging gedaan maar verging dus echt van de bekken en rugpijn en dat is echt in mn zwangerschap begonnen want daarvoor had ik er nooit last van.. maar goed jij hebt nu nog een werkgever dus neem aan dat er al een arbo aan te pas is gekomen en dergelijke dus dan hoef je je denk ik geen zorgen te maken!
Klopt ben al bij de arbo geweest nu is het ook zo dat ik werk heb/had in de horeca en dat is natuurlijk niet het lichtste beroep. Arbo arts vond het ook niet goed gaan. Tuurlij hoop ik dat het na mijn bevalling goed gaat maar anders ben ik bang dt ik me daarna toch moet ziekmelden (dan nog bij mijn werkgever) en dus geen vakantie kan opnemen. Nu snap ik dat het in de periode uiteraard 100% is, ik ben immers nog in dienst. Maar na 4 weken daarna niet meer en is dat dan ook 100%? Dus als je werloos bent? En hoe gaat het dan in werking? Wel gewoon inschrijven bij het CWI uiteraard neem ik aan.
Hoi PBA, Als je nu in de ziektewet zit dient je werkgever je ziek uit dienst te melden bij het UWV, zolang je nog niet in je verlof zit heb je recht op 100% ziektewet het is immers zwangerschaps gerelateerde klachten. 6 weken voor je uitgerekende datum gaat je WAZO in, of terwijl je zwangerschapsverlof dit tot 10 weken daarna. Ben je dan nog niet in staat om te werken dan meld je per einddatum verlof weer ziek bij het UWV dit is ook 100% indien het door de zwangerschap komt. Anders 70%. Einde ziektewet betekend ww, daarvoor dien je in te schrijven bij het UWV werkbedrijf (voormalig CWI) en een ww aan te vragen dit kun je beide op de website van www.werk.nl doen. WW uitkering is 70% van je laatst verdiende loon!
Je moet je idd voor het eind van je verlof weer ziekmelden en niet na die 3 weken vakantie (die krijg je bij het eind van je contract dus nog gewoon uitbetaald). Liep je contract in je zwangerschaps verlof precies af? Anders mogen ze je niet ontslaan tot 16 weken na je verlof (en volgens mij pas 16 weken nadat je weer beter bent gemeld na je verlof, maar dat weet ik niet zeker)
ontslaan mag idd niet maar contract niet verlengen mag wel. Mijn contract loopt ongeveer 4 weken na mijn verlof af. Als ik me goed voel dan zijn dat vakantie dagen die ik dan gebruik. Kom niet meer terug in ieder geval.