minder/stoppen met werken.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by m038, Oct 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. m038

m038 Actief lid

Sep 14, 2007
    167
    0
    16
    hallo,

ik ben nu 29 weken zwanger. werk onregelmatig en heb een dochter van 2... sinds twee weken last van bekkeninstabiliteit... moet dus minder gaan werken nu. dat voelt zo als falen... ben gewoon zwanger wil niet ziek thuis zitten.. herkent iemand dit. ik weet ook dat er nu vijf weken voordat ik met verlof ga nog niemand is om mijn plek op te vullen dus alles wat ik niet meer doe komt op mijn collega's neer...
    de arbo arts zei dat ik misch maar moest stoppen maar mijn verantwoordelijkheidsgevoel zegt loop nog maar even door met aangepaste diensten...

thuis geeft het ook stress want manlief is voor stoppen... maar snapt niet dat alle dagen thuis ook maar thuis zitten is. wat hebben/zouden jullie doen????

vind het zo lastig nu

groetjes

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook met pijn in mijn hart gestopt met werken toen ik 32 weken zwanger was.. Ik liep er al weken met zware pijn en uiteindelijk heb ik toch de knoop door kunnen hakken om te stoppen, je wilt natuurlijk het beste voor je kindje (en jezelf).
    Nu bijna 7 weken na de bevalling ben ik blij dat ik eerder ben gestopt en mijn rust heb genomen, ik heb weinig tot geen last meer van mijn bekken!

3. Mistique

Mistique Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    1,053
    0
    36
    Toch aan jezelf en je kindje denken. Dat is nu het allerbelangrijkste. Ik ben sinds deze week halve dagen gaan werken, ook door bekkeninstabiliteit. En als dat ook niet meer gaat, ga ik ook eerder stoppen met werken. Mijn fysio vertelde mij dat de kans groot is dat als je nu door zou gaan met werken je na de bevalling een langere herstel nodig hebt. Dus dan moeten ze het ook misschien langer zonder je doen. Kan je dan niet beginnen met de halve dagen werken, of gaat dat niet met jou werk? Dan weet je of het helpt en zo voldoende is tot aan je verlof.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook last van zware BI. Ik liep op een gegeven moment met krukken. Ik herken je gevoel, ik wilde mij ook niet ziek melden. Toen ik na 2 weken terugkwam van een vakantie, heeft mijn werkgever mij gebeld met de mededelingen dat hij mij zelf ziek heeft gemeld. Dat was met 31 weken. Ik vond dat in eerste instantie niet heel leuk om te horen, maar oh wat heb ik genoten van mijn lange verlof. De knop ging om en ik kon alleen maar genieten. Mijn BI is ook een paar weken later helemaal verdwenen door hele goede oefeningen. Ik had alle rust om ermee aan de slag te gaan en kon toch zo nog een week of 5 van mijn zwangerschap huppelend doorbrengen.

Ik vond dus dat thuis zitten achteraf helemaal niet erg, ik had juist erg veel te doen. Er zijn zoveel dingen te doen waar jij normaal niet aan toe komt. Denk aan je zelf, een groot verantwoordelijkheidsgevoel is prachtig maar jijzelf en je kindje is het belangrijkste. Succes met je beslissing!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb me ziek moeten melden toen ik 22 weken zwanger was, en dat voelde inderdaad echt als falen, we hadden op dat moment volop zomervakantie op het werk en we kwamen al 100 uur formatie tekort op de werkvloer ( We misten dus ruim 4 collega's ) en toen werd ik ook nog ziek = 124 uur formatie tekort! Ik vond het zo erg, er moesten gewoon collega's extra terugkomen om mijn ziektediensten op te vullen. Maar toen ik eenmaal een week of 3 ziek was, voelde het als een opluchting dat k niet meer moest. Ik mocht komen werken als het lukte, en dan mocht ik doen wat ik kon! Heel fijn!

Nu is het alleen frustrerend dat voor mn gevoel het de laatste week veel beter gaat, en ik nu met verlof ben, en nu pas zover ben dat ik bijna zou denken: Ik zou wel weer een heel klein beetje aan het werk kunnen!! ( En intussen vraagt mn man elke dag; is de bevalling nog niet begonnen? Haha)

6. m038

m038 Actief lid

Sep 14, 2007
    167
    0
    16
    dames,

bedankt voor alle reacties, ik ga zondagavond aan het werk en dan meteen overleggen. maandag vroeg erachteraan en die ga ik maar voor drie uurtjes draaien. ga het een week proberen op halve dagen. is dat nog niet goed genoeg dan is het inderdaad klaar... en stop ik ermee....

baby, ik , dochter en man zijn veel belangrijker.... en ik moet daarna ook weer aan het werk kunnen.... zonder rest verschijnselen.

groetjes m038

Share This Page