Terwijl ik lekker op de bank zat met een kop thee rook ik opeens een enorme brandlucht. Schrok me rot en heb gelijk mijn hele huis gecontroleerd, niets gelukkig. Op het moment dat ik de tuindeur open deed was snel duidelijk dat de lucht van buiten komt. Ik zie geen enorme rookwolk oid. Ook even de 112 meldingen gecheckt in de buurt maar niets. Zit me toch niet helemaal lekker, moet ik nu de politie of brandweer bellen of moet ik er maar gewoon vanuit gaan dat iemand in de buurt een buitenkachel ofzo aan heeft staan? Kan zelf niet de deur uit omdat mijn dochter slaapt. Wat zouden jullie doen? Wil geen paniekvogel zijn maar vind die brandlucht toch niet echt een prettig idee. Helemaal omdat het binnen ook heel goed te ruiken is....
Misschien heeft iemand de open haard aangedaan? Ik zou niet direct in paniek raken eigenlijk, maar je kunt toch wel heel even naar buiten lopen voor je eigen gemoedsrust, ik zou iig. Iet direct 112 bellen.
Hier soms ook wel, maar is een openhaard bij iemand in de buurt in de herfst/winter en zomers vuurkorfjes etc.
Is het mistig bij jullie? Wij hebben dat als we de houtkachel aan hebben met mistig weer dat de rook/lucht naar beneden slaat. De kans is groot dat iemand in de buurt aan het stoken is.
Uiteraard wel even in de voor en achtertuin gekeken of ik ergens rookontwikkeling zag maar dat zie ik dus niet. Ik neig ook wel om het gewoon zo te laten hoor maar normaal ruik ik bij buitenkacheltjes en openbaarden het niet en al helemaal niet zo sterk binnen.
Mistig is het hier niet maar ga er voor nu maar even van uit dat het toch een open haard/kachel is. Anders had ik inmiddels vast wel een brandweer gezien/gehoord. Toch?
Komt net een brandweerauto langs rijden, denk dat er dus toch ergens iets brand of dat er iemand anders wel gebeld heeft. Topic mag dicht Bedankt voor de reacties!!
Nou hier gisternacht ook hetzelfde. Snachts om 2 uur word ik wakker door geluiden van buiten. Ik ben gaan kijken en zag dat de brandweer was gekomen en dat ze een afvalcontainer aan het blussen waren. Waarschijnlijk heeft iemand het in de fik gestoken.. Niemand rook, zag en hoorde het niet. Een vrouw die aan het fietsen was rook het en kwam deze kant op terwijl ze boven in de wijk was en toen zag ze de container en heeft gelijk de brandweer gebeld. Daarna pas werden wij/buren wakker etc. Gewoon voor ons deur. Was trouwens een container voor de benedenwoning die ontruimd wordt omdat er niemand meer woont daar. Als dat vrouw het niet zag kon er rare dingen gebeuren brrrr.