Ort/reiskosten vraag

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by MamavanEL, Mar 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik werk sinds mijn zwangerschapsverlof afgelopen is veel weekenden en avonden.

Ik werk net als voorheen 15 uur pw.

Ik krijg Wajong.

Mijn werkuren zijn niet veranderd maar ik krijg nu wel ort (onregelmatigheidstoeslag) en benzinevergoeding. Dit tikt elke maand wel aan.

Nu is mijn vraag, word dit gezien als extra inkomen? Zo ja wat kan ik dan het beste doen? Ik kan mijn Wajong echt niet missen, ook niet minder. Ik werk in de zorg dus ik heb zowieso te maken met ort.

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Wennekej,

Je wilt graag weten of onregelmatigheidstoeslag en benzinevergoeding invloed heeft op de hoogte van je Wajong-uitkering.

De onregelmatigheidstoeslag wordt gezien als extra inkomen en kan daarom invloed hebben op de hoogte van je Wajong-uitkering.

Worden over je benzinevergoeding geen premies door je werkgever afgedragen?
    ( je kunt dit nakijken op je loonstrook of navragen bij je werkgever)

De vergoeding is dan geen onderdeel van je loon en heeft geen invloed op je uitkering.

Let op:

Ontvang je een toeslag (aanvulling tot sociaal minimum) op je Wajong-uitkering van UWV?

Je benzinevergoeding heeft dan wel invloed op deze toeslag.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ok dank je wel voor uw antwoord.
    Helaas nu genoodzaakt om geen ort meer op te geven.
    Wat ik wel vreemd vind is dat benzinevergoeding invloed kan hebben op mijn uitkering, mijn auto rijdt namelijk helaas niet op water ;)

Share This Page