Bezwaar werkgever

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Blondje89, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Ik kreeg net een brief binnen van het UWV dat mijn werkgever bezwaar heeft gemaakt tegen jullie.
    Ik ben een week thuis geweest met fikse blaasontsteking, had er gewoon koorts van..
    Nu keren jullie niks uit, wat ik wel snap want een blaasontsteking is niet echt zwangerschaps relaterend.
    Nu vragen jullie of ze mijn medische gegevens in mogen zien.
    Heeft dit gevolgen voor mijn baan?
    Als jullie de uitkering afwijzen..dat mijn baas me ontslaat omdat ze hebben verloren.
    Daar ben ik nu echt bang voor.

Bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Blondje89,

UWV heeft geoordeeld dat je ziek bent, maar niet door je zwangerschap. In dat geval krijg je geen ziektewetuitkering (ZW) van UWV, maar moet je werkgever je loon doorbetalen.

Je werkgever heeft hier bezwaar tegen ingediend, omdat hij het er niet mee eens is. Hij erkent daarmee dat je wel degelijk ziek bent. Zowel tijdens ziekte als tijdens je zwangerschap (tot zes weken na je zwangerschapsverlof) heb je ontslagbescherming; je werkgever mag je dan niet ontslaan. Wanneer je werkgever aangeeft je te willen ontslaan, moet je altijd juridische hulp inschakelen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je van harte beterschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina