Hoihoi, ik vroeg me af of iemand weet hoe het zit met onregelmatigheidstoeslag tijdens je ouderschapsverlof. Een paar maanden terug zijn wij een ander rooster gaan draaien. Hierbij moest ik meer avonden en weekenden werken, daan voorheen. Ik werkte eerst 36 uur, maar heb voor 1 jaar 14 uur per week opgenomen. Ik werkte dus 22 uur per week. Als ik reken over de 22 uur die ik werk, in verhouding dus, kom ik op een hoger ort-percentage. Alleen nu beweert mijn werkgever dat dit percetage berekent wordt over je contracturen (36 dus). Ik zou dus een paar maanden meer onregelmatig hebben moeten werken en daar nix voor terug krijgen Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier meer van? Ik val trouwens onder de cao welzijn. Ik heb me sufgegoogled, maar kan er nix over vinden....
Ik denk wel dat het klopt wat hij zegt. Ik heb jaren ort berekend voor werknemers. Je kreeg dan altijd datgene wat je daadwerkelijk werkt en dat gemiddeld per maand. Het zou niet kloppen als je nu ineens meer toeslag krijgt, terwijl je in feite minder werkt. Dus ja, het wordt over je contract berekend zou ik ook zeggen. Je had natuurlijk liever iets anders gehoord . Maar misschien begrijp ik het niet helemaal. Je werkt nu meer onregelmatig in 22 uur dan voorheen in 36 uur? Heb je geen CAO waar je het op kunt zoeken? Het is wel vrij ingewikkeld, als je het precies uitlegt, kan ik het misschien nog eens goed overdenken...
ik denk ook dat het wel klopt wat hij zegt. Je werkt 22 uur waar je ort over krijgt. Daarnaast neem je 14 uur per week op zonder ort. Je ort die je in 22 uur werkt, wordt dus berekent over de 36 uur die je uitbetaald krijgt. Het is niet zo dat je ort krijgt over die 14 uur. Dat zou niet eerlijk zijn. Als je vakantie heb, krijg je ook geen ort. Dus helaas, maar hij heeft wel gelijk denk ik.