Koorts, thuisblijven van werk?

Discussion in 'Weer aan het werk' started by ratatosk, May 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn kleine man heeft koorts, variërend van 38,5 tot 39,5. Morgen is het voor mijn man en mij een werkdag dus normaal gesproken zou de kleine dan naar het kinderdagverblijf gaan.
    Als hij niet 100% lekker is vind ik dat zó zielig! Ik wil dan dus het liefste thuisblijven met hem. Is dat te regelen met kortdurend zorgverlof of iets dergelijks? Of zou ik dan een vrije dag moeten nemen?
    Hoe doen anderen dat?

Ik wil benadrukken dat ik mijn werk erg leuk vind en niet probeer te spijbelen ofzo maar het welzijn van de kleine man staat bij mij met stip voorop!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 38,5 of hoger is je kindje niet welkom op het kinderdagverblijf (tenminste niet op die van mij...) en moet je dus iets regelen. Ik blijf thuis als mijn kinderen ziek zijn (dat is makkelijk gezegd omdat ze zelden ziek zijn maar die enkele keer dan blijf ik dus thuis).
    Kortverlof is bedoeld voor calamiteiten en dat is dit niet. Wel heb je recht op zorgverlof. Kortdurend zorgverlof | Rijksoverheid.nl
    Hoe het precies werkt bij jou bedrijf moet je nagaan. Overleg met je werkgever is heel belangrijk in deze.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    Ik neem dan een vrije dag op.
    Mijn kindje mag wel komen met koorts, maar als hij/zij er echt niet lekker van is, dan hebben ze liever dat je kindje thuislaat.
    En ik heb mijn kindje dan gewoon het liefste thuis.

4. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Een vrije dag opnemen. Als mijn kind ziek is, wil ik bij hem zijn. Gelukkig heb ik wel werk waarin ik flexibel kan zijn, dat scheelt natuurlijk wel een hoop.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik neem dan een vrije dag op en die haal ik een andere keer in. Hier mogen ze ook niet op KDV komen met koorts

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Maandagochtend om half zeven was de koorts ineens foetsie!
    Om half vier voelde hij nog gloeiend heet, en om half zeven was het dus verdwenen.
    Het heeft zich dus vanzelf opgelost.

Ik heb nog wel bij mijn baas nagevraagd wat ik nou had moeten doen als de kleine nog wel ziek was, zegt hij simpel "Als jouw baby ziek is, ga jij naar huis!" De schat.
    Blijkbaar is het in onze CAO nog goed geregeld ook, maar ook als dat niet zo is mag ik thuisblijven.

7. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

Dec 10, 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Gelukkig heeft t zich al opgelost!
    Bij ons mag een kind met koorts ook niet naar KDV, alleen kijken ze wel naar hoe het met je kind is. Onze dochter is soms best vrolijk en speelt lekker met 38,5. Dan mag ze gewoon blijven. Als ze echt ziek is neem ik gewoon een vrije dag.

8. misa

misa Niet meer actief

Met koorts komen mág hier wel... Maar is niet gewenst natuurlijk. Wij kijken echt naar hoe het kindje te pas is, dus het kan maar zo dat je halverwege de dag gebeld wordt om je kindje op te halen.

Dus misschien kun je een vrije dag opnemen?

Share This Page