Orthica Orthiflor Start

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mythique, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Bij mijn oudste hebben we werkelijk hemel en aarde bewogen om iets aan zijn krampjes te doen: Infacol, Cinebaby, Sab Simplex, één of ander olie wat je op zijn voetzool moest smeren, warme badjes.. verzin het, we hebben het geprobeerd maar niets hielp.

    Nu ben ik dus vast begonnen met Orthiflor Start in de hoop dat dit onze nieuwe spruit zal helpen met zijn darmkrampen alleen ga ik wel weer proberen borstvoeding te geven. Ik kan maar niet bedenken hoe ik hem direct een dosis van dat spul kan geven als hij geen flessen krijgt... kolven ging de vorige keer totaal niet dus heb ik maar heel weinig gedaan. Iemand dé oplossing?
     
  2. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Je bv is toch de probiotica? Dus dan toch niet nodig?
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Dat is dat poeder toch? Kan je dat niet met een beetje gekookt (en afgekoeld) water op een lepeltje geven? Weet niet of t met bv nodig is om probiotica te geven. Heb te kort bv gegeven om daar in voldoende kennis te hebben.
     
  4. misscoco

    misscoco Actief lid

    29 sep 2015
    233
    9
    18
    Uiteindelijk horen krampen er ook gewoon bij. Wat je ook probeert, helemaal voorkomen lukt volgens mij niet. Mijn zoontje heb ik ook orthiflor start gegeven, beginnen bij een week of 8...of het nou veel geholpen heeft..ik betwijfel het. Hij ging er wel veel beter van poepen, daar kwam hij moeilijk vanaf en sinds de probiotica werd dat wel beter. Krampjes waren hier rond 4 maanden helemaal over
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou eerst eens kijken hoe het met bv alleen gaat, hier hadden ze wel krampjes, maar bv was een prima pro-biotica.
     
  6. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    De eerste kreeg ook alleen borstvoeding en schreeuwde moord en brand. Zo enorm zielig. Maar ga sowieso de eerste twee, drie weken aankijken. En als deze er weer zo erg last van heeft toch maar proberen 1 flesje te kolven, hij zal sowieso aan een speen moeten wennen. Bedankt voor de reacties.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Gewoon met een beetje water kan ook he, het hoeft niet in een flesje melk. Ik gaf toen de jongste wat ouder was de pro-biotica via een klein spuitje (gemengd met water), gewoon hops in haar wang spuiten en klaar. Zij kreeg het vanwege eczeem, werkte daar goed bij!
     
  8. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Die van mij vond het met water niet te pruimen
     
  9. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #9 MaMa, 1 jul 2017
    Laatst bewerkt: 1 jul 2017
    Je hebt maar 2ml per Maatschepje probiotica nodig om beetje ene papje te krijgen
    4ml krijg je vast wel met de hand afgekolfde of opvangen als je de andere borst voedt
    Dan met een lepeltje of spuitje geven

    Wort sowieso geadviseerd vandaag 6 weken
    Dan ben je misschien al gestart met oefenen met flesje en kan het daar in
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Maar zal het ook niet voldoende werken dat jij het neemt en dan na 6 weken bij flesje doen?
     
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Dat weet ik niet. Hoop het!
     
  12. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja ik ben er namelijk ook mee begonnen en dacht het zo te doen :)
     
  13. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Hier na alles geprobeerd te hebben ook dit geprobeerd. Hielp voor geen meter :(
     
  14. Sammie2017

    Sammie2017 Fanatiek lid

    14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Of het de probiotica was of toch aanleg ik weet het niet maar hier bijna geen krampje gehad. Ik ben 4 weken voor uitgerekende datum begonnen met gebruiken, na de geboorte aan kleine zelf gegeven.

    Wij deden een x aantal keer een pinkje geven per dag. Dus topje van je pinkje natmaken, in het potje dopen en op laten sabbelen :)

    Bj de volgende ga k het zeker weer gebruiken.
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mijn buurvrouw, welke ook bv gaf, gaf het via een lepeltje.
    Ik gaf flesvoeding dus deed het gewoon in de fles, maar ik moet zeggen dat ik weinig verschil heb gemerkt.
     
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Krampjes...heb je toentertijd ook gekeken naar hoe de voedingen verliepen? Krampjes kunnen er zijn omdat ze er soms nu eenmaal bijhoren, maar het kan ook andere oorzaken hebben. Een verkeerde aanleg of drinktechniek, een te sterke tsr, om even wat te noemen.
    Heeft je lactatiekundige toentertijd daar ook naar gekeken? En ook naar je kolf "probleem" ?
     

Deel Deze Pagina