kattenbak

Discussion in 'Gezondheid' started by nijntje0208, Apr 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje0208

Apr 22, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben onverwachts zwanger en ben op dit moment alleen. Maar heb wel een kattenbak te verschonen..
    Ik zou niemand weten die de kattenbak kan doen voor me..
    Als ik nou handschoenen aan doe en een mondkapje voor ofzo?
    Zou het dan kunnen?

2. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Ik doe de kattenbak ook nog zo af en toe als vriendlief het vergeten is. Gewoon met huishoudhandschoenen aan. Als ik klasar ben eerst goed handenwassen met de handschoenen aan en dan nog een keer zonder handschoenen.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ik heb er een schepje voor, dat schepje is schoon. Na t verschonen was ik mn handen.
    Als de bak erg vies is, dan doe ik handschoenen aan. (van die latex handschoenen van de action, 100 voor een paar euro, ideaal)

4. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

Dec 24, 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik heb zelf 2 binnen katten en doe t zelf zonder handschoenen
    en raak met me handen vrij weinig aan aangezien ik goede scheppen heb

maar daarnaast was ik mijn handen altijd grondig als ik klaar ben
    verder nergens last van.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Gewoon schoonmaken, handen goed wassen en klaar. Desnoods doe je handschoentjes aan als je dat prettiger lijkt. Mondkapje hoeft niet en heeft ook geen zin. De evt toxo word niet via de lucht over gebracht. Sowieso is de kans op toxo via kattenbak, zeeeeeeeer klein tot nihiel. Katren krijgen dit maar 1x in hun leven, rond het eerste levensjaar. Dan scheiden/schijten ze dit 1x uit. Het zit dan vooral in oude ontlasting.wat er dus al een tijdje ligt. Als je de poep elke daf eruit schept,is die kans dus al zo goed als weg. Dus dan moet je ook nog eens net op het moment van de uitgescheten drollen met toxo, er met je handen aan zitten EN dit in je mond krijgen dit moet langs je afweer, langs de moederkoek naar je kindje. Die kans is nihiel. Zolang je bij het uitscheppen netjes het schepje gebruikt en het schepje na gebruik niet aflikt, is er niks aan de hand:p

6. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik doe ook gewoon de kattenbak. Ik gebruik van die zakken voor de kattenbak en mik het gewoon in de container. Als ik klaar ben was ik mn handen heel goed metdettol. Scheelt hier ook wel dat ik een echte buitenkat heb die alleen zo af en toe in nood een plasje op de bak doet.

7. nijntje0208

Apr 22, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie reacties!

Share This Page