orthiflor start ervaringen met KMA?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Girlliej, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft de eerste 10 weken heel veel gehuid en duidelijk erg veel pijn..uiteindelijk mochten we toch pepti proberen en na de eerste fles zagen we duidelijk verschil het huilen stopte en het was een vrolijk meisje.
    Ze is nu 4.5 maanden maar tijdens de fles heeft ze nog erg veel krampjes(overstrekken huilen persen moeilijk kijken etc), eigenlijk alleen tijdens de fles daarna is het over.

Ze heeft ook reflux en ze krijgt zantac daarvoor dit neemt de pijn weg maar spugen blijft ze nog erg doen.

Nu heb ik gehoord dat probiotica misschien iets zou doen en heb ik orthiflor start gekocht, iemand ervaring met kindjes met KMA en orthiflor?

en wanneer geef je dit tijdens de eerste fles of juist de laatste fles?en na hoelang kan je verschil merken?

Of zou ik misschien toch eventueel over moeten stappen naar nutramigen ofzo?

2. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Onze jongste zoon bleek na 8-9 weken huilen en krijsen ook kma te hebben. Toen hij een dag of 10 was zijn we met hem bij de osteopaat geweest. Ivm het vele huilen en onrust wat hij toen al had. Zij raadde probiotica aan. Een mespuntje per fles. Toen de kleine man 8 weken was en nog heel de dag en nacht krijste naar de huisarts. Die wist niet wat hij hoorde....hij zei dat we absoluut geen probiotica moesten geven aan een baby....ik weet dat er op dit forum ook moeders zijn die wel heel tevreden erover zijn. Het huilen had uiteraard niets met de probiotica te maken. We zijn begonnen met pepti en na een dag of 7 toch weer meer onrust dus toen over op de Hero allergy care. Daarna ging het goed. Heb je misschien al een andere fles gebruikt. Of gaat het drinken misschien te snel?

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kreeg ze ook probiotica, juist op aanraden van de kinderarts ivm vermoedelijk kma en daardoor eczeem. Heeft erg goed geholpen! Eczeem werd veel rustiger, darmpjes rustiger.
    Ze kreeg wel ook nutramigen AA. De probiotica gaf ik voor de nacht met een klein beetje warm water, ik zoog 't op met een oraal spuitje en spoot 't dan leeg in haar mond.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb het ook in huis, zal ik eens kijken of er lactose op het potje staat of bedoel je dat niet?

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ortiflor Start bevat geen lactose, geen gluten en ook geen soja.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl krijgt de junior van ortiflor.
    de krampjes werden al heel snel minder en even later helemaal geen last meer van.
    ik ben het ook gaan gebruiken doordat het hier best vaak aanbevolen wordt voor krampjes en het werkt dus echt.
    ik geef het in de eerste fles van de dag zodat ik zeker weet dat ik het niet vergeet..
    als ml bijv in het weekend de eerste fles heeft gedaan krijgt ze het in de 2e want hij vergeet het altijd.

7. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel.

baby14 ik gebruik de dr brown we hebben tijdens de kraamweek alle flessen geprobeerd maar deze was voor haar toch het beste dus zijn we hiermee doorgegaan..

soms drinkt ze wel snel maar het maakt niet uit of ze langszaam of snel drinkt altijd krampjes tijdens de fles..

waarom raadde jouw arts t af? het zijn toch goede bacterieen? kan weinig kwaad toch begreep ik iig..

Zit iid geen lactose in dat had ik iid al gevonden..

fuddy bewuste keuze om het niet in een fles te doen?

Ik loop iid ook bij de osteopaat maar ik zie weinig verschil krampen zijn er nog en het spugen word ook niet minder..heel onrustig tijdens haar slaap ook we hebben haar nu vast zitten in de snoozz anders gaat ze der bedje rond;)

Ik vind t zo lastig wat t nou kan zijn maar opzich zou het niet de voeding kunnen zijn lijkt me omdat ze het alleen tijdens de fles heeft..hoopte dat het met 3 maanden over zou gaan of iig minder worden maar dat is helaas niet gebeurd..

Na hoelang merkte jullie verschil met de probiotica?

8. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier gebruiken we ook orthiflor. niet in combi met kma, maar wel degelijk goede ervaringen.
    bij de eerste abc dophilus gebruikt, maar dat was niet meer te krijgen. Vanaf de laatste weken in de zwangerschap heb ik het zelf genomen en vanaf dat de kleine is geboren, krijgt hij in elke fles een mespuntje in elke fles (dr. brown). en nu hebben we zo goed als geen krampen. ( 6 weken is de kleine nu). wat hier ook erg scheelde; gekookt kraanwater eerst laten afkoelen en daar de fles mee maken.

9. Marrie1986

23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Hier een minder goede ervaring. Ook op aanraden van de arts gaan gebruiken ( mespuntje per fles ) ivm ernstige darmkrampjes. In ongeveer dezelfde periode omeprazol voorgeschreven gekregen ivm verborgen reflux.

Meneer kreeg alleen maar meer krampen en groene, dunne ontlasting. Soms wel 6 poepluiers op een dag! Ik dacht dat het door de medicijnen kwam maar sinds ik als een soort uitprobeersel gestopt ben met de probiotica heeft hij weer normale, gele, niet stinkende ontlasting en zijn de krampjes zo goed als weg.

Of het aan de probiotica lag weet ik natuurlijk niet zeker maar de darmpjes zijn nog zo gevoelig dat ze er ook minder goed op kunnen reageren.

10. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Ik gebruik het sinds gisteren ook dus kan je geen echte ervaringen nog geven, maar op verpakking staat 2 maatschapjes in 1 fles per dag. Doen jullie met reden alleen een mespuntje?

11. Marrie1986

23 jan 2016
    59
    17
    8
    NULL
    NULL
    Arts zei dat ze beter bij iedere fles een beetje dan in een keer een hele stoot kunnen krijgen. Zo is het gelijkmatig verdeeld over de dag. Ik verdeelde één schepje over 5 voedingen.

12. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Ok, goed om te weten!

13. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks. ben vanochtend begonnen eerste fles ging goed 2e liet ze 30 cc staan 3e 50 cc en laatste ging ook met moeite erin erg veel krampjes..hopelijk gaat t snel werken..

wij gebruiken de dr brown flessen gekookt water af laten koelen roeren ipv schudden..

na hoelang merkte jullie verschil bij probiotica?

over 3 weken weer naar de arts als ze het dan nog zo erg heeft misschien toch om andere voeding vragen..

14. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Is de pepti wel genoeg? Als ze echt kma heeft kunnen de klachten ook komen doordat ze nog steeds pijn heeft van de melk.dan heb je sterkere melk nodig waarin de eiwitten kleiner zijn zoals nutramigen van nutrilon of allergy care van hero of in uiterste geval neocate of nutramigen aa.
    Dat gaat wel via kinderarts.
    Hier ook twee kids met neocate.jongste krijgt ook vanaf dag 1 orthiflor start en gaat prima maar t lost niet de klachten op die door de kma komen.wel als extra ondersteuning.

15. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    danseninderegen ja ik weet t niet.. het is echt alleen tijdens de fles..voor de pepti huilde ze de hele dag door! voor tijdens na de fles.. ik vind het zo gek en kan er ook weinig over vinden of dat dus kan!

16. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Vaak zie je bij kindjes met kma dat t met pepti even beter gaat en daarna weer slechter omdat t toch niet voldoende is.
    Il zou je echt aanraden een doorverwijzing te vragen naar een kinderarts en eerst de kma onder controle krijgen door bijv neocate. Dan moet t na zo'n twee weken beter gaan. Als je geen verbetering ziet weet je dat de klachten niet door kma komwas.En kun je verder zoeken.Als t wel beter gaat weet je dat t de kma kwam.en kun je altijd nog probiotica ernaast proberen maar geen twee dingen tegelijk want dan weet je niet wat de oplossing was.

17. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Oja die van mij huilden ook alleen tijdens de fles maar wel oorverdovend.bleken allebei neocate nodig te hebben.ouste van 5 nu nog steeds allergisch. Niemand nam me serieus omdat hij altijd lachte tegen artsen.tot tijdens de opname in het zh il de fles liet geven voor een verpleegkundige. Toen zagen ze pas wat t probleem was

18. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel wij lopen al bij de kinderarts en met pepti zag ik al verschil de eerste 10 weken heeft ze de hele dag gehuild en ging ze gewoon knock out door vermoeidheid echt bizar om te zien!:O
    ik zal het eens aankaarten moet er binnenkort weer heen! maar bel maandag wel even om te kijken ze zijn alleen nooit zo happig erop en ik ben bang omdat het natuurlijk nu veeeeeeeel beter gaat als die eerste 10 weken dat hij het gewoon op krampjes en reflux gooit..

het is nu ook niet meer gillen alleen heel erg krampjes en overstrekken huilen en persen harde scheten en na de fles is t prima weer! ze drinkt alleen niet meer alle flessen leeg omdat het zo een pijn doet..:'(

19. Danseninderegen

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Het risico is dat je omdat je nog erger gewend bent je niet meer kijkt naar wat normaal zou moeten zijn omdat je er gewend aan raakt..
    Wat jij omschrijft klinkt niet heel gezond vind ik.
    Gesprek dan vooral richten op wat niet goed gaat en vooral niet op dat t eerst nog erger was.
    Aangeven dat je t idee hebt dat t even hielp en je nu weer heel veel klachten zien en t idee hebt dat t niet voldoende werkt? En dan om uit te sluiten od t dat is , een tijdje sterkere voeding proberen om te bekijken of dat helpt?
    Vertrouw je eigen gevoel.als jij denkt dat t krampjes en reflux is, dan volg je dat.maar als jij denkt dat t dat niet is, maak je daar dan hard voor.jij kent ke kind t beste.

20. Girlliej

Girlliej Bekend lid

7 dec 2013
    945
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks ik dacht ook aan de melk ligt hoor alleen omdat het niet meer zo extreem ben ik bang dat ik me dan weer aanstel ofzo;)

ik heb nu die ortiflor geprobeerd dat ga ik sowiso nog deze 2 weken doen om te kijken of t werkt zo niet dan ga ik het 21 april sowiso aankaarten want krampjes horen nu wel een beetje over te zijn..KVD zegt ook erge krampjes en dat ze veel last heb dus opzich ben ik blij dat hun het ook zien!

ze is nu ziek helemaal geen stem meer komt amper geluid uit bij het huilen en heel erg hoesten zo zielig!:( hopelijk snel over en mag ik snel overstappen op nutramigen of neocate ben heel benieuwd wat de arts zegt..misschien moet ik maandag even bellen zodat en het alvast melden..dat het niet opeens uit het niets komt..

Lastig hoor wat ja wat is normaal qua krampjes ze heeft vandaag heel weinig gedronken maar de flessen gaan ook moeilijker erin en dat had ze op een gegeven moment ook met de gewonen melk dat ze die steeds meet ging weigeren dus ik denk dat ik maar even bel en het ga overleggen.. nogmaals dank voor het meedenken:)

Deel Deze Pagina