Chronische oorontsteking..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lilou17, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Het is lang geleden dat ik wat heb geplaatst. Door de verhuizing en wat andere factoren heb ik geen tijd gehad om dingen te plaatsen op zp. Gelukkig gingen de laatste maanden ook super goed met mijn dochter! Echt niks te klagen.

Nu is het zo dat mijn dochter van bijna 11 maanden al een tweetal maanden niet zo lekker is. Vaak verkouden en ze hoest vreselijk veel. 6 weken geleden ben ik met haar bij de huisartsenpost geweest en vonden ze een oorontsteking. Die werd behandeld met antibiotica en het leek even beter te gaan. Jammer genoeg kwam het terug en ben ik 3 weken later naar onze eigen huisarts gegaan. Hij zei dat het vanzelf over moest gaan en dat we maar even een paar weken moesten afwachten. Nu sinds een paar dagen begint ze ook over te geven na het eten of drinken. Gisteren heb ik gelijk weer de huisarts gebeld en ik kon vanmorgen terecht. De beste man zag dat ze nog steeds last had van een oorontsteking en gaf dus aan dat deze wellicht chronisch is en stuurt ons door naar de kinderarts. Het duurt nu ongeveer een week voordat we bericht krijgen voor een afspraak. Nu is het zo dat mijn dochter sinds gisteren middag al geen natte luiers meer heeft gehad. Normaal zit er in de ochtend al ontlasting in haar luier maar vandaag nog niks. Ik heb dit ook aangegeven bij de huisarts maar hij vind dat we vandaag nog maar even aan moeten kijken. Dit zit me allemaal niet lekker en ik ben bang dat ze zo uitdroogt. Ik word alleen elke keer weer naar huis gestuurd met het verhaaltje dat alle kinderen wel eens ziek zijn en dat ik me niet zo veel zorgen moet maken. Maar toch zegt mijn gevoel dat het niet goed gaat zo. Ze huilt heel veel. Dit doet ze normaal gesproken nooit. Ze speelt bijna niet meer en kijkt gewoon wat voor zich uit als ze in de box zit. Eten en drinken wil ze heel graag maar houdt het gewoon niet binnen. Zelfs af en toe een klein slokje water spuugt ze weer uit. Ze slaapt meer dan normaal en dit zal ze ook wel nodig hebben. Het meisje is op! Maar voor haar doen is het niet normaal. Slapen is voor apen is haar levensmotto.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik ben in staat om weer op te bellen naar de huisarts en te zeggen dat ik vandaag nog een kinderarts wil zien. Is dit wel oké, of stel ik me gewoon aan en moet ik even rustig afwachten?

2. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Heb je iets van kinder ors? (of bv als je nog geeft? is ook goede ors )

Als jou gevoel niet goed is, zou ik de huisarts weer bellen en terug een afspraak voor vanmiddag maken..

Ik vind nu bijna 24 uur geen natte luiers best wel lang eigenlijk. Ik zou ook bellen met die mededeling.

Huilt ze nog met tranen? Heeft ze nog kwijl?

3. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Nee dat heb ik niet in huis. Mijn moeder komt straks zodat ik even wat kan eten en boodschappen kan doen. Dan kan ik dat gelijk even meenemen.

Ik heb net gebeld en de assistente heeft de huisarts gesproken die haar vanmorgen ook heeft gezien. Hij vond het geen noodzaak om gelijk naar de kinderarts te gaan en we moeten afwachten tot 4 uur. Als ze dan nog geen natte luier heeft gehad moet ik weer bellen.

Ze huilt wel tranen maar minder kwijl dan normaal. Ik denk dat dit het begin is van uitdroging maar ze willen gewoon niet luisteren.

4. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    He vervelend zeg, maar wel fijn dat je nu een richttijd hebt. en goed dat je nogmaals gebeld hebt.

Ik zou ORS gaan halen zo! Even bij de drogist of apotheek binnen lopen welke voor 11 maanden geschikt is. hopelijk houd ze daarmee wat vocht binnen. En gewoon alleen water / thee geven, meloen, komkommer, allemaal rijk aan vocht. Geen melk ofzo, dat valt zwaar op de maag.

en mocht ze niet meer kwijlen, of haar tranen zijn op zeg maar, dan meteen bellen en niet wachten tot 4 uur! En gewoon om 4 uur meteen aan de telefoon hangen. En anders om 17 uur de HAP bellen.

en slapen is als ze ziek zijn heel goed.

Mijn zoontje heeft hetzelfde levensmotto als jou dochter ;) maar als hij ziek is, slaapt hij de hele dag door! Dat is ook goed, lichaampje moet dan uitrusten.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Als alternatief voor ORS mocht je dat niet direct om handen hebben werkt appelsap ook goed. Veel kleine beetjes op een dag werkt vaak t beste. Desnoods heel stoer voor hun (en irritant voor ons) met een theelepel. En met evt mogelijkheid van een keelpijntje oid vinden ze t koud vaak t lekkerste.

6. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
  7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    heb je geen AB gehad dan voor de oorontsteking? de laatste keer

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat je weinig baat hebt bij een kinderarts, maar dat je een afspraak moet maken bij een kno.

Lilou17 vindt dit leuk.
  9. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties dames! Ik heb vanmiddag de huisarts weer gebeld na een flinke huilbui van mijn dochter en ik heb er op gestaan dat ze me door zouden sturen. Met pijn en moeite heeft hij ons aangemeld bij het ziekenhuis en hier eenmaal nagekeken door de kinderarts vond hij haar aardig uitgedroogd. Ze ligt nu een nachtje aan de sonde met ORS en morgen ochtend gaan we kijken of ze haar flesvoeding en brood binnen houdt. Als dat zo is mag ze weer mee naar huis. De kinderarts dacht dat ze last heeft van een buikgriepje wat al snel kan lijden tot uitdroging. Hij was blij dat we zijn gekomen, morgen vroeg had het al heel anders kunnen zijn.

Een moedergevoel heeft dus toch meestal gelijk!

honkeytonk vindt dit leuk.
  10. Lilou17

Lilou17 Actief lid

15 feb 2018
    453
    337
    63
    Vrouw
    Ja maar die heeft onvoldoende geholpen. Bij de tweede afspraak werd mij verteld dat ze het niet konden behandelen met ab en dat het vanzelf over moest gaan. Ik moest na 4 weken maar eens terug komen om te kijken of het al beter ging.

Deel Deze Pagina