Orthiflor start ervaringen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mybrand2018, 10 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Me dochter van 3dec nu bijna 6 weken
    Krijgt vanaf het begin een combi van geitenmelk en BV

    Zei viel teveel af en ben toen gaan bijvoeden en heb dit zo gehouden bevalt ons beide prima ik voed op verzoek

    Echter na 2 weken kreeg zei last van hele harde ontlasting en ook ineens heel veel leek gewoon plastic toen was het net kerstavond en had ze al 3 dagen niks gehad heb ik de apotheek gebeld ende gaf lactulose aan dat tot nu toe gebruikt en om de dag om de 2 dagen ontlasting zacht

    Tot nu toe geen last gehad van de ontlasting maar omdat ik hoorde over probiotica en ik laxeermiddel eigenlijk ook niet te lang wil gebruiken ben ik vandaag ermee gestart

    2 schepjes door klein flesje voeding

    Zijn er meerdere moeder van wie hun kindje zo last heeft van de ontlasting dat de frequentie zo weinig is als om de 2 dagen

    Heb donderdag weer een afspraak bij het CB

    Verder doet ze het goed groeit goed

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen positief of negatief
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Wij hebben orthiflor gebruikt tegen krampjes. Eigenlijk geen idee of het hielp. Voor de harde ontlasting was lactulose nodig en dat hebben we lang gegeven.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je geitenmelk geeft.
     
  3. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja als het nu hard zou blijven dan word het ook idd terug naar lactulose maar wacht dit eerst nog even af

    Nou mijn zoontje had KMA
    En ik las veel positieve ervaringen over pure goat ook helemaal biologisch en geitenmelk is sowieso beter als koemelk behalve als je kind er niet goed op reageert natuurlijk
     
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Oké, mijn zoontje heeft ook kma, je zou eens andere voeding kunnen proberen, kijken of dat het verhelpt.
     
  5. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja hij is nu bijna 6

    Vandaar dat ik uit voorzorg geitenmelk bij me dochtertje ben gaan geven en deze is helemaal biologisch
     
  6. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Geen Orthoflor maar Viridian childrens powder hebben wij gegeven. Hele goede ervaringen mee, eerst een mespuntje in de fles en dan opbouwen.

    Harde ontlasting kreeg onze dochter toen we net met Nexium begonnen voor de reflux en kreeg daar Forlax junior voor.
    Ivm KMA dronk ze Neocate.

    Ik heb wel eens gelezen dat geitenmelk niet werkt voor KMA, de melkeiwitten lijken zo erg op die van koemelk dat de allergische reactie gewoon optreed. Het enige is dat geitenmelk over het algemeen lichter verteerbaar is voor de darmpjes.
     
  7. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Ik vermoed geen KMA bij haar ze doet het goed op de melk icm de BV

    Heb het nu 2 dagen gegeven en ze heeft tot nu toe al 3x ontlasting gehad bij de lactulose was dat 1x per 3 dagen

    Dus ik vermoed dat het werkt

    Al ga ik het natuurlijk langer gebruiken om te kijken hoe het gaat en dan afbouwen naar 1 schepje
     
  8. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Dit.
    Geitenmelk werkt niet bij KMA. Zelfs de diëtiste gaf dat aan dat je beter geen geitenmelk kan geven.
    Hier op een gegeven moment neocate en orthiflor tegen krampen. Dit bleef goed gaan tot we moesten afbouwen met neocate en andere melk moesten toevoegen, nu blijkt ze lactose intolerant en krijgt ze forlax junior.
    Kinderarts is tegen lactulose dus zou echt een doorverwijzing vragen in plaats van zelf dingen proberen
     

Deel Deze Pagina