Neusspray geven baby 9 mnd tips?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sanjor, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik moet mijn meisje neusspray geven voor haar vermeende oorontsteking en omdat ze mega verkouden is met groen snot (sorry:p)
    Maaarrrr.. Ze krijgt het best vaak en vindt het dus totaal niet leuk.
    Ik ben alleen en krijg het gewoon niet voor mekaar. Mis een paar handen.

Hoe doen jullie dat? Hoe kan ik haar in de houdgreep nemen?;)

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik leg Jayden dan op het aankleedkussen neer, hoofd naar mn linkerarm toe, mn rechterarm over zijn armpjes en in mn rechterhand de spray en linkerhand hou ik zn hoofdje beetje in bedwang, voorheen was het nooit een probleem maar nu heeft hij echt zoiets van 'sodemieter op, doe het in je eigen neus' hahaha

Succes!!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik leg de kids ook op het aankleedkussen. Linkerarm over het voorhoofd, rechterarm houd ik de armpjes tegen, en spuit ik de neusspray mee. Leuk vinden ze het niet, maar ja.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjaak krijgt elke avond zoutoplossing, en blijft er nu keurig stil voor zitten. Ideaal kind!

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik dacht dat het liggend niet goed was/niet mocht..
    Hoe ik daarbij kom: geen idee:p

Ik ga dat maar eens proberen.

THNX!:D

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Mag ik je kind lenen?:D hahahaha
    Mag jij mijn kind leren stil zitten:p

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Juist wel haha als ze zo klein zijn snuiven ze het nog niet snel naar binnen lol
    dus als je je kindje dan laat zitten loopt der neus weer leeg hihi

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zet mn kinderen op mijn schoot , met mn rechterhand om het hoofdje heen en doe dan met links sprayen ze protesteerden wel mja moet toch gebeuren :)

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmmm... wil de mijne egk liever niet kwijt ;) :D

maarre. we zijn er met 9mnd mee begonnen denk ik, hij was ook zo vaak verkouden en met 9mnd idd ook oorontsteking (dubbele) er bij. Met een maand of 2 /3 was ie getraind :) Succes! hopelijk is je kindje snel weer beter

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Corina; Hahaha Heeeelll erg SCHAAMMOMENT:p Elke keer loopt er idd wit spul uit (de zoutoplossing) whahahahaha. Hmm ik denk dat ik me even verstop:p

@Nikkie; Als ik haar op schoot zet dan duwd ze met haar handen mijn handen weg. slim meisje;)

@Dj Momo; Jammer nou! hihi

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik geef druppels, vind het makkelijker.

12. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou geen gewone spray of druppels geven. Dit blijft in de neus zitten en hiermee spoel je het dus niet door! (wat veel beter is)

Ik heb bij de apotheek Physiomer neusspray gekocht. Dit is een neusspoelling en echt IDEAAL!!!

Je legt je kindje op zijn/haar rug
    draait het hoofje opzij
    Zet het opzetstuk in het bovenste neusgat (zit een randje opheem zodat je niet tever in het neusje kan komen)
    en spuit voor een sec of 2.

Soms loopt t in het keeltje en soms stroomt het door het andere neusgat naar buiten en spoel je het dus echt goed door!

Bij voorkeur voor de voeding zodat ze met het drinken de vieze smaak weg kunnen drinken!

Hier was het de eerste keer ff tegenstribbelen maar ook omdat ze de link legde met (straks krijg ik eten) ging het steeds veel beter!

Is al te gebruiken vanaf de geboorte!

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat hoef ik bij mijn zoon niet te proberen denk ik, die trekt dat ding gewoon zn neus weer uit en blijft uberhaupt niet liggen.

Maar als ik neusspray geef dan maak ik er maar een spelletje van.
    Kwam er bij toeval achter dat hij helemaal in een deuk ligt als ik met nageltjes knippen het volgende roep: 1 2 knip.
    Dus zo doe ik dat nu ook bij de spray.
    Roep ik: 1 2 spray

Haha klinkt nergens naar als ik het nu zo lees, maar het werkt wel. Afleiden dus...:D

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hahaha das een goeie! Alleen moet ik nog uitvinden wat grappig is:p
    Ja als ik haar omhoog gooi ligt ze helemaal in een deuk! maar dat werkt niet met een neusspray hahahaha.

Nagels knippen is hier ook drama. En ze groeien ook nog snel ook:( Moet eigenlijk 2 keer per week knippen..

15. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Ik had haar altijd in een half liggende houding op schoot op de bank
    Hoofdje op mijn schouder, ene armpje achter mijn rug langs (neeee niet geplet ;) ) De arm waar ze met haar hoofdje op ligt kon ik dan het andere armpje mee vasthouden... en dan had ik de andere hand vrij om te sprayen...

;) niet dat dit ook echt de uitkomst was.. maar 8 van de 10 keer kreeg ik zo wat binnen...

Nu ben ik gewoon kei hard aan het oefenen met neus snuiten... en dat is zijn vruchten aan het afwerpen nu!

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik denk dat ik dan een super makkelijk ventje heb. ik verras hem ermee. ik zorg dat de spray klaar is voor gebruik. dan na het verschonen lekker tegen hem kletsen en dan pataaaaaaat ineens is de neusspray daar haha

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zet dochterlief in de kinderstoel, ga erachter staan, hoofdje vastpakken, twee keer sprayen en klaar...

Tegen mij is overigens ook verteld dat zittend of half zittend sprayen het beste is.

18. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Euh die van blijft er gewoon voor zitten..al maanden..maar kan miss ook gaan veranderen?? Zo ook met nageltjes knippen..

19. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hier ook een kleine worstelaar bij wie het ook echt niet lukt
    Ik probeer het niet eens meer met een gewone neusspray, want ik krijg het niet voor elkaar om dat tuutje in d'r neusgat te doen en dan ook gelijk die spray er in te krijgen. Meestal komt er ook alleen maar lucht want dat doe ik het niet hard genoeg.

Ik gebruik nu van die pipetjes met zoutoplossing, volgens mij van Daro. Daar hoef je alleen maar in te knijpen en die opening is ook veel kleiner als die van een neusspray.

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @Eliza; das een goede!! Ik knijp meestal ook niet hard genoeg.. of ze draaid heel hard haar hoofd weg en zit dat ding nog in haar neus en dat doet natuurlijk pijn..

@Blinky; maar lukt het tweede neusgat dan wel;)

Deel Deze Pagina