Hallo, Wij gaan voor ons vierde kindje nu weten wij dat dat voor ons betekend dat we een grotere auto nodig hebben.. De vraag is dus: welke auto rijd jij en is het handig om de kids op bijv de achterste stoelen te krijgen? Ik rijd nu een stationwagen waar alledrie de kids op de achterbank passen. 2 maxicosi tobi's en 1 verhoger. Als er straks een maxicosi bij komt kan dat natuurlijk voorin maar dan moeten we dus, wanneer we samen ergens heen moeten, met twee auto's. Dat zien we niet zitten Alle ervaringen en ideeen zijn welkom!
Wij hebben een Seat Alhambra, een 7 zitter, iedereen zijn eigenstoel. stoel nr 7 hebben wij er uit gehaald, 2 achter in dan 2 daar voor en daarvoor bestuurder en bijrijder. Veel kofferbak heb je niet maar we gaan ok met zn 6en kamperen met de vouwwagen en we kunnen alles mee krijgen De udste 2 kruipen zelf achter in, de jongste 2 daarvoor, waar je dus prima bij kan om alles in de gordels te krijgen
Het is bij ons helaas op 3 kinderen blijven hangen, maar we hebben wel een Toyota Verso (7p) gehad. Ideale gezinsauto en helemaal achterin kan dus nog makkelijk een kinderstoeltje staan.
Candijtje en sjorsje: thanks, goed om te horen dat het te doen is! Had er nog echt bij stil gestaan dat de oudste natuurlijk goed zelf de gordel kunnen omdoen (als het snel raak is zijn mn oudste twee 5 en 3 als het zover is.. Dus dat moet wel lukken) Zag mezelf al half in de auto hangen om ze vast te maken Jo85: budget is niet echt een struikelblok gelukkig maar het ging mij meer om de ervaring, of het wel of niet handig werkt.. Shampoo: een 9 zitter! Waren jullie met zoveel thuis? Denk dat we niet zoveel plekken nodig gaan hebben haha!
Zafira, daarvoor een alhambra. Alhambra is ruimer, maar van de zafira vind ik het heerlijk dat de achterste stoelen in de vloer kunnen gelegd worden, zodat je dan een vlakke vloer hebt. Bij de alhambra konden de achterste twee stoelen er gewoon uitgehaald worden, maar als dat nodig was (veel boodschappen bijvoorbeeld, of buggy/kinderwagen kwijt) dan had je dus zo`n stoel in huis staan (of waar dan ook) en die dingen zijn loodzwaar! Van de Zafira vind ik het nadeel dat er een brede stijl zit schuin voor je, waardoor je heel alert moet zijn op evt. fietser van links, die kunnen totaal achter die stijl verdwijnen, zodat je ze pas ziet aankomen als ze al bijna voor je fietsen terwijl jij optrekt. (Snap je `t nog?)
Wij hebben een ford galaxy gehad, maar dan wel een ouder type, waarbij de middenstoel een heupgordel had. Zelf hadden we deze stoel eruit gehaald, omdat deze vanwege de heupgordel niet gebruikt werd en ook zodat we de stoelen niet weg moesten klappen als de kinderen achterin wilde zitten, want dat is niet handig als er een maxi cosi en een tobi er staan. Op zich een hele fijne auto, maar omdat hij problemen had en nummer 5 op komst is, hebben we gekozen om voor een crysler voyager te gaan. Wij zijn erg tevreden over deze auto,omdat hij meer bagageruimte heeft dan de galaxy. Maar het minpunt is dat je achterin een achterbank hebt en met 5 kinderen en allemaal een autostoel het wel krapper is, dan de galaxy want dat zijn allemaal stoelen. Dat probleem heb je dus met de galaxy/sharan of de alhambra niet (zijn allemaal vergelijkbaar alleen van andere merken). Mischien is het ook een idee om te kijken of je een auto met schuifdeuren wil ja of nee. De galaxy heeft het niet, maar de sharan weer wel. Daarnaast heeft citroen de c8 ook een fijne auto, maar voor ons geen optie omdat je dan weer met stoelen zit en je dus weer zit dat je de stoeltjes moet weghalen wil je de kinderen erin laten (met 5 kids dan he), de peugeot 807, lancia phedra, fiat uleyssee, renault espace en zo zijn er eigenlijk een heleboel vam deze auto's
marihi: tegenwoordig is dat ook anders bij deze auto's dacht ik hoor. Is afhankelijk van het bouwjaar. De modellen voor 2006 of zo hebben dat inderdaad, maar de nieuwste kun je tegenwoordig ook in de vloer leggen dacht ik. Wij rijden oudere auto's dus heb me er verder nooit in verdiept.
Wij hebben ook een Seat Alhambra. Ook een stoel eruit gehaald. Ik vind het, voor ons, de ideale auto! Bevalt me super!
Wij hebben een volvo v70 met bankje achterin. 2 kids rijden dus achteruit. Werkt prima, ze kunnen totdat ze 1.35cm zijn daar achterin zitten. Indien nodig kun je er makkelijk bij om vast te zetten. Wel heb je weinig ruimte voor bagage over.
Wij hebben een toyota corolla verso, waarbij de achterste 2 stoeltjes uitgeklapt kunnen worden, of ingeklapt in de kofferbak. Wij hebben hiervoor gekozen, omdat ik meestal alleen op pad ben met de kinderen en dan hebben we die extra zitplattsen niet nodig. Anders zit je toch altijd met die extra stoelen die je ergens (in huis) moet laten. Bovendien zitten we met deze auto nét wat voordeliger qua wegenbelasting, dan met een grotere variant die wel "vaste"stoelen heeft. Als we de extra zitplaats gebruiken, zit meestal één van de oudere kinderen achterin.
Als het budget geen probleem is was ik voor een bus gegaan ipv een mpv. Dus een mooie transporter met dubbele schuifdeur. Heb je nog genoeg bagage ruimte en met een extra rij stoelen meer dan genoeg ruimte. (Eventueel zelfs zonder extra stoelen rij aangezien voorin 3 mensen mogen zitten. (Hangt wel van de leeftijd van je kids af natuurlijk) Hier geen 4 kinderen maar nummer twee op komst echter wel veel honden. Dus nu mijn auto enigsinds overleden is zijn we ook aan het kijken naar een bus zodat we kennels achter in kunnen hebben. Eindelijk geen gesleep meer met benches. Ik heb mijn oog laten vallen op een hyundai h300 (nieuw model) veel auto en veel luxe voor minder geld.
Wij hebben een Mitsubishi Pajero 7 persoons. Ik vind het wel een gedoe om iedereen er in te krijgen maar het past prima. In een VW Transporter denk ik dat je inderdaad het voordeel hebt van een ruime bagageruimte.
hier ook vier kids te vervoeren... En ook wij rijden een busje, op dit moment een Mitsubishi L400 Tussendoor ff een grote MPV geprobeerd, maar had al snel heimwee naar een bus. Dus binnen een half jaar weer verkocht. Je kan altijd alles meenemen (erg handig met fietsende pubers en lekke banden) geen problemen met kamperen (zelfs de koelkast kan mee) de wekelijkse boodschappen (1x per week 6 tassen vol?!!!!) en toen ze nog klein waren nooit problemen met de kinderwagen(s) Als geld geen rol speelt kan je voor een luxe bus gaan
Bedankt voor alle reacties! We hebben onze oog inmiddels laten vallen op een touran! Hoewel de alhambra ook wel goed klinkt! We gaan het nog even verder uitzoeken..
Mijn ouders hadden een VW Sheran. Ik vind zelf de Renault Espace ook ideaal, daarvan heb je een grotere, de grand espace zodat je meer bagageruimte hebt.
Seat Alhambra, erg fijn. Veel beenruimte, ook op de achterste twee stoelen. En voldoende bagageruimte over om een duowagen in kwijt te kunnen. Misschien meteen een tip om in de gaten te houden als je een auto koopt: passen niet alleen al je kinderen erin maar ook de kinderwagen ? Op vakantie gaat er hier een koffer op het dak