Ook bij aanvullend mogen ze je niet weigeren op basis van opleidingsniveau. Dat zou namelijk discriminatie zijn. Ze mogen voor een aanvullende verzekering wel een medische toets doen.
Sorry, maar wat je hier zegt klopt toch echt niet. Het valt ook niet onder discriminatie (ongeacht hoe je over dit soort verzekeringen denkt, het mag wel). Bekijk bijlage 673558 Bekijk bijlage 673559 Bekijk bijlage 673558
Wij zijn gister overgestapt naar IZA zorgverzekering. Hier zit geen wachtjaar bij voor orthodontie. Krijgen 100% vergoedt over een bedrag van €2000.
Mijn man heeft net zitten uitzoeken, wij stappen over naar VGZ. Zij hebben orthodontie in het Tand Beter pakket, 100% tot 2000,- zonder wachttijd en normale tandarts kosten tot 650,-. Hij kon hiervoor een collectiviteitsnummer vinden op internet, waarvoor je geen lid hoeft te zijn.
Wat betaal je daarvoor aan premie? Wij krijgen nu dezelfde vergoeding (vorig jaar onbeperkt, daarom zaten we daar ook), maar vindt onze premie aardig hoog.
Mijn man gaat dit betalen; Dit is inlusief 8 fysio behandelingen, 500 tandarts en 100% ortho (max.1500)
Tip: Niet overstappen naar VGZ! Unive is onderdeel van vgz en die 1500 euro krijg je eenmalig bij de hele vgz groep. Staat ergens in de hele kleine letters van de voorwaarden.
Wij zijn ook overgestapt naar IZA. Man en dochter dan, hij heeft ook wat versleuteling aan gebit nodig en nog wat andere zaken en ortho zat in hetzelfde pakket. Overall niet direct de goedkoopste maar past bij wat we nodig hebben.
Oei, dit wist ik ook niet! Wij zitten nu voor het eerst bij Univé. Ik heb een tandartsverzekering met de kinderen en vriend heeft geen tandartsverzekering. Kunnen we dat dan niet omwisselen volgend jaar? Dat de kinderen bij hem op de polis gaan? Of is het kindgebonden die orthodontie uitkering en niet verzekeringnemer gebonden? En krijg ik dan voor dochter 2 ook weer € 1500,00?
Je krijgt per kind 1500 euro vergoeding bij tand beter als je kind op de polis staat bij degene met die verzekering. Dus volgend jaar je kind verplaatsen van jou naar partner of andersom heeft geen zin, maar dochter 2 heeft natuurlijk ook recht op die 1500 euro
Dit was in het verleden wel, maar uit eindelijk aangepast ergens in 2017 of 18. Weet niet hoe het nu zit. Heb de voorwaarden net doorgelezen, maar kon er niets over vinden, vroeger stond het er expliciet in. @nijn37 bel morgen vroeg (meteen om 8:00) even met ze.
Oké, dat is helder! Dank je wel. Dan volgend jaar rond deze tijd het topic nog maar even weer in de gaten houden! Ik dacht ook over te stappen dan naar VGZ, maar het is niet fijn er dan opeens achter te komen dat je niks meer krijgt.
Is kindgebonden. Ik zit bij menzis en hier is het zo dat je de tandartsverzekering met orthodontie echt per kind op " aan" moet zetten. Als ik een tandartsverzekering met orthodontie neem dan zijn m'n kinderen wel meeverzekerd maar dus niet automatisch voor orthodontie. Die verzekering moet ik dus voor kind aanzetten om orthodontie vergoed te krijgen. Ik heb geen tandartsverzekering en dochter van 9 moet volgend jaar een beugel. Ik heb een paar maanden geleden op advies van de tandarts tandartsverzekering met orthodontie voor dochter op aan gezet. De wachttijd is toen dus ingegaan. Die verzekering kost tot haar 10e verjaardag niks. Daarna moet ik maandelijks premie voor haar tandartsverzekering betalen. Maar wat ik wil zeggen: Zoek het goed uit want het is niet altijd zo dst je kind automatisch vergoeding voor orthodontie uit jouw tandartsverzekering krijgt!
Ik wist niet dat je dat kosteloos aan kon zetten bij Menzis. Dacht dat je dan tand 750 moest afsluiten. Ik ga ze morgen eens berichten