Herken jij jezelf en je partner in je kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Be Happy, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Qua uiterlijk lijkt Aiden op zijn papa en totaal niet op mij.
    Qua innerlijk/karakter lijkt hij echter op mij. Hij kan snel boos worden. Dat had ik vroeger als klein kind ook. Nu ook nog wel trouwens :).
    Hij is dus een klein driftkikkertje :p.
    Verder heeft hij een vaste plek op onze bank waar hij zo rustig een uur met zijn Duplo speelt. Ik had vroeger ook zo een vaste plek waar ik stil zat te spelen. Aldus mijn moeder.
    Hij is rustig, soms wat verlegen van karakter en erg pienter/slim. Dat was/ben ik ook.

Finley lijkt qua uiterlijk op mij.
    Innerlijk/karakter vind ik nu nog lastig te peilen.

Qua lengte hebben beide heren meer van hun papa. Hij is lang (1.96 m), terwijl ik maar een klein vrouwtje van 1.55 m ben.
    Beide jongens zitten qua lengte boven het gemiddelde.

Nu jullie :D.

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    - de oudste: wat betreft uiterlijk (oa groen/bruine ogen en donkerblond haar) lijkt ze iets meer op papa, maar je kunt ook duidelijk mama herkennen. Ze is echt een mengelmoes wat dat betreft en het is net hoe ze kijkt op wie ze het meeste lijkt. Innerlijk ook een echte mengelmoes en bepaalde dingen zijn echt karaktertrekken die totaal niet bij ons passen, maar bijvoorbeeld mijn man zijn broertje en mijn zusje hebben dat net zo (erg vrij, makkelijk contacten leggen: wij zijn wat afwachtende daarin).

- de middelste: wat betreft uiterlijk (oa bruine ogen en kastanje bruin haar) en innerlijk meer mama. Ook wel dingetjes van papa uiteraard, maar toch echt meer mama.

- de jongste: wat betreft uiterlijk (oa blauw ogen, blond haar) weer een mooie mengelmoes, maar in eerste opslag meer papa door de lichte oogkleur. Wat betreft karakter de overtreffende trap van mama voor nu met een enorm temperament en karakter.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochtertje is echt een mini-me.

Qua uiterlijk en innerlijk. Ze heeft alleen d'r getrokken ogen van haar vader (Indisch).

Ze is echt een pittig ding met een eigen willetje. Haar vader is vooral een ja-knikker

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Uiterlijk geen van beide ;) misschien van de melkboer haha

Karakter is het wel echt een mengelmoes.

Het is een heel rustig en pienter kind (papa)
    Maar daarnaast als ze eenmaal iets wil, dan wil ze het ook (ikke) en merk ik dat het echt een geborgenheidsmeisje is wat volgens mij nog het liefst tot haar 18e samen slaapt. (ik zelf tot 3 jaar gedaan bij ouders en daarna lekker bij zuslief in bed gekropen)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Poeh, ze is echt een kleine versie van mij.
    Innerlijk en uiterlijk.
    De pittige buien had ik ook vroeger, sterk eigen willetje, en als iets niet gaat zoals het hoort of vooraf is afgesproken is ze sago (ik ook).
    Enige wat ze van ml heeft is de bouw.

Middelste leek meer op papa en jongste lijkt heel erg op de oudste

6. gusto

gusto Niet meer actief

Leuk om te lezen!

Mijn dochter lijkt precies op haar papa qua uiterlijk, ze heeft alleen wel mijn krullen. Ook mijn karakter. Ik vind dat heerlijk, herken heel veel van mezelf in haar manier van doen en reageren.

Mijn zoon lijkt op niemand :D. Heb van meerdere mensen de vraag gekregen of hij van ons is, of we een neefje ofzo bij ons hebben. Wij zijn alledrie donker, iets een tintje, donkerbruin haar en hele donkere ogen. Mijn zoon heeft dat tintje wel, maar heeft blond haar en helblauwe ogen. Maar ook gewoon de vorm van zijn ogen, neus e.d. is anders dan die van ons. Hij heeft wel dezelfde krullen als dochter.

Qua karakter kan ik er bij hem nog niet echt wat over zeggen. Het is wel een heerlijk knuffelkind, heel anders dan dochter!

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Leuk topic!

Mijn dochter is qua uiterlijk een mini-me, alleen wat fijner (ik had meer spek) en donkerder. Haar ogen (olijfgroen/lichtbruin) zijn een mengelmoes van mij (blauw) en mijn man (heel donkerbruin). Haar getekende wenkbrauwen heeft ze van mij, maar de kleur weer van papa. En als ze in de lach schiet lijkt ze precies op mijn man, zo schattig :D

Qua karakter een mengelmoes. De interesse in boekjes en leergierigheid heeft ze van mij, het rustige ook, maar ze kan ook heel fel zijn en doortastend en dat komt niet van mij maar van papa :D
    Haar gevoel voor taal heeft ze van ons beiden.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn kinderen lijken sprekend op elkaar en heel veel op mijn man. Herken er uiterlijk niks van mij in

9. sjak

sjak Niet meer actief

Mijn dochter lijkt 100% op haar papa! Met mijn krullen... Net zo 'lomp', lopen nl allebei altijd overal tegen aan, laten alles uit hun handen vallen, struikelen over dingen die je gewoon duidelijk kan zien liggen, lachen allebei heel hard om hun eigen poepjes...
    En samen fan van Bassie en Adriaan!! Dat verzin je toch niet?!:D

maar haar creativiteit heeft ze dan wel weer van mij! Schilderen, knutselen, heel geconcentreerd 'íets' maken. Daar geniet ik zooo van als we samen aan tafel zitten te knutselen/schilderen/tekenen.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Wij hebben het goed verdeeld. mijn dochter is echt qua innerlijk en qua uiterlijk een kopie van mij. De jongste is qua uiterlijk precies zijn vader, qua innerlijk een mix van mijn man en mij

11. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Qua uiterlijk is ze net een mini-me ;) Alleen haar krullen heeft ze van haar vader. Qua innerlijk lijkt ze het meest op haar vader Echt een buitenkind en altijd haantje de voorste.

12. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ze is kwa uiterlijk een mengelmoes, maar lijkt toch het meest op mijn man.
    Kwa innerlijk vind ik haar onwijs op mij lijken, maar ze heeft ook een paar hele sterke trekken van d'r vader.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja

Zoon uiterlijk = mini me en in gedrag veel van mij en ook wat van man

Dochter = uiterlijk mijn schoonmoeder en gedrag veel van papa

Zoon 2 = precies zijn oudere broer. Iets meer temperament.

14. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Uiterlijk is mijn zoontje precies mij, op de lange wimpers en smalle bouw na, die heeft hij van mijn man.

Zijn karakter is wel een mooie mix van ons beide.

15. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Qua uiterlijk heeft mijn oudste zoontje de meeste trekken van mijn man. Hij heeft de wenkbrauwen en lippen van hem, maar verder kan ik zijn look niet helemaal thuisbrengen. Je ziet aan hem ook niet dat hij een mixkindje is (mijn man is niet NL).

Innerlijk lijkt hij op geen van ons beiden, hartstikke enthousiast en hij is totaal niet verlegen. Mijn man en ik waren dat wel, rustig van aard en verlegen. Hij is totaal het tegenovergestelde. :D

Ons jongste zoontje lijkt meer op mij maar aan hem zou je nog wel lichtelijk kunnen zien, dat hij een halfbloedje is. Qua karakter lijkt hij meer op pappa en mamma, rustig en ietwat verlegen.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja :)

Mijn oudste: uiterlijk precies haar vader, donkerbruine ogen, tenger, klein, alleen haar huidskleur is van mij. Qua karakter lijkt ze juist heel erg op mij: een beetje een aansteller ;) snel huilen, gevoelig, dol op knutselen, priegelwerkjes, voorzichtig, netjes, kan super opruimen, geen durfal, etc.

Mijn jongste: lijkt uiterlijk op mij met grove krullen en donkerblond haar, alleen haar ogen en huidskleur (net één tintje donkerder dan blank) zijn van haar vader. Qua innerlijk lijkt zij echter precies op mijn man, opgewonden standje, druk, huilt bijna nooit, klimt overal op, kan moeilijk wakker worden 's ochtends.

Zo grappig hoe je jezelf of je man erin terugziet :)

17. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn dochter is kwa uiterlijk echt een mengelmoes van ons 2en. Maar kwa karakter is ze echt haar papa, haha. Dit botst nog wel eens tussen die 2, allebei stront eigenwijs, als ze iets in hun hoofd hebben krijg je het er niet meer uit.

Mijn zoontje kan ik nog weinig van zeggen. Hij lijkt nu het meest op mijn man zijn broer als baby zijnde.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Dochter; wat uiterlijk betreft echt een mengelmoes.
    Sommige zeggen sprekend haar vader, sommigen zeggen meer mij. Hangt er ook wel vanaf hoe ze haar haar heeft. Ik vind zelf in ieder geval niet dat ze sprekend op één van ons lijkt. Op sommige foto's zie ik haar vader als kind, op sommige foto's hetzelfde peuterkoppie als mij vroeger.
    Qua karakter, tja eigenlijk ook wel een mengelmoes... Verlegene van ons beide, het altijd vrolijke van haar vader, het gestructureerde (lees vasthoudend aan gewoontes) van mij evenals haar tomeloze fantasie.
    Ben echt heel benieuwd of haar broertje op haar lijkt. In mijn buik in ieder geval wel, allebei lekker druk!

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oudste is kwa uiterlijk en innerlijk dr vader
    Middelste is echt een mengelmoesje van ons beide uiterlijk en innerlijk
    Jongste is een echte mini me :D

20. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Ja!! Qua uiterlijk schijnt hij echt heeel erg op mij te lijken. Wat ik qua in ieder geval duidelijk in hem terug herken van mezelf zijn helder blauwe ogen (zie avater) en verschillende haarkleuren door elkaar met heel heel dik haar (al bij zijn geboorte). Hij heeft een iets donkerdere tint en minder gevoelige huid. Zijn kin en wangetjes heeft hij volgens mij echt van papa en hij is met veel donkerder haar geboren dan ik.
    Qua karakter lijkt hij ook op ons. Hij heeft veel innerlijke rust (ik schijn nog rustiger te zijn geweest, papa was ook een rustige baby), vermaakt zichzelf relatief makkelijk maar kan helaas ook een enorme sufferd zijn net als wij. Als hij iets interessants ziet gaat hij zonder het zelf door te hebben midden op de weg stil staan omdat het hem helemaal in beslag neemt. Hij is heel tevreden en vrolijk. Hij is enorm koppig en sociaal contact is gemakkelijk te prikkelend voor hem. Zo was ik ook. Hij houdt net als wij van lekker thuis zijn. Wat hij niet van ons heeft is dat hij enorm beweeglijk is. Hij moet echt zijn energie kwijt. Ook zit er iets heel jongensachtigs in hem dat wij beiden niet hebben, heel stoer kan hij zijn. Hij is een moeilijke eter, net als papa toen die een baby was.

Deel Deze Pagina