Orthoptist wie ook ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kon gewoon een afspraak maken, krijg geen verwijzing en dat was ook niet nodig werd gezegd.

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik was mijn verwijsbrief helemaal vergeten toen ik naar het ziekenhuis moest. Ze vroeg me wel hem de volgende keer mee te nemen voor het geval ze controle krijgen.
    Verschilt volgends mij ook per ziekenhuis/afdeling of je hem nodig hebt.

Liefzonnetje herken jij het dichtknijpen/wegdraaien van de ogen als ze moe is ? Ik heb het idee dat ze dan even haar zicht niet meer scherp kan krijgen.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja maar als je HA die nu niet wil geven, hoe gaat het dan?

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Geen idee maar het lijkt me dat je huisarts je door moet verwijzen als er iets aan de hand is. Is hij verplicht lijkt mij. Andere gewoon het Zh bellen en vragen hoe ze dat oplossen.

Onze huisarts zag doormiddel van een testje met een lampje dat ze doorwezen moest worden. Kreeg gelijk verwijsbrief mee. Als ik hem niet had gekregen had ik naar een andere huisarts gegaan.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Oh ja heb makkelijk praten want hebben meerdere HA in praktijk

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn HA wil alleen een verwijsbrief geven als het CB het nodig vind en die vinden het onzin, dus krijg ik geen brief. Ik ben dus al bij de ortoptist geweest en die heeft me wel doorverwezen naar de oogarts, daar moeten we in december heen.

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Zo raar dat elk CB en elke huisarts anders reageert. Bij ons zei de CBarts, ook onze huisarts trouwens, dat ze standaard doorverwijzen naar de oogarts als de ouders zelf 2 keer melding maken van iets. Ook zo raar. Als je het als ouder nou niet ziet, wordt het dan maar genegeerd ofzo?!

Loeki, vind het echt belachelijk dat ze het 'onzin' vonden je door te verwijzen. Pff..

8. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Vreemd he vooral van die Cb`s de arts kan toch ook zien dat een kindje scheel kijkt ? Mij vertelde de arts toen ze 4 maanden was dat ze tot 6 maanden scheel "mochten" mochten kijken. Ook al had ik een afspraak bij de wijkverpleegkundige vroeg ik altijd of de arts even naar haar oogjes kon kijken. Julia zat nooit stil en kon haar met 7 maanden dan ook niet onderzoeken. Gelukkig zat ze bij de orthoptist wel stil ;)

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika kijkt niet scheel (al denk ik dat ik maar ga zeggen dat ze wel scheel kijkt), maar ik heb sterkte -13 en mijn man +7 en ik wil dat er naar gekeken wordt.

10. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    We zijn dinsdag met Julian naar de orthoptiste geweest. Hij kijkt toch niet scheel, het leek zo omdat de huidplooi bij zijn neusje groot/dik is.
    Het is ook echt een Indo neusje wat hij heeft :D
    We moeten wel 30 september naar de oogarts dan gaat die kijken naar de sterkte want de orthoptiste had wel een plus sterkte gemeten. En dan gaat de oogarts dus kijken hoeveel dat is. We mogen hem thuis druppelen dus dan hoeven we niet een half uur te wachten in het ziekenhuis.
    Ik ben wel benieuwd of dat daar wat uit gaat komen.

11. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Wat fijn dat hij niet scheel kijkt!
    Weet je ook hoeveel er gemeten is?

12. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    nee daar moeten we nog voor naar de oogarts eind van de maand. ben wel benieuwd, papa is opticien dus die heeft al naar leuke brilletjes gekeken haha!
    eerst maar eens afwachten, kan goed zijn dat het helemaal niet nodig is.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wij hebben afgelopen donderdag de intake van de MRI gehad, en vrijdag is het dus zover. Ik zie er enorm tegenop. :(

De MRI zelf gaat ongeveer een half uurtje duren. Hij krijgt een roesje met een kapje; dan krijgt hij als hij onder narcose is nog een infuus. We moeten wachten tot hij heeft gegeten, gedronken en geplast en dan mogen we weer naar huis.'

Ze konden ons niet vertellen hoe het dan zit met de uitslag van de MRI. :(

14. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hopelijk valt alles mee kar
    en zijn jullie lekker snel thuis :)

Wij kregen de uitslag van de mri pas bij de volgende afspraak.
    wel werd er gelijk even snel gekeken of ze niks ``ergs`` zagen
    en de rest kregen we dus later te horen.

maar das overal weer verschillend
    vraag anders of je een bel afspraak mag?
    dat je niet zenuwslopend hoef af te wachten..

sterkte alvast!

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou als hij een brilletje moet is het wel ideaal zo'n pa zeg, kan hij hem gelijk maken als er wat gebeurd! Ik zat hier in het begin wekelijks bij de brillenwinkel, zodat ik op den duur bijna niet meer terug durfde. Maar misschien is het helemaal niet nodig, zou helemaal ideaal zijn. ;)

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou sterkte ermee! Hopelijk valt het allemaal mee en de uitslag ook. Jammer dat ze niks konden vertellen over de uitslag, dat is toch het eerste wat de ouders willen weten. Af en toe snap ik dat hoor, maar misschien hoor je dat vrijdag wel.
    Groetjes Mineke

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Dank je wel! :) Ik ga inderdaad sowieso even vragen of ze niets 'ergs' gezien hebben, ook als ze daar niet uit zichzelf mee komen.
    Over die belafspraak, dat is ook een goede. Bedankt voor de tip!

18. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Sorry voor de late reactie......

Dicht knijpen van een oog gebeurt vaak bij fel licht en een oogstand die niet helemaal recht is/ neiging naar buiten te trekken. Maar ook wazig zien kan een reden zijn van knijpen... dusss... ik kon niet zo snel terug vinden wat jouw ukkie heeft...sorry...

19. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    het beoordelen van de oogstand is iets wat je niet even zo kan doen...... er zijn zoveel vormen van scheelzien, van heel evidente tot zeer minimale... 7 graden scheelzien, is een standafwijking van 1mm.... laat staan dus 1 graad scheelzien en een ukkie die niet stil zit ;)
    dat is nou zo'n uitdaging :)
    Ik heb HA nascholing gegeven en ik vond het schokkend hoe weinig ze er van af wisten... maar gelukkig was het wel zo dat vrijwel iedereen zonder problemen direct een verwijzing gaf als de ouder er om vroeg of twijfelde over de oogstand :) :)
    Ik zeg altijd, liever 9 verwijzingen te veel, dan 1 te weinig!

20. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Kar: spannend! Pff dat lijkt me wel wat hoor, je ukkie onder narcose, sterkte !

Lon en Tijn, raar dat jullie voor de sterkte meting terug moeten komen bij de oogarts. Ik doe altijd alles in het eerste consult en meet zelf de sterkte etc.... maar goed, ieder heeft zijn eigen werkwijze ;)
    Het lijkt me alleen voor jullie als ouders zo vervelend om daarvoor terug te komen en eigenlijk nog niet precies te weten waar je aan toe bent. Haha en wel handig een opticien in huis :)

Deel Deze Pagina