Orthoptist wie ook ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh by the way, was ik nog vergeten, Sverre moet maandag ook weer naar de orthoptist. :D Dus dan horen we misschien meer over afplakken ofzo. Ik denk zelf dat het nodig begint te worden.

Volgens mij meet onze Orthoptiste ook zelf de sterkte. Maar wij hadden een dubbele afspraak, eerst orthoptist en meteen erna de oogarts. Alex heeft die afspraak gedaan trouwens vandaar dat ik er niet alles van weet. :oops:

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Liefzonnetje, wel grappig trouwens, Steven en Sverre schelen precies 2 maanden! :D

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier meet de orthoptiste ook gewoon zelf. Ben nog maar 1 keer bij de oogarts geweest ga altijd alleen naar de orthoptiste. Alleen de eerste keer dat is ruim een jaar geleden toen ze sterkte gemeten had ging hij kijken met een lampje of haar oogbolling goed rond was? Hoop dat ik dat goed zeg. Zal overal wel weer anders zijn denk ik. :D

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    haha inderdaad wel handig ja een papa die opticien is! soms ook niet want ik wil al een hele tijd een bril maar ik heb hem nog steeds niet 8)
    Wel gek ja, als jij het gewoon zelf doet en de andere orthoptisten ook.nou ja het is niet anders :)
    we mogen hem gelukkig thuis druppelen dus we hoeven daar (hoop ik)niet nog een half uur te wachten voordat de oogarts kan kijken.
    we weten in ieder geval dat zijn oogspiertjes goed zijn!

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Kar, succes met je zoontje! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou wij werden gisteren gebeld dat de MRI niet door gaat morgen. :( Ze hebben maar 1 anesthesieteam en dat is dus niet voldoende. Nu willen ze hem uitstellen tot 10 oktober. Maar dat is precies 10 dagen na Sverre's BMR prik dus dat lijkt mij niet handig.
    Pfff....
    (Stiekem ben ik zó blij dat het nog even niet hoeft!)

7. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    snap dat je blij bent dat ie even nie hoef ;)
    maar inderdaad na zijn bmr lijkt me ook nie fijn.
    allewel hij hoeft nergens last van te hebben.
    Luc heeft hem vandaag gehad :(

heb je nie zo iets van shit nou moeten we nog langer wachten
    kan beter maar achter de rug zijn?

luca moet de 29ste pas weer terug in het oogzh hier.
    ben benieuwd.
    mischien komen ze met andere tips over
    `` hoe houden we zijn bril op`` ;)

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hoi,
    ik heb voor 16 okt een afspraak staan bij de ortoptist. Soms kijkt Indy met haar rechteroogje een beetje naar binnen en dat had ik dus gemeld bij het CB, maar die konden niks zien. Ook de huisarts had geemn andere middelen dus vandaar dat ik nu voor de zekerheid door ben verwezen naar de ortoptist. Ik hoor jullie over druppeltje en z. is dit altijd stanaard bij het eerste onderzoek? Las namelijk op internet dat dit niet echt prettig schijnt te zijn en dat ze dan ook een tijd niet in (fel) licht kunnen kijken...

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik snap dat je blij bent dat je nog niet hoeft. maar na de prik is ook niet fijn.
    vind je het niet vervelend dat je nu nog langer moet wachten?

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mja, aan de ene kant baal ik wel dat het weer uitgesteld is, maar aan de andere kant, ik kan heel goed dingen vermijden. ;) Als ik er niet aan hoéf te denken, is het er ook niet..

Maandag vragen we wel even na bij de oogarts/orthoptist of het écht een noodzakelijk onderzoek is. Ben heel benieuwd of ze gaan beginnen met afplakken bij Sverre. Of dat dat weer afhangt van de MRI.

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    mja dat vermijden dat ken ik ja.. ;)

succes maandag. zou fijn zijn als die MRI niet écht nodig is.

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Missx: bij Leander hebben ze bij het eerste onderzoek druppeltjes gebruikt. Misschien je er best toch maar op voorbereiden dat dit ook het geval kan zijn bij Indy.

Hier moeten we pas op 14okt opnieuw op controle, dus erg weinig te melden voor de moment.

13. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    vrijwel altijd wordt er direct gedruppeld (sommige doen het echter pas bij het 2de onderzoek...)
    Je krijgt idd wijde pupillen door die druppels en het accommodatie-vermogen (vermogen om scherp te stellen) wordt tijdelijk uitgeschakeld. Fel licht is dan vervelend maar vaak valt het bij die kleintjes erg mee. Ze kunnen wel wat moeier zijn dan normaal.
    De druppels werken ongeveer 12 uur.
    Het is de enige manier om een brilsterkte bij kinderen op te meten.

Kar.... tja vervelend dat het onderzoek niet is doorgegaan... leuk is het natuurlijk nooit.... dus kan me dat dubbele gevoel wel voorstellen. 10 dagen na de BMR prik lijkt me ook niet echt handig... ik zou mooi die prik uit stellen als ik jou was.
    Hoe was het vandaag bij de orthoptist?

14. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier een leuk geval van kinderlogica. Mijn dochtertje van 4 wilde heel graag van de zomer een zonnebril hebben. Maar ik zei telkens van daar heb je niks aan, want je heb al een bril op. Nou had ze een laatst een zonnebril gekregen bij de Mac Donald. Nu kwam ze dat ding weer tegen in de kast, helemaal gelukkig. Bril af, zonnebril op kom ze naar me toe. Nou dit is helemaal geen goeie bril, hier kan je helemaal niet goed mee zien. :) Logisch als je normaal een bil heb van +7 en +5.5 dan zie je niet zoveel door zo'n donker zonnebril binnen. Vond het zo grappig klinken, van nou zeg kunnen ze er geen normale glazen in doen. :D

Ik moet 15 oktober ook naar orthoptiste om te druppelen, ben benieuwd. Misschien ook wel stoppen met plakken, ik hoop zo. ;)

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Zo vanochtend weer bij de orthoptiste geweest. Druppelen vond ze even niet leuk maar nou gaat het wel weer, het is gelukkig heel somber weer. :D Haar ene oog is iets achteruit gegaan, jammer. :(
    En we plakken ook nog maar even door, wel weer lekker een uur korter per dag. :)

16. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    hier dan ook nog eens een bericht van mij. Gisteren zijn we opnieuw op controle geweest met Leander en hij moet dus een brilletje. Ik was er al wat op voorbereid dat dit dus zo kon zijn.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou dat zal wel even wennen zijn voor hem. Welke sterkte krijgt hij?
    Succes met uitzoeken!

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wij zijn vorige maand bij de orthopist geweest.
    Middels de bekende druppels oogsterkte gemeten, en geen schrikbarende afwijking. Daar zijn we erg blij mee. We moeten in februari terug komen.

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Fijn zeg! :D

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier niets te melden moeten eind december/begin januari weer.

Weet alleen nog niet wat ik dinsdag de 28e op het CB ga zeggen, dat we op ons eigen houtje naar de orthoptist zijn geweest, of gewoon niets zeggen, dan zien ze het wel als ze een bril moet. Heb eigenlijk niet zo'n zin in een discussie daar.

Deel Deze Pagina