Kar: wat een verhaal, ik zou in jou plaats zeker eens naar een andere oogarts gaan. Pfff, extra tape gaan kopen en zomaar in het wilde weg gaan plakken zonder aanwijzing hoe lang enzo. Vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt. Wij zijn geslaagd voor een brilletje voor Leander. Dinsdag of woensdag zal hij het hebben. Ik schrok ervan dat hij het brilletje zo makkelijk aan liet. Hij was zichzelf aan het bewonderen en verleiden in de spiegel. Echt grappig. Heb het gevoel dat het echt goed gaat komen. Hij stond ook erg mooi met het brilletje. Oja, dank u wel. Het was niet gepland, maar zeker superwelkom hoor.
Kar: Wat ben je raar behandeld zeg. Hier is echt duidelijk uitgelegd hoe lang er geplakt moest worden. Kreeg hier de eerste keer geloof ik wel minimaal 5 soorten pleisters mee! Kon ik kijken welke beviel en of haar huid er tegen kan. Dan kon ik na twee weken bellen welke ik wilde en kreeg ik een recept. Ik zou zeker geen tape gebruiken daar kan de huid niet tegen hoor! Ik heb op textielbasis die irriteren niet en gaan er nog redelijk af, sommige zitten zo vast bah. Hier was het in het begin ook erg huilen, maar nu ruim een jaar heeft het al heel erg geholpen. Hoeft nu nog maar 2 uur per dag. Ik zou gewoon terug bellen dat je nog vragen heb! Annika : Fijn dat ze in december druppels krijgt, weet je eindelijk waar je aan toe ben. Kar: Fijn dat je geslaagd ben.
Leander heeft z'n brilletje, maar er is 1 probleem, hij houdt hem niet op z'n neus. Heeft het bij jullie kindjes lang geduurd eer ze het brilletje lieten staan of niet? En hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ooww spannend Kathy! Heb je ook foto's? Ik weet dat Peeetje het met haar zoontje ook had, die hield de bril ook niet op. Moeilijk... Elastiek erachter helpt zeker ook niet?
Het is zo'n brilletje met elastiek, maar nee tot op heden helpt het niet. Zolang hij niet echt beseft dat hij het nog aan heeft, lukt het wel, maar éénmaal hij er terug aan denkt is het ook erg snel af. Foto's staan nog niet op pc, maar er volgt vlug 1'tje.
Lastig zeg, mijn dochter was al veel ouder en dan begrijpen ze het beter. Zij deed hem in het begin hem ook telkens af maar dan deed ik hem als ze zat te spelen of met een grapje weer op. Maar ja 3 jaar is heel wat anders als 1 jaar. Het is de eerste dagen ook echt wennen hoor een bril, weet nog wel dat ze 's avonds eerder moe was en allemaal in haar ogen zat te wrijven. Ik hoop dat hij er gauw aan gewend is, succes ermee. Ben benieuwd naar je foto!
Kathy gefeliciteerd ! Ben benieuwd naar de foto van je kleine man. Fijn dat hij zijn brilletje nu beter ophoud.
kathy.. leuke foto mistaat hem echt niet! houd hij hem nu al wat meer op? Had hij nou wel met elastiek? bij mij raadde ze dat af omdat ze het dan meer voelen en juist af willen doen. luca houd nu sinds weekend trouw op.. alleen buiten niet. denk omdat hij buiten goed kan zien, dan kijk je toch meer op afstand dan dichtbij.
Het idd met rekker, maar hij houdt hem al wat meer op maar is nog niet super. Hebben al geprobeerd met de rekker eraf, maar hij gaat er even snel af hoor.
Ooowww wat een leuke foto! Staat hem echt stoer! Het zal een kwestie van wennen zijn.. Ik vind een (zonne)bril ook naar zitten de eerste tijd dat ik hem op heb dus ik snap het wel.
Wij zouden gisteren naar de orthoptist, maar hebben afgebeld. We hebben besloten nu eerst eens die MRI en de uitslag daarvan af te wachten en dan weer eens verder te zien. Ik weet ondertussen ook niet meer wie ik moet geloven (neuroloog of oogarts/orthoptist) dus ik wil eerst meer duidelijkheid over wát hij nu precies heeft. Het is heel dubbel want aan de ene kant wil ik gewoon zo snel mogelijk ingrijpen maar aan de andere kant wil ik niet dat hij onnodig geplaagd wordt met tests en plakkers etc. Moeilijk hoor, moeder zijn.
Ik moet morgen weer naar de orthoptist en ben echt ontzettend nieuwschierig hoe het nu met haar oogjes gaat ! Nu maar hopen dat ze stilzit
Wij zijn net terug van de orthoptist. Ze zag nog steeds grote cilinders in haar oogjes. Wel deed ze verder goed mee met de testjes. Het fijt dat Julia alle kruimeltjes oppakt en ziet zegt niet zoveel. Ze blijft een oogafwijking houden en kan haar lens samentrekken om het beeld scherp te stellen. Ze verwacht dat ze met 2/3 jaar een bril zal moeten. Over een half jaar moeten we weer terug komen en krijgt ze ook weer druppeltjes. Ik heb even op laten schrijven wat ze nu precies heeft (heb er zelf zo weinig verstand van ) Rechts: S+3,50 en Cilinder 2.00 180 graden Links S+3,50 en Cilinder 1.50 165 graden
Hallo, Wij zijn laatst ook met Youri naar de orthoptist moeten gaan. Omdat hij scheel zou kijken. Moesten jullie ook eerst bij een oogarts zijn? En toen druppels in de ogen, even wachten en weer terug. En toen pas naar de orthoptist. (sorry heb niet alle 18 pagina's doorgelezen!) Maar het blijkt dus dat hij niet echt scheel kijkt maar dat hij gewoon waarschijnlijk een brede neusheuvel heeft. Ook zei ze iets over -2.5 en -2 of zoiets. Ik weet het niet meer zo goed tis al een paar maanden geleden . Dit zou nog kunnen bij trekken en anders word het ook een brilletje.... We moeten over een half jaar weer terug.
mama van youri wij gingen eerst naar de orthoptist, die heeft naar haar oogjes gekeken en toen gedruppeld na een half uur is de sterkte gemeten en daarna nog even langs de oogarts.
Hallo! Wij hebben gisteravond eindelijk de uitslag van de MRI gehad- ze zouden eigenlijk maandag al bellen tussen 12 en 14. Alles is helemaal goed met hem! Hij heeft geen enkele afwijking aan zijn hersenen of zenuwen. Dus er is niets bij de bevalling gebeurd. Sverre heeft naar alle waarschijnlijkheid niet het syndroom van Horner, maar wel 'een' Horner, de erfelijke variant. In principe heeft hij dus nu een lui oogje, met daarbij de Horner, wat pupilgrootte-verschil veroorzaakt en een licht hangend ooglid. We gaan nu maandag beginnen met afplakken; 2 weken lang elke dag een ander oog. De neuroloog dacht dat hij er wellicht overheen kon groeien! Sverre moet over 2-3 maanden nog een keer terug naar de neurologiepoli maar dat is dan de laatste keer. En verder bij de orthoptist onder behandeling blijven. Ik ben helemaal blij en opgelucht!