@missym, het ligt er vooral aan of je merkt dat je ook veel moeite moet doen om scherp te stellen (resulteert vaak in loenzen, scheelkijken, langs de neus kijken of knijpen met de oogjes). Fayley zou pas met 1,5 of 2 jaar een krijgen, maar begoon toch wel heel erg langs haar neus te kijken naar voorwerpen dichtbij. Dus vandaar al een bril met 1 jaar. Kan zelf eerder (maand of 9 meen ik.) Wauw zo jong al een lens, ik had gehoord dat het inderdaad al kan. Ben benieuwd hoe en wat! Gelukkig dat je kleine wel 100% zicht heeft met het andere oog. Is goed mee te leven hoor, ik zie zelf ook maar met 1 oog (sinds m'n 2e). Kathy ben benieuwd!
Dank je wel voor je antwoord. Is het bekend of het dan voor altijd is? Of is het bijv. na een jaar hersteld en kan de bril dan weer af?
Nou Fayley is gemeten op ongeveer +8. Schijnt zo te zijn dat + wel verbeterd (minder + dus) en dat - gelijk blijft of erger wordt. De ortoptist zei laatst dat het gemiddeld een halve punt per jaar beter wordt, maar ze zal altijd een brilletje nodig hebben aangezien ze zo'n hoge sterkte heeft.
Bij ons heeft ze gezegt dat het nog kan verbeteren maar het nooit meer helemaal weg zal gaan. Over een half jaar hoef ik pas terug. Pas als je er last van heeft/of scheler gaat kijken heeft ze een bril nodig.
Ik ben echt wel benieuwd wat ze over Leander zullen zeggen. Ik heb hier al veel bijgeleerd in dit topic. Ik zal er dan maar rekening mee houden, dat hij mss met de tijd ook een brilletje zal moeten dragen.
Hier ook een kindje die naar de orthoptist moet, omdat hij soms onwijs scheel keek! Hij is 1x bij de oogarts geweest en 1x bij de orthoptist! En in augustus moet hij weer terug op controle. De eerste keer was te zien dat zijn re-oogje wat afwijkend was. +2.00, dus niet zo heel erg. Wel moest hij onder controle blijven. De vorige keer bij de orthoptist was zijn oogje al iets vooruit gegaan, dus hoefden we niet om de 3 maanden terug te komen, maar om de 6! Dus ben benieuwd de volgende keer of het weer verbeterd is! Hij kijkt in ieder geval niet meer scheel, dus goeie hoop hier!
minimuisje, is zijn oogje ook afgeplakt. Fijn om te horen dat zijn oogjes vooruit zijn gegaan. Daar hoop ik ook op.
misschien domme vraag maar zijn jullie allemaal door het cb naar de orthoptist doorgestuurd. of hoe zijn jullie daar gekomen want hier op het cb zeggen ze dat de ogen van mijn zoontje goed zijn maar mijn ouders en mijn vriend is al een paar keer opgevallen als mijn zoontje moe begint te worden dat zijn linker oogje naar binnen draait. zelf heb ik een lui oog en ook bij mij draait mijn oog naar binnen als ik moe word of moe ben. Dus ben een beetje bang dat mijn zoontje dat ook heeft. vandaar de vraag
Ik heb op eigen initiatief contact opgenomen met de oogarts. Vorige week is m'n man naar het cb geweest, maar die hadden het dus ook opgemerkt dat Leander z'n oogje wat scheel kijkt. Toen hij nog wat kleiner was, keek z'n rechteroogje af en toe scheel, maar het viel niet erg op. Tenminste toch niet bij iemand die hem niet zo goed kende. Maar van de ene dag op de andere is hij toch erg scheel gaan kijken. Maar het is echt op en af. De ene keer kijkt hij wel scheel, dan weer een hele tijd niet. Daarom contact opgenomen met oogarts.
Terug van de oogarts. We hebben een doorverwijzing gehad naar een oogarts die gespecialliseerd in werken met jonge kindjes die scheel kijken. Deze oogarts durfde niet met zekerheid zeggen wat nu het beste zou zijn, vandaar dat ze ons voor de zekerheid doorgestuurd heeft naar iemand die daar echt in ervaren is. Deze afspraak staat echter wel 29juli gepland, dus weer een hele tijd afwachten eer we iets weten. Maar ze zei dat we er goed aan gedaan hebben om het probleem al zo vroeg aan te pakken en dat we er zeker niet mee gemist hebben. Er is in ieder geval iets mis met z'n oogje. Wat positief is, is dat hij z'n oogje wel nog gebruikt. Dus het is weer afwachten geblazen.
Kathy balen dat je zo lang moet wachten. Je wilt het liefst dat ze je gelijk vertellen wat er aan de hand is he. Heeft de arts naar de aanleg van zijn oogje gekeken en is die niet goed ?
Eerlijk gezegd, ben ik niet veel wijzer geworden uit het bezoekje, het is dus echt wel afwachten. De arts had enorm veel twijfels, omdat hij nog zo klein was. Wat mij wel opgevallen is deze morgen. Ik had Bumba opgelegd voor m'n dochtertje en Leander kijkt ook graag naar tv. Vanaf de moment dat hij tv begon kijken, keek hij echt wel scheel. Terwijl het moment ervoor behoorlijk normaal keek. Daardoor begin ik echt wel bang te worden, dat z'n zicht misschien minder goed is, dat dit wel te maken zou kunnen hebben met het scheel kijken. Alleen kan ik nu niet op de zaken vooruit lopen en moet ik echt wel wachten, eer ik een antwoord zal hebben.
Kathy: Jammer dat je een maand moet wachten, je ben er wel lekker vroeg bij. Mijn dochter (is nou ondertussen al een kleuter) heeft een bril met sterkte +7 en +5.5 en een lui oog wat maar voor 30% mee kijkt, wat nou met plakken wel al vooruit is gegaan. Weet niet hoelang je zoontje tv kijkt maar mijn dochtertje hield het nooit langer als 10 minuten vol, dacht altijd ze zich niet kon concentreren. Achteraf gezien kon ze het gewoon niet goed zien. Sterkte ermee, wie weet word het alleen maar plakken en valt het zicht mee. Ben benieuwd, moet zelf 28 juli terug naar de orthoptist. Sweetpee: Even een vraagje waar heb je dat kleine montuurtje gekocht voor je dochter? Mijn dochter kreeg een bril met 3 jaar en ze had in sommige brillenzaken al het kleinste montuurtje. Hoe gaat het met dragen is hij niet vaak stuk. Mijn dochter heeft altijd wat met haar brillen . Dan kom ze uit school met een kromme poot, dan weer met krassen op het glas enz. Ze heeft maar een half jaar van haar eerste bril gedaan en nou is haar nieuwe bril ook bijna een half jaar oud maar die begin ook aardig te slijten Ik ben wel doorgestuurd door het cb, nadat tweemaal de ogentest super slecht was. Zelf nooit iets gemerkt, zit ook helemaal niet in de familie. Groetjes Mineke