Orthoptist wie ook ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Kathy wat ik niet snap. Wist de oogarts dan niet hoe oud hij was ? Julia was tenslotte pas 8 maanden toen wij er waren.

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Mineke: zo heel veel staat de tv hier niet op, dus nog niet echt bij stilgestaan of hij zich er lang op concentreert.

@Linda: m'n man heeft gebeld voor een afspraak voor ons zoontje van 11 maand. Dus ik ga ervan uit, dat ze het wel wist.

3. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    @Mineke: We hebben haar montuur bij de Pearl gehaald. En wat betreft het dragen, gaat eigenlijk best goed, ja hij is al eens gesoldeerd :rolleyes: pootje eraf, maar niet haar schuld. Ook al een paar keer rechtgezet omdat ze m zelluf af wilde doen (gaat nu al veeel beter en voorzichtiger :D ) En tja de glaze, pfffff zitten behoorlijke krassen op (ene glas vooral want die wipt er telkens uit...), maar pas als we merken dat ze langs de krassen gaat kijken hoeven er nieuwe lenzen in. Gelukkig, want het is behoorlijk duur, vindt je niet die + glazen :(

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Nou fijn dat ze er al wat zuiniger mee is. Als het glas er steeds uitwipt, moet er dan geen nieuw schroefje in? Was bij mijn dochter ook, haar glas vloog er eerst ook uit. Waren we bij mijn schoonouders geweest, bel mijn schoonmoeder op er lig hier nog een glas op de grond. Ik zeg dat kan niet hoor :oops: , ga ik eens kijken heeft ze gewoon een bril met een glas erin op :)
    Die + glazen zijn alleen duur als je ze dun laat slijpen. Weet niet wat jij gedaan heb, had het bij haar eerste bril niet gedaan maar vond het zelf echt jampotachtig :confused: Haar eerste bril kwam ook bij pearl vandaan, is super service hoor maar vind de glazen daar te duur.
    Nu geslaagd voor ontspiegelde glazen bij een wat duurdere speciaalzaak want die rekent 1 tarief of je nou plus twee heb of plus zeven, dus voor ons erg voordelig ;) Zijn niet helemaal dun geslepen hoor, maar het toon veel dunner als ze ontspiegeld zijn. Echte dunne krijg ze als ze wat zuiniger word.

Doei Mineke

5. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ja ze krijgt het wat door nu :) Maar ja het is de zelluf doen tijd hè....Schroefje is dan inderdaad wat losjes, draai hem dan ook altijd even aan, maarja ze zijn natuurlijk ook wel bol die kleine glaasjes. Ze zijn niet ontspiegeld haar glaasjes, wilden we wel ja, maar duuuuuuur :confused: doen we inderdaad als ze wat groter is en/of weer een andere sterkte krijgt (volgend jaar op z'n vroegst).

Hahaha dat ken ik met een glaasje minder :) gebeurt op de chreche weleens, maar die weten nu ook weer hoe hij erin moet ;)

6. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hier ook een kleine bril drager..
    +5.75 met cilinder afwijking.

sinds dat ie 9 mnd was heeft ie hem.

hoe krijgen jullie het voor elkaar dat ze hun bril op houden..

het is elke dag een ramp, dacht ik laat hem een week weg en probeert het opnieuw maar nee hoor.

alleen op de fiets laat ie hem op omdat ie dan lekker word afgeleid
    maar binnenshuis is het een ramp.

in mijn album staat een foto van hem.. 8)

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoe kwamen jullie bij de oogarts terecht. Ik moet morgen naar het CB en ik wil graag een verwijzing hebben, maar krijg je die gewoon als je daar om vraagt?

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik liep al met luca in een kinderziekenhuis voor een verdenking op een soort van syndroom en daar hoorde slecht ogen bij.

het syndroom heeft ie nie/ niet meer maar wel de slechtere oogjes.

we lopen nu in het zh en het speciale oogziekenhuis in rotterdam

maar zelf merkten we nooit wat

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik loop alleen bij het CB en de HA wil me niet doorverwijzen zonder bericht van het CB dat het nodig is.

10. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik weet nie waar je vandaan komt?
    wij hebben namelijk voor het oogziekenhuis geen verwijskaart gehad.
    we belde alleen dat we een second opinion wilden.

je heb tegenwoordig toch geen verwijsbrief meer nodig?

11. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Loeki2: Ik heb gewoon een verwijsbrief van de HA gekregen. Op het CB hebben ze ook een aantal keer naar haar oogjes gekeken maar de laaste keer zat ze niet stil en kon ze het niet goed zien.
    Je kan toch een afspraak maken bij de HA en hun naar de oogjes laten kijken ?

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik weet niet of er daar veel verschil in zit tussen Nederland en België. Maar wij hebben gewoon naar de oogarts gebeld en een afspraak gemaakt met reden dat Leander soms (nu vaak) scheel kijkt. Wij hebben het dus gedaan zonder doorverwijzing.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    CB én de HA willen haar niet doorverwijzen, nu ga ik volgende week gewoon op eigen initiatief naar de oogarts. Mijn neefje moet er toch heen dus nemen we Annika gewoon mee en hopen we dat ze ook naar haar willen kijken.

14. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Loeki kijkt ze erg scheel dan ? Bij de HA en op het Cb deden ze bij ons testen met een lampje. De HA zij toen dat we naar de oogarts moesten.

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee ze kijkt helemaal niet scheel, maar dat deed mijn neefje ook niet en die had op haar leeftijd al wel +5 en een cilinder van 3 of zo (ja die deed het gelijk goed) ik heb zelf -13 met een cilinder en mijn man heeft +7, dus ik wil gewoon dat er naar gekeken wordt.

Is het allemaal in orde dan prima, maar mijn man en ik kregen ook gelijk op ons 3e een bril (toen werd er voor die tijd echt niet op gelet) en het zou mij zeer verbazen als Annika geen oogafwijking heeft.

Ik kan moeilijk beoordelen of ze dingen wel of niet ziet. ZE kruipt wel altijd wat vreemd, tenminste dat heb ik van meerdere kanten gehoord. Ik weet niet beter dan ze kruipt met haar hoofd naar de grond en ze kijkt meer naar achter dan naar voren als ze kruipt. Maar het CB en de HA zien hierin geen reden om haar door te sturen.

De HA van mijn zusje stuurde mijn neefje wel gelijk door toen hij 1 jaar was, dus nu ga ik het volgende week gewoon proberen. En anders draai ik zelf maar voor de kosten op, kan me ook niets schelen, ik wil gewoon dat er naar gekeken wordt. Mijn eigen Orthometrist gaf mij ook het advies om naar een oogarts te gaan, want hij had zelf niet de mogelijkheid om op deze leeftijd te onderzoeken, maar gezien de ogen van mij en mijn man (ik zie zelf nog maar 60%) adviseerde hij er niet tot 3 jaar mee te wachten.

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het enige dat ons en de omgeving echt op valt is dat ze beslist niet los wil lopen, hoewel ze al ruim een half jaar los staat en verder echt super snel was in haar motorische ontwikkeling. Ze rolde met 10 weken kroop met 5 maanden, stond los met 8 maanden en nu met 14 maanden loopt ze nog alleen aan de hand of langs de meubels terwijl ze dus prima zonder steun van iets op kan staan. Of dat er iets mee te maken heeft/kan hebben weet ik niet.

17. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Staat schattig zeg dat brilletje :D Ik heb geen tips hoe hij hem op moet houden want mijn dochtertje kreeg haar bril pas met 3 jaar. Achteraf had zij hem op die leeftijd ook al moeten hebben (+7 en +5.5 en een lui oog). Maar we hadden nooit wat gemerkt :oops: Nou succes met opzetten, wie weet houd hij hem op een dag ineens op. ;)

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hoi Loeki2
    Irritant zeg dat niemand je door wil sturen, gewoon nog een keertje flink zeuren :) Je kan beter voor niks gaan dan achteraf spijt hebben.
    Ze hoeven inderdaad niet scheel te kijken met slechte ogen mijn dochtertje (+7 en +5.5 en lui oog wat maar voor 30% mee kijk, is nou gelukkig door het plakken al iets vooruit gegaan) keek nooit scheel. Hoorde in het ziekenhuis dat het zelden voor komt dat ogen met die sterkte zo goed met elkaar mee draaien.
    Maar het hoef natuurlijk niet , misschien heeft ze wel super ogen :D Maar de orthoptist hier zei dat het wel erfelijk is! Ze snapte dan ook niet dat het helemaal niet voor komt in de familie!
    Nou succes ermee, hoor graag hoe het afgelopen is.

Groetjes Mineke

19. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Loeki: ik kan best wel begrijpen dat je wenst te weten of Annika wel degelijk goed ziet. In jouw plaats zou ik er ook zeker voor gaan en contact opnemen met de oogarts. Veel succes!

20. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ha Loekie je hebt het gevonden ;) Als ik jou was zou ik ook gewoon op eigen initiatief een afspraak maken met een Orthoptist. Vreemd dat je HA én het CB niet mee willen werken! Gewoon eisen! Hier is het ook ontdekt aan de hand van de lampjestest bij het CB.

Peeetje, sorry geen tips voor het ophouden van de bril, ging hier vanaf dag 1 eigenlijk goed. Wel weet ik dat de opticien zei dat ze met zo'n sterkte zelf verschil moeten merken en m dan ophouden. Doen ze m telkens af kan het ook zo zijn dat de bril irriteert. Zie je geen rode stepen/plekken achter de oren, op de neus of bij de slapen? Dat kan het natuurlijk ook zijn.

Deel Deze Pagina