Ach arm mannetje ! Ze hadden tegen mij niets gezegt toen ze gedruppeld was. Merkte toen ze buiten kwam dat ze met haar oogjes ging knijpen en begon te huilen dat het licht zeer moest doen.
peetje vervelend dat het met die bril nog niet wil lukken. Lijkt me ook lastig bij zo`n klein kindje. Ik hoop dat wij nog even kunnen wachten met een bril. Totdat ze wat ouder is.
Even een vraagje ik moet straks om 11.15 voor de eerste controle is het verstandig om een zonnebril mee te nemen ik heb er zo een speciaal voor baby's. Heeft ze mischien minder last van het licht
succes tanna! inderdaad goed idee van de zonnenbril! loeki.. ik moest het thuis druppelen. moest alles ophalen gewoon bij de apotheek. die 2x druppelen was wel in het zh maar daar zaten we dus te wachten in de wachtkamer. das helemaal minder dan kan je beter thuis druppelen hoor. ze zien inderdaad minder (wazig) en hun pupil word vergroot dus het licht doet echt zeer. zo zielig he
Hallo allemaal, Zijn alweer tijdje terrug van orthoptiste. Ze konden geen afwijkingen zien en er is dan ook geen behandeling direct nodig. We heeft ze een kleine plus (zo werd het genoemd). We hoeven pas weer in Februari terug te komen en dan wordt ze waarschijnlijk gedruppelt. Was nu niet nodig, omdat ze nog maar negen maanden is kan het zich nog herstellen en de afwijking was in beide ogen gelijk. Ook gaf ze als reden aan dat ze op deze leeftijd niet goed in het lampje blijven kijken. Het scheel kijken kwam volgens haar doordat ze nog een breed neusje heeft en haar neus botje moet nog naar buiten groeien en trekt het weg. Ze heeft voor nu een OK stempel gekregen en in Februari horen we weer verder. Groetjes Annemarie
Loeki, wat super dat ze wilde kijken! Zeker topservice te noemen. Hier is het druppelen touwens gewoon door de orthoptiste gedaan. Oogarts keek alleen naar de "gezondheid" van de ogen. Tanna, oh lekker, niets aan het handje dus! Peeetje, balen dat hij die bril zo rot vindt Hier is het echt een deel van Fayley. 's Morgens pakt ze m zelf als ze m ziet. Alz ze haar bril af heeft en je vraag Fayley bril op? of Waar is je bril? dan knijpt ze met haar oogjes en gaat voelen Gisteren moest Pop ook even haar bril op
Sweet pee: Wat schattig en lekker dat ze de bril op houd. Ik blij dat het cb me getuurd heeft weet nu zeker dat het door vermoeidheid komt. En we hebben nog een controle om zeker te weten dat het geen blijvende afwijking is. Eigenlijk toch wel heel lekker dat er tegenwoordig de mogenlijkheid is om het even te laten checken. Zo halen ze er ook een heleboel kinderen uit die anders pas op bassischool leeftijd door de mand vallen. Groetjes Annemarie
Haal ik deze weer even naar boven. Hoe gaat het nu met jullie kindjes? Dinsdag is het eindelijk zover, kunnen we met Leander bij de oogarts terecht.
Dat is best wel lang, een half jaar. Ben echt wel blij dat ik volgende week terecht kan, want het scheel kijken wordt er echt niet beter op.
Annika kijkt niet scheel, ze mag gewoon nog een halfjaar rondlopen en over een halfjaar weer voor controle.
Spannend Kathy! Hier net een nieuwe bril besteld oude was kapot en niet meer te maken helaas. (Al is een nieuwe bril uitzoeken best leuk ) Een reservebrilletje is aan te raden merk ik nu we dus even zonder bril moeten, nou ja Fayley dan hè.
Ja hier ook een reserve bril, haar oude die helemaal kapot was hangt nog net aan elkaar voor noodgevallen. Kan dat bij haar oude ook niet? Je koop ook niet zomaar twee brillen omdat het gewoon duur is vind ik Mijn dochter moet maandag terug ik ben benieuwd of ze weer vooruit is gegaan ze plakt al zeker 9 maanden omdat ze een lui oog heeft. Duimen maar hoop dat het plakken niet meer hoeft altijd een pleister op naar school vind ze niet meer zo leuk. Ze is de enigste in de klas die plakt helaas, wel is er nog een meisje met een bril
Wat kost een bril eigenlijk, ik krijg voor Annika 300 euro per jaar vergoed (alleen de glazen, montuur moet ik wel zelf betalen) Voor mij eigen bril ben ik bijna 600 euro kwijt en mijn lenzen kosten 450 per jaar, maar kinderbrillen zullen nog wel niet zo duur zijn toch.
Zo dat is veel! Ik krijg 50 euro vergoed per twee jaar! Een kinderbril kost gemiddeld 100 euro als je alles standaard neem . Dus een bril van het huismerk bijv. Valt wel mee alleen als je dan een paar weken verder ben dan is hier en daar de lak er af zitten er krassen op. En als je dan binnen het half jaar alweer een nieuwe moet omdat hij doormidden is bijvoorbeeld dan ga het toch wel oplopen hoor. Want dan zijn het niet alleen elke seizoen nieuwe kleren, nieuwe schoenen maar dan hoor een nieuwe bril er ook al bij. Maar ja nodig is nodig he denk ik maar en ze kan prima functioneren met bril. Ik heb sinds gisteren zelf ook een bril maar vind het eerlijk gezegd maar niks word er duizelig van en soms is alles wazig en dan weer scherp. Maar ze zeggen dat dat vanzelf overgaat, mijn dochtertje is helemaal in de wolken want nou heeft mama ook een bril en is ze hier niet meer de enigste.
Nou we zijn aan ziekekosten ook 335 euro per maand kwijt, dus ze mogen echt wel wat vergoeden, tot vorig jaar vergoede ze 100% maar daar werd helaas veel misbruik van gemaakt.