Tandenpoets drama!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by polleke2210, Dec 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Mn dochtertje heeft sinds kort 2 tandjes, dus nu fanatiek aan het tandenpoetsen. Heb een hardstikke leuke tandenborstel gekocht (niet dat dat haar wat uitmaakt, maar ik vond het erg leuk! ;)).
    Allemaal hardstikke leuk natuurlijk, maar nu heeft mevrouw besloten dat tanden poetsen echt niet leuk is. Zodra het borsteltje in de buurt komt gaan haar lipjes op elkaar, en als ik m al naar binnen krijg drukt ze m weg met haar tongetje. Als ik het wat forceer wordt het brullen..
    Hoe pak ik dit aan? Heb al vanalles geporbeerd, liedjes zingen, afleiden met speelgoed, zelf ook poetsen, haar een borstel in dr handje geven.. niks helpt.
    Heeft iemand hier de gouden tip?!? Wil niet dat haar mooie nieuwe tandjes binnen no-time wegrotten!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Heb je al geprobeerd je dochter zelf de borstel te geven om er zo langzaam aan te kunnen wennen? Dan kan ze er een beetje op gaan sabbelen/bijten.....

Zelf ook je tanden poetsen en laten zien hoe je dat doet (ik weet niet hoe oud je dochter is?) en haar dan de borstel geven......samen poetsen.

Hier is het een periode geweest dat het echt drama was. Maar na een paar weken "onder dwang" poetsen ging het een stuk beter. Merel vond het leuk om zelf de borstel te mogen vasthouden en er op te bijten.

3. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Ik ben met mijn zoontje voor de spiegel gaan staan. Doe het voor, en hij kan naar zichzelf kijken. Hij doet maar wat, en ik help hem een beetje wat te poetsen.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik ben niet begonnen met poetsen bij hem dat deed hij zelf. Ik heb een tandenborstel gekocht met een plat breed handvat met een gat erin, heel gemakkelijk vast te houden en ik ben expres vaak mijn tanden gaan pooetsen bij hem in de buurt. Op een gegeven moment wilde hij mijn electrische tandenborstel aanraken, en spelen. en toen heb ik hem zijn eigen tandenborstel gegeven. nou dat was gewoon feest, wilde hem niet eens meer terug geven. Hij wilde ook mijn tanden poetsen en dat liet ik gewoon toe, om vervolgens daarna ook zijn tandjes even te poetsen.

Nu zit hij te wijzen naar zijn borstel en wil het liefste 10 keer per dag poetsen.

Als ik zijn tanden poets hou ik ook dezelfde volgorde in zijn mondje aan, en benoem alles wat ik poets. af en toe kriebelt het en duwt hij de borstel naar buiten en dan zeg ik, nee nog eventjes die kiesjes poetsen en dan mag het weer.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik geef hem ook altijd aan Thijmen, dan vooral in bad of als ik hem verschoon. Meestal geef ik hem in zijn mond zodat ie de tandpasta op zijn tanden krijgt en dan laat ik hem maar gewoon een beetje doen. Wij hebben ook die tandenborstel met een breed handvat en een gat erin.

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Wij hebben er nooit 'dwang' achter gezet. Die tandjes kunnen echt nog wel wat hebben. Hier ook die tandenborstel met plat achterkant en altijd zelf laten rommelen. Die fluor komt dan in het mondje. En nu kan ik gewoon haar tandjes poetsen.

Share This Page