Orthorexia?! Hoe denk jij erover?

Discussie in 'De lounge' gestart door Delta, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nee je leest toch dat ik vind dat je niet té gezond kan eten?? Ik vind gezind eten een eerste prioriteit en vind dat heel belangrijk. Maar ik maak mij zorgen over mensen die niet meer "normaal" eten. Dat je tijdelijk dingen weglaat of juist extra eet ivm met een dieet kan ik nog wel inkomen..maar niet voor altijd. Ook niet als het om sporten ofzo gaat. Ik gaf als voorbeeld eieren..er zijn natuurlijk nog meer van die extremen, maar tientallen eieren per week voor altijd lijkt mij niet normaal. Net zoals 20 boterhammen op een dag of een kilo groenten..snap je?? Alles met mate en in evenwicht.

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik snap je, je hebt verder ook helemaal gelijk hoor! Maar "moest" toch even mn eieren verdedigen ;)

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    De Mayo Clinic raadt t iig af om dergelijke dieten langer dan 6 maanden te volgen.
    High-protein diets: Are they safe? - Mayo Clinic
    (Zie verwijzingen naar wetenschappelijke tijdschriften er onder)

Natuurlijk zijn er (ook) altijd talloze artikelen te vinden die pleitten voor dergelijke dieten...

4. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik heb zo'n collega. En als je dan in de middagpauze met die collega aan tafel zit is dit echt een ramp: Oh nee, zoveel calorieën er in je sandwichen zitten en drink jij nou cola? Heb ik echt een bloedhekel aan!!! Dat jij supergezond eet ok! Maar als ik zin heb in een sandwich ga ik die voor jou echt niet laten liggen. Het is nu niet dat ik daar met 10 hamburgers zit ofzo :)

Deel Deze Pagina