Ineens heel vaak willen drinken en onrustig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tamar69, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 6 weken is sinds maandag nogal onrustig, wil niet wakker in de box/haar wieg gelegd worden en wil vaak na 1.5 uur alweer aan de borst. Als ik haar slapend in haar wieg/in de box leg wordt ze 9 van de 10 keer gelijk wakker en blijft dan huilen totdat ik haar weer oppak. Voorheen was dit niet zo en sliep ze rustig door en kwam vaak zelf pas na 3 uur om te drinken.

Kan het zijn dat zij nu last heeft van die regeldagen? Het is al vanaf maandag, dus nu al 6 dagen, kan dat? Wat zou het anders kunnen zijn?
    's Nachts slaapt ze overigens wel goed en komt dan pas na 3 uur weer om te drinken, waarna ze 9 van de 10 keer weer rustig doorslaapt in haar wieg, wel moet ik dan haar speen de eerste 15 min constant terugstoppen.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Het kan vanalles zijn. Sprongetje, tandjes, virus waar ze extra weerstand voor nodig heeft(gaaf he!? Dat kunnen ze echt deels "wegdrinken") darmpjes waar ze wat meer last van heeft, groeispurt.. Misschien wordt jij weer ongesteld of vloei je nog wat na. Dat alles kan het zijn en ik vergeet vast nog wat ;)

Zolang jij blijft voeden op verzoek heb je genoeg melk en trekt je mopje het vanzelf weer recht! Dat is het mooie aan bv, zolang zij mag regelen zorgt ze zelf dat ze genoeg binnenkrijgt om gezond op te zijn en lekker op te groeien.

Oh wel een vraagje, snachts, is ze dan goed uitgedronken als ze zo'n behoefte heeft aan haar speen?

3. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leg haar aan zodra ik merk dat ze honger heeft, alleen zie ik niet altijd op tijd de hongersignalen, bijvoorbeeld als ze in haar wiegje slaapt overdag.. ik leg haar dan pas aan als ze begint te huilen. Hoe doen jullie dat met voeden op verzoek? Wanneer leg je aan? Ik twijfel soms als ze aan het huilen is/begint te huilen en ze laat verder geen signalen zien dat ze honger heeft (meestal begint ze wild op haar vuistjes te sabbelen of hapt ze daarnaar). Vaak leg ik haar dan wel aan wanneer ze verder niet stil te krijgen is, en vaak pakt ze de borst dan ook maar sabbelt er soms ook alleen aan en valt dan in slaap.

's Nachts is ze wel goed uitgedronken, als ik haar weer aanleg wil ze niet meer en gaat soms zelfs kokhalzen ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Yup, regeldagen, die kun je elk moment dat je kind het nodig heeft krijgen. Reageer je niet adequaat, bijvoorbeeld door te rekken of een fopspeen te geven i.p.v. op verzoek aan te leggen dan kan dat wel eens ruim een week duren.

Deel Deze Pagina