Ik zou nooit een naam kiezen uit de top20. En daar komt bij dat ik drie kindjes ken die Ruben heten, dus het zou voor ons geen optie zijn Persoonlijk vind ik Marcus erg mooi. Mooier dan Oscar (te Nurks ). Ik zou Marcus kiezen. Fijne klassieke naam.
Ik moet het nog even met mijn man bespreken (maar die heeft mij inmiddels beslissingsbevoegdheid gegeven en me bezworen met zowel Oscar als Marcus tevreden te zijn, dus da's meer voor de vorm), maar ik denk dat we toch maar voor Oscar gaan. Ik vind ze alledrie schitterend, maar Ruben echt te standaard, dus die valt af. Oscar is mooier i.c.m. de tweede naam die we willen gebruiken (vernoeming) , dan Marcus, dus dat laat ik dan de doorslag maar geven. Denk ik...
Oke, laatste update: het wordt toch Marcus. Langzaam aan ben ik m steeds leuker gaan vinden en manlief vond m al het leukst. En ons zoontje zegt heel stellig steeds 'Oscar is stom. Marcus is leuk' Allemaal bedankt voor jullie hulp.
Super, Marcus is zoveel mooier dan Oscar Oscar klinkt zo, zo.. gewoon niet mooi. Alhoewel smaken natuurlijk verschillen.
Ik vind Ruben erg leuk. Ik heb hem in mijn omgeving nog nergens gehoord. En al is het een top 20 naam dan nog is het nog maar een heel klein gedeelte van de kinderen die worden geboren die de naam Ruben krijgen. Als dat jullie eerste keuze is dan gewoon doen. Oscar denk ik aan films. Marcus moet ik even aan wennen, maar vind het denk ik wel een leuke naam. En Marnix dan?
Ik vind Ruben ook mooi maar snap je bezwaar. Oscar vind ik ook krachtig en mooi naast David. Marcus vind ik persoonlijk te zwaar klinken. Wat vind je van Runar?! Bestaande naam en ik ken iemand die haar zoontje zo heeft genoemd omdat ze dezelfde bedenkingen had bij Ruben.
Dat gevoel heb ik juist bij Oscar. Ik zie bij die naam een man in een geruite broek meteen spencer en een oldtimer en een sigaar voor me. of juist het andere uiterste; de dikke huiskat! Marcus zou je als roepnaam nog kunnen afkorten naar Marc Maar als Ruben al zolang vaststond als de uiteindelijke naam, zou ik daarvoor kiezen. Ik had bij mijn jongste met 38 weken ook zo'n tijdelijke namencrisis, maar uiteindelijk toch voor de naam gegaan die we al die tijd hadden en nog steeds geen spijt van.
Ik zou ook gaan voor Oscar gaan!!! Punt 1: zo heet mijn oudste neefje (wonen in belgie)... En bij Marcus moet ik heel erg aan de bijbel denken, maar dan op een zware manier...
Ik moest toen ik de naam Oscar voor het eerst hoorde aan een grote brede Rus denken.... Maar nu al zooo gewend!!!! Bij m'n tweede neefje werd dat beeld van die grote Rus alleen maar erger want die heet Victor... Maar ook daar ben ik allang aan gewend!!!!! Geweldige kids!!!!