Ossehaas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Knoelie, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knoelie

Knoelie Lid

26 nov 2007
    60
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi,

Ik ben net uit eten geweest. Heb gewoon ossehaas gegeten.
    Kwam net tot de ontdekking dat het erg slecht is om dat te eten.
    Loopt het vruchtje nu gevaar?

Edit Moderator: Verplaatst naar Gezondheid.

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ossehaas mag je gewoon eten. Het gaat erom of het vlees genoeg gaar was of niet. Als het nog heel erg rood/rauw is van binnen, dan kun je het beter niet eten. Maar als het al een beetje goed gebakken is van binnen dan mag het.

3. Maai

Maai Lid

5 jan 2008
    13
    0
    0
    Zal nooit zeggen dat het geen kwaad kan maar ik moet zeggen dat ik zelf best eens gezondigt heb tijdens mijn zwangerschap. Ik heb bijvoorbeeld op het laatst een paar keer gerookte zalm op en met kerst een rood wijntje. Ik raad niemand aan om het te doen, het is ieders eigen verantwoordelijkheid maar soms vind ik het een tikkie overdreven hoe geobserdeerd mensen er mee bezig zijn. Ik had zelf heel sterk het gevoel tijdens mijn zwangerschap dat de dingen waar ik veel trek in had of juist niet dat die ook goed voor me waren. Zo heb ik heel veel vis gegeten en geen kip meer. Ik zou gewoon geen rauw vlees eten maar als je het per ongeluk een keer toch op hebt denk ik niet dat dit per direct gevaar op levert voor je kind. Weet wel dat de eerste maanden het belangrijkste zijn om even op te letten, zeg maar tot je kindje uit de gevarenzone is.

groetjes Maaike

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dat mag je gerust eten hoor

zelf eet ik ook geregeld ossehaas of varkenshaasje

beetje goed doorbakken en er is niks aan de hand

vind het soms ook een beetje overdreven dat je dingen moet laten staan

5. Femke85

Femke85 Lid

4 dec 2007
    46
    0
    0
    Nagelstyliste - schoonmaak
    Reusel
    Osehaas is het zelfde als biefstuk, als hij niet rauw is kan het geen kwaad.
    Gerookte zalm eet ik ook wel eens, en als iemand in mijn buurt rookt ga ik ook niet ergens anders staan, tnzij het een stoomhol word natuurlijk...

Groetjes Femke

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als je zelf ossehaas maakt dan bak je het door (als je het dan tenminste nog lust..) maar als je uit eten gaat dan krijg je dit altijd op z'n minst rossig als je niet vraagt om door te bakken.

Maar, als je het al gegeten hebt kan je het niet ongedaan maken, en ik zou me er zeker niet te druk over maken. De kans dat je er ziek van wordt is gewoon niet zo groot, er is een kans en daarom wordt het afgeraden.

7. Niet meer actief

Niet stressen! Was het lekker? Ja? Lekker genieten dan. Inderdaad, rauw vlees wordt afgeraden maar je ossehaas is waarschijnlijk goed klaargemaakt en dus helemaal door en door verhit (kan nog wel roze zijn). Je mag ontzettend veel wel etenl, onthou dat maar!

Je lichaam is trouwens vaak een goede indicatie van wat je wel of niet 'mag'hebben... sommige dingen zul je er gewoon weer uitgooien ;)

Lekker blijven eten hoor! Stress is veel slechter voor je kindje dan een keertje een stukje rozig vlees! :D

8. illy1980

illy1980 Lid

27 jan 2008
    5
    0
    0
    Ossehaas doorbakken? Bah.. dat hoort gewoon rauw. Is gewoon een hele malse biefstuk. Dat bakken ze in restaurants echt niet door!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    illy, ben het geheel met je eens :D

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    idd zeg, als ze het doorbakken is dat mishandeling van een perfect stukje vlees. en tja, rood vlees is toch echt niet goed voor je kindje, ook niet als je er zin in hebt :(

11. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ossehaas doorbakken is zonde! vind ik maar idd biefstuk mmoet je tijdens je zwschp doorbakken je moet je nu niet gelijk zorgen maken maar vanaf nu zou ik niet meer eten het kan wel maar dan wel doorgebakken

Deel Deze Pagina