Hoi, Gisteren zat mijn buik al de hele avond in de weg. Dacht dat het mijn darmen waren, door mijn gastric bypass daar erg mee bekend. Toen ik naar bed wilde gaan, leek wel alsof er iets knapte. Ineens crepeerde ik van de pijn. Wist niet hoe ik kon zitten of liggen, moest constant braken (zonder dat er iets uitkwam) en 1x diarree. Mijn man heeft binnen vijf minuten de hap gebeld, en daarna kwam de ambulance. Die hebben me ingeladen en naar het ziekenhuis gebracht.. Inwendige echo gehad, beeb maakte het prima. Ctg, alles was oké. Paracetamol via t infuus gehad, en een slaappil om te slapen. Zon 3 uur geslapen nog. Door de paracetamol zakte de heftige pijn weg, ik kon gelukkig weer stilliggen. Vanmorgen opnieuw een ctg, en tot de verbazing van de gyn : harde buiken die met regelmaat kwamen. Daarnaast lichamelijk onderzoek gehad, baarmoederhals/mond mooi lang en gesloten. Bij t lichamelijk onderzoek bleek de pijn toch van de baarmoeder te komen en niet van mijn darmen. Omdat ze er van overtuig was dat ik niet vroegtijdig aan t bevallen was, ben ik toch dismissed. Nog een flesje paracetamol gehad, en t ging best redelijk. Ik mocht dus naar huis! Ze hadden alleen geen idee wat het kan zijn... Moet me wel rustig houden. Lig nu al de hele dag op de bank, en de pijn blijft aanhouden. Maar wel zodanig dat ik niet lig te creperen.. Klinkt bekend bij iemand toevallig? Liefs
Zou het geen cyste kunnen zijn op je eierstok? Ik heb namelijk ook last gehad van buikpijn wat uitstraalde naar mijn rug En wist ook van gekkigheid niet hoe k moest zitten of liggen. Met paracetamol en volledige rust is de pijn toen weggetrokken.. De pijn word dan voornamelijk veroorzaakt door de cyste die op dat moment om zijn as heen draait.. Weet het ook niet hoor doe ook maar een gok maar wat voor mij ook kenmerkend was is dat k ook ineens meerdere malen ineens heel misselijk werd daarbij en moest overgeven terwijl k daar de hele zwangerschap geen last van had gehad. De cyste verwarden ze bij mij in eerste instantie ook eerst met een volle blaas met de inwendige echo maar nadat ze zeiden dat k moest plassen en weer de inwendige echo deden kwam de cyste pas aan het licht..
Oké, daar had ik nog nooit van gehoord. Heb al wel met volle en lege blaas een echo gehad, dus dan hadden ze dat wellicht gezien... Hier nog weinig verbetering..
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik woensdag weer naar de gynacoloog mag.. Ben wel een beetje ongerust hiervan geworden! Iemand die het nog herkend?
Geen ervaring maar als jij je er niet goed bij voelt zou ik weer contact opnemen! Moedergevoel heeft het meestal bij het rechte eind!