Luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door poema, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft voor het eerst luieruitslag. D'r billen en schaamlippen zij helemaal rood. Gisteren krijste ze het uit bij het verschonen, zo zileig. Nu gaat het wel weer. Maar wat kan ik het beste aan doen? Ik hou de luiers nu goed in de gaten (ze poept veel de laatste dagen dus gelijk verschonen, denk dat het daar gisteren op het kdv mis is gegaan grrrrrrr) en smeer en een dikke laag sudocrem op elke keer. Is dit genoeg of kan ik nog meer doen zodat het snel over gaat?

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Bepanthen proberen..
    Hier de ervaring bij mezelf dat sudocreme heel erg brand bij een open plek, en luieruitslag is een beetje open..

3. wolly

wolly Niet meer actief

Bij Jayden brand Suddocreme ook en krijst dan de hele boel bij elkaar en heb nu altijd Bepanthen en daar kan hij wel goed tegen en dat brand ook niet.

4. Wij maken de billen van Wayne eerst schoon met luierdoekjes van pampers. Daarna maak ik alles droog met een katoenen luier..
    En dan smeer ik het in met of sudocreme, of de luierzalf van Natusan.

Belangrijk is, dat je het niet te dik insmeert, want door het te dik erop doen, sluit je de porieën van de huid af, en kan het alleen maar erger worden..

Dus eigenlijk heb je maar een klein beetje nodig, en dat dan even lekker insmeren..

5. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Maizena erop doen!! Grootmoeders trucje.
    En Bepanthen of Zwitsal Billencreme werken ook prima!

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Heb juist het idee dat de billendoekjes branden en niet de sudocrem. Heb net de neutrale zwitsaldoekjes maar gehaald kijken of dat helpt. Bepanthen heb ik ook nog liggen. Ga ik proberen. En maïzena? Moet je dat dan gewoon droog erop doen? Allesbinder werkt zeker niet hè ? Heb geen maïzena in huis...

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Probeer de doekjes zelf maar eens... Ze branden echt wel hoor, ook de neutrale van zwitsal. Bij luieruitslag gebruiken wij altijd een washandje met water. Dat prikt in elk geval niet of huggies pure, geen alcohol ed toegevoegd.

Verder wordt het hier alleen maar erger van sucodreme en is het met bepanthen binnen een dag vaak weg, dus ik zou zeker de sudocrem laten staan en de bepanthen gebruiken.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij gebruiken hier de pampers sensitive.. die prikken ook niet, in tegenstelling tot de gewone huggies... oef... die heb ik zelf weleens getest op een wondje, dat wil je je kindje niet aan doen! Brandde als de ...
    Natte washandjes zijn ook een optie, maar die zijn ook niet altijd even zacht vind ik en met doekjes is het wat sneller schoon.

Mijn ervaring is overigens wel, dat het zomaar ineens kan verergeren of kan ontstaan. Hoe snel ik ook verschoon. En ik weet zeker dat ze op het kdv bij ons ook wel snel verschonen, want ze stinkt tegenwoordig zo erg, dat je haar geen 5 minuten in een poepluier laat zitten :D . Ondanks dat heeft ze bij vlagen zulke rode billetjes, dat het lijkt alsof ze met haar kontje in de brandnetels is gevallen...

Wij gebruiken verder overigens ook bepanthen.

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Dames, bedankt voor jullie reacties! Heb twee dagen met Bepanthen gesmeerd, maar Sudocrem werkt toch het beste bij haar. Vandaag waren de billen een stuk minder rood gelukkig. En ook huilt ze niet meer bij het verschonen. Pfff.... pak van mijn hart. Zo zielig anders...

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Gelukkig is het al een stukje beter!!! Als de uitslag zo erg is kun je ook even met een watje navegen met wat water, na bijv. sensitive billendoekjes. Dan wat maizena (gewoon bij supermarkt te koop) er op en de volgende luier zie je al verschil!!! Of evt. bepanthencreme. Sudocreme prikt als je dat op wondje smeert!

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Gelukkig had ze (nog) geen wondjes, het was alleen vuurrood. Sudocrem schijnt nu het beste te helpen en maizena ga ik gelijk in huis halen voor een volgende keer (hopelijk niet nodig... maar uit voorzorg... )

12. Nika

Nika Actief lid

14 mrt 2007
    296
    1
    18
    Vrouw
    Mama
    Mijn dochter kreeg een week naar haar geboorte al last van luieruitslag. Ik had de doekjes van Zwitsal en had al een beetje het idee dat die niet zo goed waren, die parfum steeds weer over die billen dat brandt wel hoor. Ik zou dus ten eerste doekjes gebruiken zonder parfum, en dan niet de sensitive van pampers of zwitsal want ook die zijn gewoon geparfumeerd en als je kindje er echt gevoelig voor is helpt dat niets. Ik gebruik dat NatureCare doekjes die je bij de Etos kunt kopen. En daarna smeer ik dr in met de billenbalsem van Weleda, het was binnen 2 dagen weg en ze heeft er nu ook nooit meer last van mits ik die doekjes van NatureCare gebruik.

Deel Deze Pagina