Er is een heel groot verschil tussen een osteopaat en een cranio sacraal therapeut! Twee hele verschillende dingen! Een osteopaat doet dit soort dingen niet. Wel handig om hier onderscheid in te maken en niet zomaar te gaan roepen dat een osteopaat gevaarlijk is als je het eigenlijk over iets anders hebt.
Hier wel ervaring met osteopaat. Drie of vier keer geweest maar het maakte geen verschil. Ik zou dus niet weer gaan.
Klachten: reflux, druk, obstepatie, huilen, overstrekken etc Geweest bij erg goede osteopaat via vis bij 5 weken Na 2 dagen andere baby. 2 behandelingen nodig was. Ze had kiss(nek)maar reageerde goed op behandeling. Osteopaat deed niks behalve haar op handen vasthouden of aaien op de hoofd/nek. Bij 5.5 mnd weer geweest. Klacht: niet doorslapen, nachtflesje, obstipatie 1 halve behandeling want osteopaat vond niks ernstigs behalve wat in longen Na 2 dagen nachtflesje was eraf, obstipatie ook. Ik ga zeker met andere kids na de keizersnee daarheen gewoon gelijk na de kraamhotel hihi ))
Hier heel veel goede ervaringen met een osteopaat. Ga er zelf al jaren heen en ook met ons zoontje geweest ivm darmproblemen en slecht/onrustig slapen. Een stuk of 6 behandelingen gehad (speelde al lange tijd) en daarna beter slapen en geen last meer van zijn darmpjes. Ook in combinatie met probiotica gedaan ivm een AB kuur waar hij allergisch voor bleek.
Gewoon naar een osteopaat gaan. Inderdaad wel goed kijken of deze aangesloten is bij de NVO en vraag naar ervaringen bij mensen uit je buurt. Mijn zoontje heeft veel last van darmkrampjes en reflux. na 3behandelingen bij de osteopaat zijn de klachten er nog steeds maar veel minder heftig. Het overstrekken en zijn voorkeurshouding waren na de eerste behandeling zelfs verdwenen. De praktijk waar ik met mijn zoontje naar toe ga is in Roosendaal. Mocht je daar uit de buurt komen, laat het dan maar weten, dan geef ik het adres.
Ze houd eigenlijk haar handen gewoon op bepaalde knelplekken, zoals zijn maag, darmen, hoofdje, nek. En behandeld dan die plekken (haalt spanning weg die daar zit) Verder krijg ik veel goede tips met betrekking tot draagtechniek (ivm overstrekken) hoe je hem goed kan laten boeren enz.