Mijn zoontje is op dit moment 4,5 week oud, hij is geboren na een zwangerschap van 36+3 weken. Gelukkig ging alles goed en heeft hij niet in de couveuse gelegen. De eerste weekjes sliep hij prima, hij sliep, werd wakker, kreeg een flesje, ff knuffelen en viel dan weer in slaap. Nu deze week krijgen we hem niet in slaap overdag, hij vecht echt tegen de slaap, ook in mijn armen probeert hij wakker te blijven, terwijl dit eerst geen probleem was. Zodra ik hem in bed leg, dan begint ie gelijk te huilen, dit laat ik hooguit 10 a 15 minuten vol en dan haal ik hem toch eruit. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik eraan kan doen, ik snap dat ie nog erg jong is, maar ik wil toch proberen om het ritme er weer een beetje in te krijgen en dat ie weer gaat slapen, maar hoe doe ik dit? En is het uberhaupt wel reëel dat ik verlang dat ie in ieder geval een uurtje slaapt tussen de voedingen door? Hij krijgt trouwens 7 voedingen van 100 ml per keer, de ene keer keert drinkt hij dit binnen een kwartier op en de andere keer doet ie er 45 minuten over, ik denk dus niet dat ik moet verhogen, hij woog van de week trouwens 3790 gram. Hebben jullie misschien tips of opmerkingen?
Hey, je mag een baby maar een half uur over de fles laten doen, dat werd mij verteld in het ziekenhuis (mijn dochter heeft 2 keer 4 dagen in het ziekenhuis gelegen). Drinken ze hem niet leeg, jammer dan moeten ze wachten op de volgende voeding. Maar onze dochter slaapt overdag van 10.30 uur tot 13.30 uur en daarna is ze eigenlijk wakker tot 17.30 uur, met steeds hazenslaapjes tussendoor. Ik haal haar 's morgens rond 09.00 uur uit bed, doe haar in bad en krijgt een flesje en leg haar wakker in bed. In het begin huilde ze wel 15-20 minuten, nu huilt ze soms 5 minuten en valt in slaap. Probeer een beetje een vast ritme te proberen en leg je baby op vaste tijden in bed en laat maar even huilen, ze moeten er wel aan wennen natuurlijk Succes, groetjes naatje
dus als je baby na een hlaf uur de fles niet leegheeft dan moeten ze wavhten tot de volgende vboeding een beetje krom he ieder kindje in nu eenmaal anders dus als hij 45 min over zijn fles doet is er niks aan de hand hoor
Mij is het ook verteld dat hij er niet langer over mocht doen dan 30 min. Hierdoor krijgen ze namelijk een goed ritme. Ik had op gegeven moment nameljik dat hij wel een uur erover kon doen en dat hij wat slapen betreft ook geen ritme had en hele dag door aandacht wilde. Ik heb van cb advies gekregen wat heel heel hard klinkt, maar wat gigantisch goed geholpen heeft: 1.Eten geven, even met hem spelen, zelf laten vermaken in box: zodra hij een teken van vermoeidheid geeft (bijv handje bij oortje) in bed leggen. 2. Als hij in bed begint te huilen, een half uur(!) laten huilen; na dit half uur het liefst in zijn bed eten geven (maar zeker niet van de kamer halen) Je mag hem laten drinken zoveel hij wil.Als hij iets begint te spelen/ sabbelen hem weer in bed leggen. 3. Als hij dan weer begint te huilen, moet je stap 2 tot 2x toe herhalen.(in totaal dus 3x) 4. Na de derde keer haal je hem eruit alsof het voedingstijd is en geef je hem alle aandacht zoals bij stap 1. Deze maatregel was echt keihard en moeilijk om te doen, maar heeft enorm gewerkt. Mijn zoontje viel trouwens na het eerste halfuur en voeding vaak in slaap. Binnen een paar dagen tot een week had hij echt een goed ritme en nu is hij heel tevreden en vrolijk mannetje, die ik ook rustig eens een half uurtje alleen in de box kan laten vermaken! Sorry voor lange verhaal! liefs Susy
Mij is verteld 15 minimaal tot 30 min.... Niet dat ik er wat op uit deed... ene eet sneller dan de ander.. Ik probeer ook rimte te brengen.... smorgen aankleden.. fles.. en klieren samen en dan even in de box liggen... en slaapt ze soms even.. middag flesje... en dan naar bedje... en dan na 2 uur ongeveer er uit... en dan tegen 19:00 er weer in
denk niet dat het er veel toe doet hoelang de kleine over de fles doet, zoals jullie kunnen lezen verschilt dat nog wel eens van 15 tot 45 min. dus daar zit het probleem niet. Eerlijk gezegd denk ik gewoon dat je er even aan toe moet geven en je kindje moet dwingen te slapen wanneer jij wilt, als hij niet wil slapen dan niet, houd em dan lekker bij je ga met hem lopen,knuffelen, schommelen op je armen weet ik veel, komt echt wel weer goed hoor, dit is meestal van korte duur, als ze slaap te kort komen zijn ze over hun slaap heen en dan gaan ze er tegen vechten zoals er nu bij jullie gebeurt. pak de kleine lekker bij je, houd em lekker op schoot, in de wipper voor de tv of waar dan ook. je zult zien binnen een week is het alsof er nooit iets is geweest. dat ritme komt vanzelf wel daar moet je ze niet in dwingen door de fles weg te halen als ze na een bepaalde tijd nog niet klaar zijn, elk kind is anders en elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier in zijn eigen ritme.