Sinds deze week heeft onze 6.5 maanden oude meisje steeds een temp van 35,6/35.7 Ze is sinds 4 weken erg aan het hoesten, lees de eerste 3 weken hoestaanvallen van 5 minuten, lijkend op pseudokroep. We zijn hier nu 3 keer voor bij een arts geweest,1 keer in het buitenland en 2 keer hier. Longen zijn schoon, keel.ziet er goed uit dus een virus en ze moet uitzieken. Maar nu heeft ze sinds maandag een lage temperatuur. Hoe krijg ik haar temp weer goed. Ze is verder vrolijk, levendig en drinkt goed. Ze groeit maar is geen snelle groeier. Ze wil alleen maar bij me leggen dus in bed met een kruik is geen optie. Normaal is haar temp rond de 37 en thermometer is niet stuk want mijn temp is wel goed.
Mij werd geadviseerd om samen met haar in bed te gaan liggen met de deken eroverheen zodat ze van twee kanten verwarmd worden. Echter is een ondertemp ook een soort koorts en zoals ik begrepen heb altijd rede om een huisarts te contacten.
Van de week maakte de huisarts er niets van. Daarom ook niet aan de bel getrokken. Sinds gisteren weer zo'n lage temp. Maar een temp tussen de 35.5 en 37.5 wordt als normaal gezien.
Onze dochter had in de kraamweek ondertemperatuur. Ik legde haar dan met alleen luier tegen mijn blote huid. En dan samen onder de deken.
Onze dame zat op 35,5 en eigenlijk precies wat je zegt wat verkouden enz toen ze voor controle kwam kreeg ik op mijn donder dat ik niet gebeld had vandaar dat ik het aangeef. Ik kreeg het advies van een verpleegkundige dus dacht dat het verder wel prima was.