Wanneer wat minder beschermend worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rietje88, 17 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoontje van 1 klautert nogal ruig over de bank heen. Houd totaal geen rekening met waar de bank eindigt enzo. Op zich niks vreemds. Maar ik vang hem telkens op aan de zijkant. En als hij over de armleuningen gaat leunen hou ik zijn been vast om te zorgen dat hij geen snoepduik maakt.

Maar als ik vallen daar telkens blijf voorkomen dan zal hij ook niet leren dat het geen goed plan is om eraf te duiken. Nou vroeg ik me af of ik daarin te beschermend ben. En zo niet, wanneer het anders tijd word om hem te laten ontdekken dat niet alle acties zo geslaagd kunnen zijn.

2. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Onze dochter (net 2 geworden) is ook nogal een wildebras. Als het aan haar ligt springt ze de hele dag op de bank en klimt ze overal op en af. Wij hebben haar altijd geleerd dat een bank niet is om te klimmen en dat het ook gevaarlijk kan zijn als je dat wel doet.

Vanaf een jaar ongeveer hebben we haar steeds gecorrigeerd als ze weer wilde klimmen.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier pluk ik haar meteen van de bank als ze er iets anders op doet dan gewoon zitten. Van tafel pluk ik haar ook direct. Ben veel bezig met plukken, maar ooit gaat het kwartje vallen ;)
    Ze is wel eens van de bank gevallen, hard op haar hoofd, flink brullen, en 3 minuten later stond ze er weer op...

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier is de regel dat je alleen op de bank mag zitten. Doen ze iets anders krijgen ze 1 waarschuwing en anders moeten ze eraf.
    Leunt ze te ver naar voren waarschuw ik 2 keer en anders is het 'wie niet luisteren wilt moet maar voelen'.

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Bedankt voor jullie tips :)

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier is dl nu bijna 14 maanden en ben ik het wat aan het loslaten. Hiervoor stopte ze niet bij de rand van het bed/bank, ze had volgens mij de diepte gewoon niet door. Sinds een paar weken merk ik dat ze het door heeft. Ze leunt nu dus ook wel over de leuning om te kijken wat er aan speelgoed ligt op de grond, zonder dat ik haar nog vast heb, maar gaat niet te ver. Ik heb geen wildebras, misschien maakt dat verschil. ;)

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Heb je hem wel geleerd dat hij met zijn benen eerst van de bank moet? Dus als hij bij het eind komt, niet vasthouden, maar omdraaien zodat hij met zijn benen over de rand komt en hem dan laten vieren zodat hij de grond voelt? Hier voelt ze ook niet altijd het eind van de bank, maar als ik haar dan even tegenhoud met mijn arm voor haar, dan draait ze zelf om en klautert eraf.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou blijven opvangen.
    In mijn ervaring zit je anders voor je het weet de hele avond bij de eerste hulp *kuch*

Peutergym is ook een aanrader! Sinds Dl (2) daar op zit, gaat het beter. Ze doet nu 'gericht' eng...(ze vallen daar op zachte matten, en dan kan je thuis zeggen ' het is hier geen gymzaal')

9. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Haha hier ook peutergym maar ze is er alleen maar minder bang van geworden :D Ze was een wilde, maar wel een bangerd. Sinds we gymen ziet ze helemaal nergens meer gevaar in ;)

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Hier is zitten op de bank op de billen.1 waarschuwing en dan van de bank af.
    Bij de speeltuin is het klimmen

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier is ook de bank om op te zitten, als hij na 1 waarschuwing niet op z'n billen zit of het steeds blijft doen, dan gaat hij van de bank af.
    Dit heb ik al gedaan vanaf het begin dat hij op de bank kon klimmen.
    Daarnaast hem ook al snel geleerd om eerst met de benen van de bank af te gaan.
    Daarnaast ligt hier een dik vloerkleed op de grond, onder de salontafel en die ligt vlak naast de bank, dus hij valt eigenlijk nooit hard.

Deel Deze Pagina