mijn zoontje (1 jaar) drinkt heel weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn zoontje van net een jaar drinkt heel weinig.

Hij wil sowieso niets anders drinken dan melk. Ik bied het hem wel aan maar zodra hij proeft dat het geen melk is kijkt ie me kwaad aan en gooit ie zijn fles een meter verder (ja klein driftkoppie die sam van mij). Als ik het dan weer aanbied dan gaat ie krijzen.

Nou bied ik hem 3 flesjes van 200 ml melk aan maar hij drinkt er eigelijk maar de helft van meestal.
    Hij krijgt dus maar zo iets van 400ml vocht per dag binnen.
    Dat is toch veel te weinig?
    En wat doe ik om hem meer te laten drinken?

O en dit is al tijden hoor, zeker een maand of 2...

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oooh lastig he! Hier ook maar gelukkig drinkt hij nog wel meer melk.

Drinkt hij ook uit niks anders dan de fles?? Welk drinken bied je hem aan en hoe?? Hier snapt hij niks anders dan de fles, bekertje wel maar dat is twee slokjes leuk.. Ik ben echt als een gek bezig met pakjes, rietjesbekers, tuitbekers(zowaar vandaag zonder de antilek 40 gedronken maar de helft is geloof ik op de grond beland). Ik vind het een drama!!

Wbt zijn vochtinname, dit is inderdaad erg laag. Kan je niet zijn brood nog in de melk dippen?? Yogurt telt ook mee trouwens, met vocht! En misschien een potje fruit per dag aanbieden, hier zit ook veel vocht in.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zeiden ze op het cb bij het 11 maandenbezoek dat 300ml het minimum is aan melkproducten. Maar de hoeveelheid vocht in totaal weet ik niet..

Hier ook een lastige drinker overigens; ze krijgt borstvoeding (3/4x) en drinkt hooguit een enkel slokje thee/water/diksap. Zolang ze natte plasluiers houdt maak ik me er niet zo druk om, kan het er moeilijk in proppen terwijl ze niet wil ;)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Volgens mij is 500 ml vocht minimaal maar ik weet het niet helemaal zeker, je hoort overal wat anders.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja zoiets las ik dus ook ergens.. Maar misschien aangezien ze op het cb zeiden minstens 300ml aan melkproducten en dan dus nog minstens 200ml aan overigen? Ik zou het niet weten ;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nina volgens mij 300ml het maximum aan melk volgens mij.

Een tuitbeker heb ik wel geprobeerd, maar mijn zoontje is een flesweigeraar geweest en we hebben alle moeite gedaan voor een geschikte fles en nu is hij nogal gehecht aan de tommee tippee. Tuitbeker neemt ie een slok en laat het gewoon uit zijn mond lopen. Rietje neemt ie soms een slokje.

Frustrerende is dat hij bij oma soms wel een klein beetje aangelengde appelsap drinkt (sja is niet mijn voorkeur maar liever dit dan niks natuurlijk)...

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hij wil ook niet iets drinken uit een echte beker? Dat is hier nog de beste manier (ziet ze haar oudere zus en ons doen en dat bevalt blijkbaar beter ;)). Niet zo handig, maar het moet maar hihi.
    En vreemd zeg.. Hier zeiden ze dus uitdrukkelijk minimaal 300ml melkproducten :(

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nina4 misschien is het minimaal en maximaal? Zou best kunnen...

Gewone beker wil hij soms. Bijv fruitsap dan neemt hij wel een slokje. Maar om nou verse fruitsap te maken zodat hij een paar slokjes neemt... niet een heel glas hoor...

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oooh zou het daar dan aan liggen?? We hebben hier ook drama's gehad voor we een goede fles hadden, om over het hele aanleggen nog maar niet te beginnen. Verschrikkelijk. Heb nu weer dat gevoel als in het begin met dat drinken.. Wéér op zoek naar iets wat werkt. Heb jij dat ook?? Zo frustrerend.

Misschien kan je er toch voor kunnen kiezen om hem zo af en toe wat appelsap te geven? Misschien biologisch ofzo. Je hebt ook appelsmaak van diksap oid Trapt hij daar niet in?? Ik weet dat het niet geweldig is maarja als hij niks anders drinkt!? Je moet toch kiezen uit twee kwaden, zou toch voor het vocht gaan!

Heb je wel eens een rietjesbeker geprobeert?? Ik heb een geweldige truc geleerd van mijn schoonzus waardoor hij het zou moeten snappen. Werkt hier niet, maar misschien bij jou wel.

Men neme een pakje drinken (bijvoorbeeld roosvicee of appelsap), rietje er in en aanbieden. Je kan het ook even voordoen, slok nemen. Als hij dan het rietje in zijn mond heeft en het lijkt of hij een heel klein beetje zuigt, knijpen(zachtjes!!!!:p)! Zo leert hij dat er door zuigen dus drinken uit het rietje komt.

Heeft Tommee Tippee geen tuitbeker? Er zit echt veel verschil in die bekers. Hier vandaag voor het eerst die van difrax geprobeert, zonder de antilek want dan snapt hij het echt niet, en hier dronk hij dus voor het eerst wel wat uit. Je hebt harde tuiten, zachte tuiten, heel veel verschillende soorten. Er is ook een zachte tuit van AVENT maar volgens mij lijken die heel erg op de cheapjes van de kruidvat dus om te proberen zou je die kunnen nemen.

En een gewone beker met aangelengde appelsap gaat dus wel? Je kan er ook voor kiezen om het daar op te houden. Dan doe je er 'smorgens 100 ml vocht in en bied je hem zo af en toe een slok aan. Proberen die beker leeg te krijgen op een dag. Tussendoor wel even in de koelkast anders heb je straks een dronken mannetje hihi.. Als het goed gaat wat ophogen etc. Maar dan staat dus wel je hele dag in het teken van "drinken" en dit is best vervelend.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dat gezoek is heel irritant.

Bij mij drinkt hij ook geen appelsap. Alleen bij mijn moeder. Weet niet waarom... zij doet niks anders ofzo. Ook in dezelfde fles. Maar ja, bij mijn moeder is alles anders...

11. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!

Maar helaas alleen medeleven en geen tips. :(

Ik krijg er hier ook bijna niets in en daardoor " durf" ik niet met bv te stoppen... Dan drinkt hij tenminste nog wat (op de dagen dat hij niet op het kdv is). Terwijl ik toch zo langzamerhand wel zou willen stoppen.

Ik heb ook alles geprobeerd: verschillende flessen, verschillende soorten vocht.
    Hier drinkt hij het beste (voor zijn doen dan) verse sinaasappelsap (aangelengd met water) uit een normaal bekertje.

Hij begint z'n tuitbeker eindelijk een klein beetje interessant te vinden (ik probeer die de hele dag soort van nonchalant in het zicht te hiuden) , maar echt veel komt er niet in.

Ik hoop hier DE tip te lezen ;)

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wat hier werkte is veel verschillende manieren aanbieden. Ze heeft vooral zo'n onbreekbaar glaasje, een kleine maat van waar wij uit drinken. Dan vaak een rietje erin, heb verschillende kleurtejs, knip ze doormidden en krijgt ze soms de buigtuit en soms het rechte stuk. Vaak ook gewoon het glaasje in haar buurt met 1 a 2 cm water. Kruidenthee, slap, met zoete smaakjes. Koud of warm, soms met beetje melk. Verse jus, of aangelengd sap met 1 deel sap op 6 delen water ofzo. Sappen zijn wel heel slecht voor de tandjes om de hele dag kleine slokjes van te nemen, dat niet doen hoor! In de namiddag samen een cup a soupje: zij een eetlepel van mij met drie of vier eetlepels warm water verdund, en dat gaat er altijd wel in. Lekker knoeien ook, met een soepstengel erin. Maar niet vaak, ivm het zout.

Verder voldoende fruit eten (zoveel ze wil). En als ze lust tomaatjes en komkommertjes neerzetten als snackje.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Pfft jee lastig hoor! Toch op veel manieren blijven aanbieden denk ik, ga ik ook maar doen..

14. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hier ook een hele moeilijke drinker. Ik geef hem daarom pap in de ochtend. Heeft hij meteen 200binnen. En het gekke is dat mijn zoontje gek is op yoghi. Hij wou namelijk niks meer drinken en toen probeerde ik yoghi en hele fles was leeg. Sap wil hij bijna niet. Elke dag is het hier een drama. In de avond geef ik mijn zoontje nog een beetje yoghurt. Hij komt daarom wel over de 300melk heen. Maar anders krijgt hij niks binnen.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hij drinkt de laatste tijd nog minder.
    S avonds drinkt hij helemaal niks meer uit zijn fles en zijn ochtend en middag fles drinkt hij voor 3/4.
    Soms nog een slok sap ofzo er tussen maar ik denk dat hij op een dag nu maar 200-250ml drinken binnen krijgt.
    Dit vind ik echt te weinig.

Ik heb nu ook pakjes appelsap gekocht. Hij vindt het soms leuk om uit een rietje te drinken dus dat maar proberen... hij moet echt meer drinken want dit kan nooit goed zijn...
    Hij wordt s avonds nu ook elke keer om 23 uur wakker tot 1 uur zeg maar. En dan wil hij nog wel een paar slokjes drinken (zeg 50ml)... waarom drinkt ie nou zo weinig...

16. zustertje

zustertje Niet meer actief

In fruit,groente,yoghurt enz zit ook veel vocht dat mag je ook meerekenen... Onze dochter heeft ook weken zeer weinig gedronken maar ze at wel fruit,groente enz dat telt ook mee.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ok ik ga hem meer komkommer en tomaat enzo geven. Dat vindt hij erg lekker...

Deel Deze Pagina