peuterbedje met 20 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door demie, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Hoi

Mijn dilemma..
    ik verwacht januari/februari onze 2 spruit. Maar dan is onze eerste nog geen 2 jaar.
    Wat zouden jullie doen? zolang een extra ledikant bij kopen of al vast een groter bed halen.

Aan de ene kant vind ik het zonde geld, maar wil mijn dochter ook niet haar bedje uit jagen.

2. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Ik zou denk ik gewoon een groter bedje halen.
    Uiteindelijk zal ze hier toch in gaan slapen
    Of het nu met 20 maanden is of met 24 maanden.

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik verwacht in maart mijn tweede en dan is mijn jochie 21 maanden. Ik heb een wieg voor bij ons op kamer eerste 6 maanden. Hebben we bij eerste ook gedaan.
    Daarna gaat hij naar een peuterbed en naar een grotere kamer.

4. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Mijn dochters schelen 20 maanden en mijn oudste dochter ging, toen ze 16 maanden was, over naar een peuterbedje. Dit zodat ze ruim de tijd had om te wennen en niet het gevoel zou krijgen dat ze haar bedje moest 'afstaan' aan de baby. Ik heb eerst het bedje een week op haar kamer laten staan terwijl ze nog in haar ledikant sliep. Toen met een middagslaapje geprobeerd of ze erin wilde slapen. Het was wel even huilen maar bij het naar bed brengen 's avonds was het al geen probleem meer en sindsdien slaapt ze er prima in! Als het niet goed zou zijn gegaan had ik haar nog een maandje in haar ledikant laten liggen en het later nog een keer geprobeerd hebben.

Zonde van het geld valt denk ik wel mee, je kunt het bedje voor beide kindjes gebruiken. Zodra mijn oudste naar school gaat krijgt ze een gewoon eenpersoonsbed en gaat mijn jongste over in het peuterbedje. Zodra mijn jongste 4 wordt gaat zij ook over in een eenpersoonsbed. Het peuterbedje is dan ongeveer 4,5 jaar in gebruik geweest. Valt wel mee toch :) (het is een ikea bedje dus ook niet zo heel erg duur)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Ik vind het persoonlijk erg jong. Als ik nu naar onze jongste kijk, die is 21 mnd en die vind ik nog lang niet toe aan iets anders dan zijn ledikant. Denk dat hij pas volgend voorjaar ofzo over gaat. Dan is hij 2,5.
    De oudste was ongeveer 2 jr en 3 mnd. Omdat haar broertje twee maanden later geboren werd.

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Onze kinderen schelen 22 maand, zoon heeft de eerste 4 maand in een wieg geslapen en dochter is afgelopen maand (ze was 2 jaar en 1 maand) overgegaan naar een gewoon 1 persoons bed. Het gaat prima! We hadden wel al een maand of 2 de zijkant van het ledikant af, dus ze was al gewend aan de 'vrijheid' ;).

7. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    ook hier straks 2 kids met 20 maaanden verschil. tweede wordt in november verwacht. wij hebben onze dochter nu sinds een week in het peuterbed. Wisten het ook niet zo goed en toen op vakantie mocht er geen babybed in het huisje en moest ze op gewoon bed met valrand. ging heel goed. dus toen toch besloten voor peuterbed te gaan. ze is nu 16 maanden en vind het uit bed klimmen nog wel leuk met name s avonds als ze dus moet gaan slapen. maar gaat wel steeds beter. vorige week waren we een uur bezig haar in haar bed te houden en nu nog een half uur. We hebben haar ook al wel slapend achter de deur gevonden. maar hier maken wij ons niet druk om, ze leert het vanzelf. denk dat je gewoon moet doen wat voor jezelf goed voelt en wat jij denkt dat bij je kind past.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Mijn dochter zal net 1,5 zijn.
    Maar wij kopen een extra ledikant.

9. Nanoni

Nanoni Actief lid

9 jul 2016
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste is nu 2,5 en daar denken we nu over na om haar een peuterbed te geven. Onze jongste is 1,5 en blijft voorlopig in haar ledikant liggen, die zie ik nog zeker 6 maanden niet in een peuterbed slapen. Ons 3de kindje word over een paar weken geboren en daar kopen we een extra ledikant voor, mocht het met de oudste niet gaan in een peuterbed dan hebben we in ieder geval voor elk kind een ledikant.

10. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier zat 19 maanden tussen en hebben een tweede babykamer gekocht. Oudste lag tot 2,5 jaar in ledikant. Ze vond die geborgenheid fijn.

11. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Onze oudste zal bijna 2 zijn als de tweede geboren wordt, maar voorlopig laten we haar nog in het ledikantje slapen. Voor de eerste maanden hebben we een wiegje en daarna zien we wel verder. Desnoods lenen we tijdelijk een tweede ledikantje. Op dit moment ben ik nog erg bang dat ze constant uit haar bed kruipt. Ze is ondernemend genoeg.

12. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik vind ons meisje ook nog zo klein voor een peuterbedje. Ze loopt nog niet eens echt los. (af en toe een paar stapjes)
    En heeft heel lang erg slecht geslapen. Dit is eigenlijk pas sinds een maand echt beter aan het worden.
    Voor mijn gevoel is ze hier nog veel te klein voor.

Maar als ik zo lees dan zijn al heel veel kindjes dit al wel vanaf 1.5 jaar. Ik wil haar ook niet kleiner houden dan dat ze is.

Ik zit er nu aan te denken om een ledikant van marktplaats te halen en een nieuw peuter bedje. Dan het peuterbedje bij haar op de kamer te zetten ipv de commode en dan te kijken wanneer ze er aan toe is.

Als ze dan echt over gaat, mp bedje te wisselen met onze eigen.

We hebben ook wel een wiegje maar hebben hem bij de oudste maar een paar weken gebruikt. Ze kreunde en jammerde heel erg in haar slaap, hierdoor deden we geen oog dicht. Vond het toen heel prettig om onze slaapkamer weer voor ons zelf te hebben.

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Het is hier niet aan de orde hoor, maar mijn dochter is 19 maanden en die zie ik niet in een peuterbed, kruit er absoluut uit!

Maar bij de Ikea kosten ze zo weinig! Of 2e hands.

Een wiegje kan je nieuwe baby natuurlijk ook een tijd in, dan is je dreumes alweer wat ouder.
    Hoewel ik een klein wiegje had waar ze met 6 weken uit moest..

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier geen peuterbedjes gehad, maar gewoon een tweede babykamer gekocht. Tweedehands dat wel.

Beide kinderen zijn rond hun 3e verjaardag vanuit hun ledikant naar een gewoon 1 - persoonsbed gegaan, zonder problemen. Ze sliepen er gelijk goed in en zijn nooit uit bed gestapt 's avonds of 's nachts.

Aiden heeft nooit een bedhekje nodig gehad, maar woelwater Finley heeft er wel een op zijn bed.

15. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij ons is de oudste met een maand of 20 naar een peuterbedje gegaan.
    De tweede met 22 maanden.

De tweede liet zich gewoon uit het ledikant vallen, dus dat vonden we te gevaarlijk worden.
    Overigens ging de overstap bij beiden prima!
    Een weekje gemiep gehad dat ze er uitgingen en niet meer inkonden.
    Maar dat was snel over :) toen konden ze er zelf weer inklimmen :p

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Een wiegje kan ook prima in haar eigen kamertje?
    Deed ik ook na een aantal weken, ik deed net als jij geen oog dicht. Elke keer dat ze draaide of zuchtte was ik klaar wakker.

17. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Mijn dochtertje is 22 maanden als de volgende geboren wordt, en wij kopen een extra Ikea ledikantje waar je de zijkant uit kunt halen. Als ze er nog niet aan toe is laten we het dicht, en zodra ze er wel aan toe is maken we hem open.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook een extra ledikantje kopen. Mijn zoontje is net 2 (25 maanden) en ligt nog heerlijk in z'n ledikant.
    Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om hem eruit te halen zolang hij er nog lekker in slaapt en er niet uit klimt.
    Wij hebben zo'n braaf kind die pas in z'n bed gaat staan als papa of mama binnenkomt, tot die tijd blijft hij altijd netjes liggen. :D
    Ben veel te bang dat hij met een 'groot' bed er constant uit komt.

19. Raatje

Raatje Lid

23 apr 2013
    89
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ook hier slaapt de oudste nog steeds lekker in zijn eigen ledikant. Zowel zijn babykamer als die van de jongste is via marktplaats gekocht (maar ik vind dat sowieso leuk om meubeltjes ed via MP te kopen). Ik hou sowieso van landelijk/brocante stijl en dat is ook niet erg goedkoop als je dat in de winkels wilt kopen :$

Hij wordt deze maand twee, maar ik zie hem voorlopig nog niet naar een bed gaan. Hij is zo zoet in zijn ledikant, nooit geen gevecht met slapen of eruit willen klimmen. Ik sliep tot mn derde in een ledikant en ging toen over naar een eenpersoonsbed. Zo lang hij er lekker in slaapt zullen we met hem die kant ook opgaan en hoeven we helemaal niet te investeren in een peuterbed. Ik heb mijn oude bed nog opgeslagen, lijkt me erg leuk als hij hier zo in gaat slapen.

Ik snap eigenlijk niet waarom die hele kleintjes al zo snel uit de ledikant gehaald worden..

20. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    De eerste lag ook met 21 maanden in een peuterbed. Puur omdat zij niet meer in haar ledikant paste. Ze had gewoon te weinig ruimte. Mijn zoontje was al dik 2 jaar,maar hij groeide ook langzamer in verhouding met zijn zus. De laatste gaat ook al snel over,want ook zij ligt al bijna klem in de ledikant

Deel Deze Pagina