Eczeem op hoofd nu nog inbakeren, wat te doen straks?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ghaze, 3 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Mijn zoontje Kaan heeft last van eczeem op zijn hoofd en achter zn oren.. nu smeren we het paar keer per dag in met vaseline (dik aangebracht) zodat het lekker vet blijft..we hebben ook hormoonzalf gebruikt maar niet heel lang..ik probeer dat nu te vermijden..het ging heel goed, maar sinds een paar dagen is hij weer aan het krabben.. Ik knip bijna elke dag zn nagels, maar nog krijgt hij het voor me kaar om schade aan te brengen. En nu waar ik graag informatie over wil is.. Als hij gaat slapen baker ik hem in, zodat hij niet gaat krabben. het probleem is dat hij is begonnen met draaien. ben dus bang wat ik straks moet doen als hij op zn buik gaat draaien.. :cry:

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Onze dochter heeft ook ezeem, heel erg gehad ook. Hier is het door hormoonzalf vermijden helemaal uit de hand gelopen. Door een fikse bacteriele infectie in het ziekenhuis beland.

Maar door de jeuk kon ze vaak niet slapen: krabben, krabben, krabben. Wij kregen van de huisarts geen anti-histaminicum (anti-allergie middel wat ook goed helpt tegen de jeuk). Deze werken vaak versuffend. Dus bleef over: samen gaan liggen. Dochter slaapt sinds vier maanden samen bij ons in bed. Overdag gingen we samen liggen zodat we haar handjes vast konden houden als ze wilde krabben (werd wakker van het krabben, niet van de jeuk). 24 uur per dag waren we met haar bezig. Als ze wakker was zat ze bij ons op schoot, ook handjes vasthouden. Als we haar weglegden deed ze alleen maar krabben....

Niet goed voor ons, maar zeker niet voor haar. Haar ontwikkeling werd ernstig geremd. Na de ziekenhuisopname kwamen we erachter dat ze in ieder geval heel allergisch was voor de kat. Heel erg, maar die moest dus weg (naar mijn moeder, dat scheelt). Ze werd meteen weer helemaal rood toen ze em aanraakte. Na overleg met de kinderarts in het ziekenhuis heeft ze toen Aerial voorgeschreven gekregen. Een niet versuffend anti-histaminicum wat ook naast de allergie, erg goed tegen de jeuk helpt. Ook al heeft ze nu last van eczeem (nog niet onder controle), ze krabt amper nog.

En daarnaast natuulijk: 1x per week maar in bad, goed vet houden, katoenen kleding etc. Eventueel anti-krabhandschoentjes? Ik zou vragen om dat anti-jeukmiddel, want die jeuk is voor je kleintje het ergst! En anders doorverwijzen naar kinderarts!

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Misschien met bioresonatie-therapie of naet-therapie proberen te achterhalen wat de oorzaak van het exceem is. Meestal is dit een bepaalde verstoring in het lichaam en vaak zit er een allergie achter (bv koemelk). Via deze therapie kan de oorzaak dan ook behandeld worden en ben je van de klachten af. Bij belangstelling google maar eens op deze therapieen. Smeren met zalfjes is puur symptoombestrijding, maar de oorzaak wordt er niet mee weggenomen. Om krabben te voorkomen, kun je ook proberen dunne handschoentjes aan te doen in bed, dan kan hij zijn huid niet kapot krabben.

Zomaar wat suggesties, doe er mee wat je wilt. ;)

Frieda

4. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Dankjewel..ik ga gelijk kijken voor meer informatie hierover..en zal van die handschoentjes kopen..

Hadic

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij hadden ook hormoonzalf dit gebruikte ik weinig alleen als het heel erg was en dat hielp in combinatie van LANETTE CREME dit kun je krijgen via je huisarts
    heel vaak word dit ook samen voor geschreven

ik hoop dat die handschoentjes helpen, wij hadden hier geen last van want toen jelle drie maand was was de eczeem zo goed als over, hij heeft nu alleen een extreem droge huid dus die hou ik vet met lanette

6. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Ja we gebruiken ook Lanette creme..als hij er wat meer last van krijgt meng ik hormoonzalf met lanette in men handen en smeer dat dan op zn hoofd.. dagelijks dus die lanette..als hij gaat slapen om 8 uur dan smeer ik op zn hoofd een dikke laag.. tot de ochtend trekt dat dat lekker in..

7. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    mijn zoontje had ook eczeem op zijn voorhoofd.
    Hier werken de handschoentjes of sokjes over zijn handen erg goed. Wat ik je als tip wil geven, GA LANGS EEN GOEDE HOMEOPAAT!

Wij zijn er drie weken geleden geweest en hebben druppels via de natuurapotheek op recept meegekregen. Sinds de dag dat hij die krijgt heeft hij zo goed als geen jeuk meer en ziet zijn huidje er heel rustig uit. Het mooie is dat die druppels het eczeem geneest en dus als het flesje leeg is hij als het goed is van zijn eczeem af is. Hormoonzalf is eigenlijk alleen een symptoombestrijder.

8. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Wij hebben 27 april een afspraak bij een goede homeopaat, hoop zo dat dit ook voor ons gaat gelden :D

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Er zijn veel natuurgeneeskundige en homeopatische artsen die ook met bioresonantie werken. Ik kan jullie wat dat betreft zeker aanraden om eens verder te kijken in het alternatieve circuit. Daar bereik je namelijk vaak veel meer dan bij de reguliere artsen, die dit soort klachten alleen maar behandelen met symptoombestrijding. Terwijl er gezocht moet worden naar de oorzaak, want als die aangepakt wordt, ben je echt van de klachten af.

Veel succes dus bij de homeopaat of bioresonantie-therapeut.
    Ik hoop dat jullie nog eens laten weten, hoe dat afgelopen is.

;) Frieda

10. christina

christina Niet meer actief

mijn zoontje nu 3,5 mnd heeft ook exceem en een heel droge huid. we hebben nu vaseline lannete creme gekregen een een creme horcotizon, deze is speciaal voor exceem en moeten we 5 dgn lang 2 maal perdag op de vurige plekken aanbrengen en 2 dgn niet. dus we smeren het door de weeks op en in het weekend niet. makkelijk te onthouden. ook ik smeer zijn hoofdhuid in tot het wit ziet. moet zeggen het gaat iets beter al krapt ie wel veel. we doen m dan ook sokjes over de handen heen, anders krapt ie zo'n bolletje kapot. De homeopaat daar had ik nog niet aangedacht. wacht eerst even af hoe et nu verder gaat en anders ga ik dat nog eens proberen.

11. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi Hoi,

ons zoontje heeft ook erg eczeem niet alleen op zn hoofd, achter zn oren maar echt overal..
    het begon al een week na zijn geboorte..eerst alleen op zijn hoofd,gezicht achter oren...wij zijn ook bij een homeopaat geweest om een allergie test te doen en om hem doormiddel van bioresonantie te laten behandelen..hij bleek allergisch voor huisstofmijt..hij heeft sowieso koemelkallergie maar dat wisten we al..en sommige boomsoorten..bij ons heeft de therapie niet geholpen! na de eerste behandeling zag hij er goed uit..maar daarna is het alleen maar erger geworden..hij heeft 4 behandelingen gehad en toen zijn we erme gestopt..we zagen geen enkele verbetering..vinden het alleen wel fijn om te weten waar hij allergisch voor is..ik wilde in eerste instantie ook niet aan de hormoonzalf..maar het is toch echt het enige wat een beetje verlichting geeft in combinatie met vaseline album koelzalf 10%...wij moeten hem nu 4x per week met hormoonzalf smeren en de rest met die vaseline..

ook hebben we een krabpak,en oilatum badolie is ook speciaal voor eczeem..
    en kijk eens bij paddycare..dat zijn speciale rompers,broekjes ed. en als je een briefje van de dokter vraagt dan krijg je dat vergoedt van de verzekering..

ik ben iig erg tevreden over de vaseline die wij hebben..dat is maar 10% en niet zo dik dat het helemaal aankoekt..dat hadden we eerst en kon het geeneens van zn hoofd afkrijgen..

groetjes en succes..

12. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @Pascha, Met 4 behandelingen met bioresonantie-therapie kun je ook nog niet van een koemelkallergie en verschillende andere allergieen bevrijd zijn. Ik weet niet wat jullie therapeut jullie heeft verteld, maar ik denk dus, dat je een beetje te snel hebt opgegeven.

Onze oudste dochter was allergisch voor koemelk, suiker en allerlei fruit- en groentesoorten en met haar zijn we een half jaar in behandeling geweest (ongeveer elke 2 weken een behandeling) voordat ze van haar allergieen af was. Het is inderdaad wel handig om te weten, waar je zoon allergisch voor is, zodat je die dingen kunt vermijden. Doordat wij bij onze dochter Anouk de voedingsmiddelen waar ze allergisch voor bleek te zijn meteen vermeden, hadden we daardoor wel binnen een week een ander kind in huis.

Toen we met haar in behandeling gingen, wisten wij echter nog niets van de NAET-therapie, maar daarmee kun je per allergie 1 keer behandeld worden om er vanaf te komen. Misschien kun je dat nog eens proberen met je zoon.

;) Frieda

13. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    onze therapeut had gezegd dat we 4 behandelingen nodig hadden..en dat we voor de boomsoorten nog 2 x een behandeling nodig hadden..maar dat dat apart stond van de eerste 4 behandelingen..

het is bij mijn zoon na de eerste behandeling alleen maar erger geworden..we hebben de 4 behandelingen afgemaakt..en zijn er daarna mee gestopt..

we zijn nu bij de dermatoloog en sinds we goede zalven hebben en ons huis hebben aangepast ivm de huisstofmijt allergie is het al een heel stuk opgeknapt!

14. Ghaze

Ghaze Actief lid

19 dec 2007
    130
    0
    0
    Amersfoort
    Wij zijn gisteren bij de homeopaat geweest. We hebben 4 bolletjes calcium meegekregen. elk voor een week. Na 4 weken moeten we weer terug komen om te kijken hoe het gaat. Ik moet wel zeggen dat het veel beter gaat, alleen hij zit nog vaak aan zn oren te trekken. vooral als hij moe is en wilt gaan slapen. dat lukt dan niet doordat hij jeuk heeft. Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

15. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Nou, ik ben heel benieuwd of dit uiteindelijk gaat helpen Ghaze.
    Succes ermee!

;) Frieda

Deel Deze Pagina