Rust Regelmaat en Verloren tijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Terra, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik loopt een klein beetje met een schuld gevoel rond..
    Mijn vriend en ik zijn goed bezig met de RRR in ons dagelijkse ritme.
    En zo ook als hij na de bv gespeeld heeft en tekenen van moeheid vertoont, wakker in zijn bedje leggen.

Maar vervolgens is hij nog een half uur tot 3 kwartier aan het spelen met zijn handjes en aan het kletsen tegen de gordijnen. Terwijl ik zelf liever de gene ben die nog wat tijd met hem wil doorbrengen.
    het liefst haal ik hem dan uit bed om met hem te spelen, maar dan word hij boos bij mij op schoot en heeft hij weer moe gedrag.

Wie heeft dit nog meer?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om hem een tijdje in zijn bedje te laten liggen. Heeft hij ook wat tijd voor zichzelf (zijn dan ook al druk genoeg met ontdekken en alles) en kan hij zo leren dat zijn bedje een rustige omgeving is waar hij moet slapen en waar hij alleen is. Mama-tijd is dan weer leuk voor later zeg maar.

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    jah dat is ook wel zo.
    ik ben intensief bezig met aandacht geven gericht op zijn ontwikkeling. zal best prikkelend zijn. dan is die ''speel'' tijd alleen in bed natuurlijk nodig om alles op een rijtje te zetten.

ik moet me er maar gewoon bij neerleggen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Probeer anders ook even wat fijns voor jezelf te doen op zulke momenten :)

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Slaap je niet rust je toch he..kan net een momnetje zijn die hij nodig heeft...en ook fijn voor mama;)

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn dochtertje brabbelt en speelt er ook wat op los in de tijd dat ze zou moeten slapen hoor, maar haar dan beneden houden heeft geen zin want dat zijn dan net weer teveel prikkels als ze moe is, ik denk maar zo, als ze alleen is en speelt komt ze ook tot zichzelf, soms gaat het niet alleen om het slapen maar ook om het, tot zichzelf, komen.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd. Vergeet jezelf niet ;) Denk dat je kindje idd even een momentje nodig heeft voor zichzelf, even geen prikkels e.d. dus neem jij dan ook even een beetje tijd voor jezelf :D

Deel Deze Pagina