Ons ukkie heeft sinds gister erg sterk ruikende plas. Vooral de ochtendurine, stinkt gewoon echt. Naar ouwe, taaie plas (hoe omschrijf je het ) Nu is ze wel net bekomen van een buikprobleempje (iets verkeerd gegeten, wij ook: overgeven, diarree). De diarree is net over, overgeven deed ze de laatste keer afgelopen dinsdag. kHeb zelf het idee dat ze gewoon nog aan het schoonmaken is vanbinnen. Overgeven en diarree doet niet veel goeds met je vochthuishouding natuurlijk, ze heeft best een paar "droge" dagen gehad. Ze drinkt steeds beter, en plast dus ook steeds meer. Om nu meteen weer naar de dokter te vliegen vind ik ook zo wat, ze heeft nl. helemaal nergens last van, dus een infectie lijkt me niet echt voor de hand liggend. Herkenbaar?
ik zou het even afwachten, het klinkt alsof de urine nu erg geconcentreerd is omdat haar lichaam nog veel vocht opneemt, morgen zou het weer gewoon moeten ruiken als ze vandaag goed blijft drinken, als dat niet zo is, naar de HA.
Hoi hoi. Mijn dochtertje heeft dat ook al een tijdje nu maar 12 april weer naar CB en hopelijk eerder naar KA dus vraag het even na daar. Wel apart dat jouw dochtertje ongeveer dezelfde leeftijd heeft als mijn dochtertje en mijn dochtertje is een maand of wat ermee begonnen dat het zo als oudbakken plas ruikt en zelfs overdag en je ruikt het door de pamper heen bleggh haha. Ben zelfs gestopt met billendoekjes en iedere keer bij verschonen een nat washandje maar baat niet. Wat ik wel weet is wanneer ze geen koorts hebben en of je niet merkt dat ze geen pijn hebben met het plassen er niets aan de hand is qua infectie enzo. Zal het trouwens niet gewoon verandering zijn van urine naarmate ze wat ouder worden?
Mijn dochter ( van dezelfde leeftijd) heeft het ook al een tijdje. Ik heb 1 keer zelf urine gestickt en daar kwam geen ontsteking uit dus ik wijt het maar aan het ouder worden en misschien iets te weinig vocht.