osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo mama's,
    Na lang wikken en wegen gaat mijn dochter Julia vandaag voor het eerst naar de osteopaat. Zij heeft een voorkeurshouding naar rechts. Het cb zag dit met 4 weken en gaf mij tips/adviezen om het te verminderen. Dit hielp niet. Met 3 maanden is Julia doorverwezen naar de kinderfysio. Deze zag geen grote afwijking en gaf mij weer tips en adviezen. In de tussen tijd heb ik een zijligkussen gekocht. Hierin kan ze nu nog slapen maar zodra ze kan draaien niet meer. (gevaar op wiegendood.) Dus een kinderosteopaat gebeld. Vandaag om 13.00 uur kunnen we heen. Ik lees veel positieve verhalen!
    Ik laat jullie weten hoe het ging.:D

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

ben erg benieuwd! Succes!

3. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Na de eerste sessie draaide Daan alweer beide kanten op!! Zat een blokkade in zijn nekwervels. Hopelijk helpt het ook bij jullie! Daan was ongeveer 6 weken toen.
    Met mijn 2de zoontje ben ik gisteren ook voor de eerste keer bij de osteopaat geweest omwille van reflux en krampen (en heel lichte voorkeurshouding opnieuw).

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb de afspraak verzet naar volgende week donderdag. Julia moest vandaag ook naar het cb. Ze kreeg haar prikjes(4 maanden). Heb de osteopaat gebeld en gevraagd of dit invloed kan hebben op de behandeling. Hij vond het een goede reden om de afspraak te verzetten.

Ik keek trouwens op zijn site naar de kosten 97.25 euro:$
    Ik ben bij menzis verzekerd en zij vergoeden 80 % van de eerste behandeling. Hoeveel hebben jullie betaald en werd alles vergoed?

5. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Wij zijn nu 1 keer geweest met Julian omdat hij een lichte voorkeur heeft maar ook erg gespannen is. De nacht na de behandeling was hij ontroostbaar en huilde aan een stuk door terwijl hij volgens mij gewoon sliep. De volgende dag was hij heel relaxt en voelde heel ontspannen aan. mijn 1e ervaring is heel goed en we gaan nu maandag weer.
    De rekening was 95 euro en we krijgen hier maar 30 euro van vergoed. ik weet dat de volgende behandeling goedkoper is omdat we minder lang moeten.
    heel veel suc6

6. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Mijn dochter van 5 jaar heeft altijd veel last van haar darmen gehad, al vanaf de geboorte. 5 jr. geleden werd er geen aandacht besteed aan een osteopaat, daarom nu pas behandeld. Waren we maar eerder gegaan, ze is er 100 % van opgeknapt. Hier zijn we verzekerd bij Aevitae en die vergoeden 100 %, nooit een rekening gezien.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik betaalde 75 euro per behandeling (een uur). Vind 97 euro dus wel veel...
    Mogelijk dat je iemand anders kunt vinden via www.osteopathie.nl?

8. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Ik woon in belgie. De eerste sessie is 60 euro. De volgende 30 (of 40) geloof ik. Per sessie krijgen wij 10 euro vergoed.

9. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Mijn zoontje heeft ook 5 behandelingen bij een osteopaat gehad. Dit omdat hij helemaal vast zat in zijn nek en schouders door de bevalling. (is met vacuum er letterlijk uit getrokken) Huilde ontzettend veel. Ik betaalde €85,- per behandeling en krijg maar €35,- vergoedt. Maar alles voor mijn kleine ventje.

10. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja, wij hebben ook alles over voor onze meissie. Maar het blijft toch duur!

11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Het is ook duur. Maar ja als je kindje ermee geholpen is....;)

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Gisteren naar de osteopaat geweest. Julia sliep toen we binnenkwamen. Ze bleef eigenlijk heel rustig terwijl de man allerlei "rek en strek" oefeningen deed met haar nekje. Ook de darmen gevoeld. Na 45 min mochten we weer gaan met de mededeling dat we niet terug hoefden te komen. Ik ben super blij!!!
    Julia sliep gelijk op haar linkerzij. Toen ik om 2 uur 's nachts keek ook nog. Vanmorgen om 7 uur niet meer. Maar wij slapen ook niet in 1 positie!

Deel Deze Pagina