Hoe oud was jullie kind toen hij/zij over ging op 1 slaapje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shampoo, Apr 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

1. Jonger dan 12 maanden

2. 12 maanden

3. 13 maanden

4. 14 maanden

5. 15 maanden

6. 16 maanden

7. 17 maanden

8. Ouder dan 17 maanden

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe merkte je dat er geen 2 slaapjes meer nodig waren?

Bedankt!

Groetjes shampoo

2. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    jack is sinds een maandje (met ongeveer 10-11 maanden) al over gegaan op 1 slaapje, hij sliep 's ochtends maar een half uurtje tot 3 kwartier en 's middags sliep hij niet voor half 5, was totaal niet moe.
    nu heeft hij het soms wel even moeilijk om wakker te blijven tot na zijn boterham maar over het algemeen red hij het goed en slaapt dan van 12 uur tot 3 uur.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier rond de 16 maanden.
    Hij was al een poosje aan het klungelen. Denk vanaf 13 maand. De ene dag werd hij om 10 uur moe, sliep dan tot half12, en vervolgens eind van de middag nog een dutje van 45-90 minuten.
    De dag erop haalde hij 12 uur (dut van 90 minuten), en hoefde dan 's middags niet meer naar bed. Die periode is zo'n 3 maand geweest, maar dat kwam ook mede door ziekte rond die periode (oorontstekingen). Toen dat weg was ging het goed..

Toen hij zo'n 2 maand op 1 slaapje zat, werd de middagslaap langer. Hij slaapt nu nog steeds 2,5 uur..

4. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    vanaf een maand of 13 is mijn zoontje al aan het rommelen met zijn slaapjes. nu is ie 15 maanden.
    hij wil nog maar 1x slapen, maar kan dat eigenlijk nog niet. soms is ie om 10.30 al zooooo moe maar als ik dan in bed slaapt ie heel de middag niet meer.
    hij slaapt ook maar 1,5 uur. misschien moet ie nog "leren" om wat langer te slapen en komt dat vanzelf als we in een lekker ritme zitten.

5. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Collin slaapt al vanaf 7,5 maand nog maar 1x op een dag.. meestal van 13.00 tot 15.00 soms wat eerder. en slaapt snachts van 19.00 tot 8.00
    En soms slaapt ie helemaal niet maar gaat ie gewoon heeeel vroeg (17.00) naar bed :p

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ongeveer met 15,5 maand.
    Ik merkte het omdat hij 's ochtends gewoon niet meer wilde slapen of langer lag te kletsen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Rond 12 maanden merkte ik het. Hij ging het eerst een beetje afwisselen: de ene dag 2 slaapjes, de volgende dag 1 slaapje. Ik merkte het doordat hij 's ochtends vaak niet kon slapen als ik hem om 10 uur weer in bed legde. Als ik het dan 1 á 2 uur later probeerde ging het wel. Inmiddels doet hij dus elke dag nog maar 1 slaapje, maar dan wel een hele lange: 3 tot 3,5 uur.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier sinds 2 weken maar we zijn enorm aan het klungelen. Hij trekt het simpelweg heel erg moeilijk. Maar die 2 slaapjes gingen ook al een tijdje erg rommelig. Op het KDV trekt ie het overigens wel...

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Rond de 5 maanden sliep dochter nog maar 1x per dag. Wel lang ze sliep wel 3 a 4 uur, hiervoor was het 2x kort

10. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    1,263
    0
    0
    Noord-brabant
    Hier begint het ochtend slaapje er nu een beetje af te gaan. De ene ochtend nog wel dan weer niet dus ik denk dat hij over 1 a 2 maanden wel op 1 slaapje zit.

11. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Hier een laatbloeier :)
    Hier is hij pas met 19 maanden over gegaan op 1 slaapje.
    Komt ook omdat hij 's nachts vaak wakker word. Dus hij had het dan echt nodig nog 2 slaapjes.
    Hier wel 1 slaapje van vaak 3 uur.

12. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ben er nu (rond 13 maanden) mee aan het stoeien.
    Hij deed al vanaf ca 10 maanden aan het einde vand e dag een klein dutje van 3 kwartier en verder eind van de morgen een lang slaapje (ca 2 uur/3 uur).
    Ineens bleef hij langer wakker smorgens (ipv 10 uur naar bed, 13 uur naar bed, ja echt een enorm verschil!) eerst gebeurde dit zomaar een keer en een week later ineens een aantal dagen achter elkaar.
    Nu gisteren zomaar weer moe rond 10 uur en dus weer 2 slaapjes en vandaag wel weer na de lucnh op bed, maar ik hoor m nu na een klein uurtje alweer dus denk niet dat ie het dan trekt tot 19 uur vanavond... Misschien eind vd dag weer even een 3 kwartier op bed?
    Tis even zoeken naar een nieuw ritme hier!

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier rond de 10 maanden, merkte dat zijn middagdutje steeds later werd..

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    jayla maakt nu (anderhalf jaar) nog steeds 2 dutjes :D zij heeft het nodig en ik vind de rust wel lekker dus laat maar lekker gaan! ze geeft zelf wel aan als ze eraan toe is :)

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Onze jongens doen ook nog steeds 2 dutjes. Rond 10 uur vallen ze zowat om van de slaap, zijn dan niet meer te genieten. Heel af en toe trekken ze 1 slaapje wel, maar liever niet. Bovendien vind ik het zelf ook wel lekker... ;) We laten het voorlopig lekker zo! ;)

16. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook nog 2 slaapjes van ongeveer 2 uur. Als we een keer een dagje weg zijn, kan ze ook wel zonder ochtend/middagslaapje (of ze slaapt even in de auto/buggy), maar thuis doet ze nog altijd 2 slaapjes..

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik vond dat eerst ook wel lekker, maar nu we 2 weken lang op 1 slaapje zitten, vind ik dat eigenlijk veel fijner. Het is qua planning makkelijker. Ik heb nu rekening te houden met maar 1 onderbreking ipv 2.

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Daar heb ik inderdaad ook wel eens over nagedacht. Dat je dan flexibeler bent als je buitenshuis iets wilt gaan doen. Daarom gebeurt het op die momenten ook wel dat ze maar 1 slaapje doen. Maar ik merk dan de dagen erna dat ze het echt in moeten halen. Gisteren hebben ze bijvoorbeeld maar 1 slaapje van 1/1,5 uur gedaan (omdat ze 's middags bij opa en oma niet wilden slapen) en vannacht hebben ze een nacht gemaakt van 13 uur!! :$ Kortom, ze hebben het gewoon nog nodig.

19. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Sjee wat zijn veel kindjes er al vroeg bij. Maar ik inderdaad ook met 17 maanden om naar 1 slaapje. Ze wilde 's middags gewoon niet meer naar bed.
    Op de creche sliep ze al wat langer nog maar 1 slaapje, 2 slaapjes daar wilde ze op een gegeven moment ook niet meer.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    met 11 maanden ging alicia over na 1 slaapje en met 2 jaar was der tussen de middagslaapje helemaal weg

Share This Page