12wkn maximaal 6 uur slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door twinny, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi

Ons zoontje is nu 12 wkn en slaapt 's nachts niet langer dan 6 uur achter elkaar. Daardoor blijft hij regelmatig op d 6 flessen zitten. Vaak als we zijn speentje in zijn mond duwen, valt hij wel weer in slaap, als ie geen honger heeft. Vind het niet erg om op te staan, maar vroeg me af wanneer ie eens wat langer ging slapen. nu meestal dus na de fles van 23-24u slaapt hij tot 5-6u!

twinny

2. adi

adi Niet meer actief

Ik vind dat eerlijk gezegd prima tijden voor 12 weken, want je hebt dan een late avond voeding en dan een ochtendvoeding om 6 uur. Hier zijn ze nog steeds meestal om 6 uur wakker en klaar voor de dag.

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ppppppppfffff en dat met een drieling!!! Kan me voorstellen dat jij ook zou willen dat ze lekker lang sliepen.
    Mag ook niet klagen hoor, zeker niet omdat ie na die ochtend voeding gewoon weer heerlijk gaat slapen!

twinny

4. adi

adi Niet meer actief

soms wel, maar ben zelf een irittant vroeg ochtend mens, dus dat scheelt ;)

Hier deden we heel lang die ochtendvoeding net zoals een nachtvoeding behandelen. Flesje geven in het donker en hup - terug in bed. Verschonen alleen bij een poepbroek.
    Om 8 uur begon de dag en dan ging ik ze verschonen en aankleden.

Helaas pikken ze dat niet meer ;)

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    In principe slaapt ie dus gewoon door. Onze baby is 10 weken en die krijgt tussen 23 en 00 uur een keer de late voeding en dan 's ochtends ergens tussen 5 en 6 uur. En mijn andere twee kids hadden dat ook toen ze net gingen doorslapen. We zitten nu ook nog op 6 flessen, soms sporadisch 5.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

tis toch super als ie 6 uur slaapt?

Oh en Irem komt meestal om 1.00 uur en rond 6.00 uur, als ik niet hoef te werken leg ik haar na de voeding van 6.00 uur gewoon meteen weer in bed en dan slaapt ze zeker nog 2 uur, scheelt ook dat het dan nog schemerig is (en ze is gewoon nog moe meestal). Heb je dat al eens geprobeerd?

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.247
    6.128
    113
    En hoeveel drinkt ie dan, flessen van 120+4, 150+5 of 180+6?
    Want het is eigenlijk toch niet zo heel raar 6 flessen, als ie maar niet boven een liter/of zijn maximum voor zijn gewicht per dag uitkomt. En slaapt hij nog tussen de fles van 7/8 uur tot 23/24?
    Want dan doet ie het erg netjes hoor!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Zo slaap die van ons ook!
    Maar hij zit wel iedere dag op 5 flessen..

Vandaag een uitschieter: 22 uur laatste fles, half 8 wakker! Heerlijk!

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    6 uur slapen is toch harstikke mooi met 12 weken.
    En het is toch niet erg om nog 6 flessen te geven?
    Ze zijn maar zo kort zo klein.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Zo doe ik het ook, ik schuif hem tot bij mij, leg hem aan en we slapen verder. Ik doe geen licht aan, houdt het stilletjes en verschoon ook enkel bij een poepbroek...

11. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    jullie hebben gelijk hoor, tis ook al best lang. Het opstaan maakt me ook niet uit, maar hij drinkt al bijna 5 flessen van 180, dus 6e fles is beetje aan de vele kant!!
    En hij gaat na een vroege fles ook gewoon weer lekker slapen, dat is verder geen probleem.
    Vanmorgen was hij om 610u wakker na de fles van 2330 en is zelf weer beetje in slaap gevallen. Om 640 begon hij te brabbelen en zijn grote zus lag ook te kletsen, hihi. Leek net of ze het tegen elkaar hadden, zo lief!

twinny

Deel Deze Pagina