Hoi allemaal, Even om misschien wat meer ideeën op te doen. Waar speelt jullie kindje veel mee en kan hij/zij zich goed vermaken? Hier is het met fases, nu weer een fase dat hij minder goed speelt. Hij speelt vooral met zijn auto's, trucks en vrachtwagens. Boekjes lezen heeft hij niet meer zoveel geduld voor. Verder is hij niet echt geinterresseerd in kleuren of bijv. little people. Puzzelen ook niet. Duplo of megablocks gooit hij ook alleen maar mee i.p.v. bouwen. Ook al doen we het voor. Heb gewoon soms het idee dat hij zich verveeld ofzo. Nog tips voor leuk speelgoed waar ze eventjes zoet mee zijn. Dank alvast Gr vruchtje
Mijn zoontje is 24 maanden, maar hij verveelt zich eigenlijk nooit. Hij zeult met al zijn speelgoed door het huis en hopt van het 1 naar het ander. Maar goed, successen zijn (en blijven): puzzels, boekjes, kleurpotloden, klei en ballen. Hij heeft voor zijn verjaardag een houten treinset (met heeeeeel veel uitbreiding) gekregen en daar is hij ook al een week non stop zoet mee. Verder vindt hij het vooral leuk om al zijn grote dingen (houten loopkar, ton met blokken, etc.) op een rijtje te zetten en doen alsof het een trein is Of hij gaat al zijn little people poppetjes op een rijtje zetten. Etc. Maar goed, daar heb je niet zoveel aan.
Hier vooral met haar poppenwagen....er gaat van alles in behalve poppen, die smijt ze er direct weer uit Ballen duplo little people zo'n geluidtafeltje En voor de rest wel eens spullen van mama....zie ik haar weer met de dweil door de kamer lopen, of de veger&blik, lege cola flessen Geef haar ook wel eens plastic bakjes, kan ze uren mee spelen.
Poppen, poppenwagen, bedje enz. Pop eten geven, flesje, luier aan, uit enz enz. Verder puzzels, boekjes lezen, 'poetsen' en de echte favoriet is verven (vingerverf maar dan met kwastjes) maar daar heeft mama niet elke dag zin in dus dat doen we 3x per week of zo. Tekenen doet ze ook elke dag wel een keer maar niet voor lang. Oja stickertjes plakken is ook een feest.
Wij hebben geen speelkinderen. De oudste moets je altijd alles samen mee doen. De tweede sleept met van alles door het huis maar speelt met niets. Leest soms even een boekje of kleurt even. Maar het meeste speelgoed raakt hij bijna niet aan. En we hebben echt al vanalles geprobeerd.
Hoi mijn zoontje is bijna 2 en speelt veel met zn garage met auto's en met duplo. Verder speelt hij met dieren, blokken, en speeltjes waar geluid in zit. Hij speelt overigens nooit lang met 1 ding.
Onze dochter speelt het meeste met haar keukentje (inclusief pannetjes, lepels en 'eten'), en met haar nijntje-servies. Ik krijg dagelijks zeker 20 kopjes koffie/thee van haar. Verder vindt ze muziek-dingetjes erg leuk (piano, trommel, gitaar). En ook haar poppenwagen, waar ze vooral knuffels in doet. Bij verschillende speelgoedwinkels/Blokker heb je van die plastic loopfietsjes voor 8 euro ofzo. Bij ons in de vriendengroep zijn zijn ze voor alle kindjes een succes, ze zijn niet al te groot en kunnen dus met gemak binnen gebruikt worden.. Edit: deze bedoel ik: Actie Bart smit Loopfiets op Actie.nl
Hier is een keukentje erg in trek. De hele dag kookt hij voor me. Ook auto's, loopwagentje, magic tekenbord, tekenen, samen met bal spelen. Het liefste is hij buiten op zijn loopauto, konijnen snoepjes geven en naar de speeltuin.
bouwen met duplo is hier echt favoriet, rijden met de duplo-bus ook! verder boekjes, puzzels, tekenen en een tekenfilmpje kijken.