ALLES op willen pakken van straat.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hello dames..

Lenn loopt al een aantal weken/maanden los.. Nu zijn we een tijdje geleden begonnen met zelf lopen buiten.. Helemaal leuk, we genieten enorm van ons ondernemende draakje:)

Ook de boodschappen doen we steeds vaker lopend.. Hij maakt al flinke afstanden.. Het enige waar we tegen aan lopen is dat ALLES, maar dan ook alles opgepakt moet worden wat op straat ligt.. Er ligt nu dan ook een mooie verzameling takjes en blaadjes in de gang:D
    Hij weet nu door eigen ervaring dat die dingen dus niet te eten zijn *mama was aan de klets:)*
    Nu vind ik dat zelf niet zo'n groot probleem (al was het blaadje in de mond stoppen nu niet echt de bedoeling)

Maar goed, hoe kun je dat afleren? Geen dingen van straat pakken.. (zoals papiertjes, pakjes drinken e.d.)Gewoon consequent nee zeggen? Blaadjes en takjes vind ik niet zo'n probleem, als we een keer naar het bos gaan mag hij ook takjes enzo meenemen naar huis.. en hoe leer je dat onderscheid van wat wel mag en wat niet..?

nogmaals, blaadjes vind ik echt geen probleem, maar zoals het vuurwerk dat hier nog steeds ligt vind ik dan weer niet zo prettig..

kortom, hoe doen jullie dat?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Takjes en blaadjes e.d vindt ik geen probleem als ze die oppakken (en toendertijd ook nog in d'r mond stopte en weer uitspuugde) en meenemen.
    Maar dingen als pakjes, vuurwerktroep en andere rotzooi, zeg ik constant: Nee dat ik bah. Duurd ff voor ze het doorhad maar binnen een week of 2 snapte ze het wel (ze was toen ik ermee begon net een jaar).
    Ook maakte ik er leuke beweging bij (gewoon een weggooi beweging), en nu als ze iets pakt wat bah is gooit ze dan ook met die beweging weg. En als er een prullebak in de buurt is zeg ik, dat is bah gooi hier maar in.
    Werkt hier tenminste prima

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja een beetje dezelfde manier zoals wij het aanpakken *in de hoop dat dat werkt:D*

als wij Nee zeggen gooit hij het automatisch al op de grond dus dat scheelt.. Maar het onderscheid in wat wel vies is en niet is dus niet zo heel moeilijk? Blaadjes liggen intussen in de kliko, maar Lenn kennende zal hij morgen wel weer wat mee naar huis nemen:D

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Oh herkenbaar!!!

Hier hetzelfde "probleem" .

De supermarkt zit om de hoek maar doe er wel een dik half uur over om er te komen...! Alles is leuk om op te pakken en idd het vuurwerk...das natuurlijk het leukste.

Soms, als ik ff snel moet zijn, dan gaat ie lekker in de buggy. Maar goed, lopen is natuurlijk leuker en dan zet ie het op een gillen :x

Ik vroeg me ook al af; gaat ie dat afleren en hoe in vredesnaam leer ik hem het verschil?!

Ik blijf meelezen :p

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha dat gillen in de buggy komt bekend voor :D Alleen heeft hij dan echt even pech.. Nu krijgt hij een beetje door dat hij toch echt moet luisteren.. Ik waarschuw 2x (hij loopt ineens de verkeerde kant op of hij wil geen handje vasthouden als we bij een weg zijn) en als hij niet luistert moet hij in de buggy.. Nu pakt hij zonder zeuren zelf mijn hand vast als we naar de winkel gaan.. Het krijsen in de buggy doet ie nog wel, maar wel een stuk minder.. Mama loopt stug door :D Ik trek me ook weinig aan van al die leuke blikken die je krijgt als je met een krijsend kind over straat loopt:D

Deel Deze Pagina