Hoe krulletjes mooi krijgen bij dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DeeLighT, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ons dreumesje heeft al echt wat krul in het haar. Na het douchen doe ik er wat hair repair spul in van gliss kur en haal mijn vingers erdoor; veel krulletjes springen er dan in.

Maar vaak is het na een nachtje slapen aan een kant plat, of het zit warrig en staat dan wat onverzorgd. Wat nat maken helpt iets maar niet altijd. Wat kan ik het beste doen om het er mooi en verzorgd uit te laten zien?

Hier een foto van de krulletjes (hoop dat het blijvend is, wat denken jullie? Heb geen betere foto zo even sorry):

2. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter heeft ongeveer hetzelfde haar, en ik doe er geen andere spul in behalve kindershampoo. Volgens de kapster kun je op deze leeftijd de haarstructuur niet beinvloeden, het haar blijft veranderen tot ong 6 jaar.

Wat hier wel helpt is dat we haar mooi in laagjes hebben geknipt, dat scheelt veel, de krullen komen er mooier uit. En ik kam haar lokjes niet uit met een borstel, maar met mijn vingers.
    Oh en ik was haar haartjes 2x per week, maar zij maakt zichzelf amper ooit vies, dus bij haar kan dat.

3. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Onze dochter heeft ook zulk haar, zo lief! Ik doe er soms wat haarlotion in van Zwitsal maar heb ook Grapeseed Oil van de Body Shop in huis, voor mezelf, en dat doe ik er bij haar ook weleens in. Ruikt heerlijk en is lekker zacht. Dan springen de krulletjes er inderdaad heel mooi in. Voor de rest was ik haar haar 2x en borstel ik het altijd even na het slapen.

4. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Mijn zoontje is nog klein maar heeft ook wat krul in zn haar, ik doe altijd na het wassen en elke morgen kruidvat haar lotion in zn haar. Dat vind ik erg fijn spul. Ik heb ook haar gel van zwitsal en dat doe ik er soms in, maar vind de haar lotion fijner...

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik gebruik voor mijn dochter, krullencreme van Andrelon, in zo'n pompflacon. Eerst het haar wat vochtig maken en dan die creme erin en je hebt de hele dag mooie krullen :)

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Madeliefke, ook na een slaapje? Of doe je het dan overnieuw?

adi, laagjes knippen ook een goede tip.

Haarlotion gebruikten we eerst maar dat deed niet veel had ik het idee.

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Na een slaapje alleen met mijn handen even opnieuw vochtig maken en dan komen de krulletjes weer terug

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Klinkt goed, ga er eens voor kijken, thanks!

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou het zo min mogelijk kammen/borstelen. Alleen als je het gewassen hebt en daarna niet meer. gewoon een beetje vochtig maken met water/haarlotion.

Als je het gaat kammen wordt het pluizig.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    zustertje, ja dat heb ik gemerkt ja. Gebruik voor de oudste met steil haar altijd een zachte borstel maar bij de jongste word het dan echt een suikerspinnetje :)

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Inderdaad niet teveel insmeren, nu lijkt het wat vettig. Hier hielp water en lotion ook. Nu het haar langer is, smeer ik als het net gewassen is wat van Perfecte krul van Andrelon erin.

12. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik maak het haar van onze dochter altijd even vochtig, dan een kammen en even mijn handen erdoor.
    Moet wel zeggen dat ze veel meer krul heeft, maar verder doe ik er dus niets in...

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier is het na een hele steile ook even wennen, eentje met flink krulletjes :)
    Ik gebruik zwitsal haarlotion, dan springen ze er in, mooie kleine krulletjes die hooguit iets grover worden aan het eind van de dag, maar als ik het uitborstel wordt het bijna kroeshaar :)

14. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

ik gebruikte voor hij 1 werd zwitsal lotion en haargel. na zijn eerste verjaardag werden zijn krullen meer en gebruik nu kids haargel vd etos gemengd met een beetje babyolie. Na badje kam ik t even door en doe om de dag een beetje olie in zijn haar, wordt t niet zo droog.

Bekijk bijlage 253741

Hier komt ie net uit bed :D

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    jayenriv, hij heeft meer kroes denk ik. Vet spul werkt voor mijn dochter iig niet.

Loesjuh, heb nu idd die krul creme van andrelon gekocht, hhmm ruikt iig lekker.

Jacky, jouw avatar vind ik echt zooooo schattig altijd. Heb er nog nooit wat over gezegd maar je hebt hem al lang he.

16. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Hij heeft geen kroes haar :D (gelukkig niet) je kan ook alleen gel gebruiken, dat doe ik ook vaak. Heb meer een beetje olie erbij zodat zijn haar niet uitdroogt.

Deel Deze Pagina