Beleg boterham - baby 8 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Query, May 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die recepten hebben voor boterhambeleg die je zelf kan maken. Mijn dochter vind pompoen en avocado echt heerlijk en dit is natuurlijk gezonder dan smeerworst of appelstroop.
    Hoe maak ik dit zo in grote hoeveelheden en hoe kan ik het goed bewaren (lees; zodat ik iedere dag wat op haar boterham kan smeren)? Na 1 dag wordt avocado namelijk al een beetje bruinig...

Ik hoor het graag! En mochten er mensen zijn die nog lekkere recepten hebben; ik hoor het heel graag :D

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Je kunt met een lepel kwark een spreadje maken, bijvoorbeeld met banaan of aardbei.

3. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

Sep 2, 2011
    1,012
    1
    38
    Hilversum
    Gewoon banaan op brood viel hier ook altijd in de smaak!

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Aardbei op brood zou ik nog even mee wachten vanwege de allergenen. Hoewel ik wel eerder ben begonnen met pindakaas dan dat geadviseerd wordt. Ging hier prima. Je hebt in de natuurwinkel pindakaas op basis van pinda's zonder toevoegingen. Eigenlijk hartig en gezond.

Ik geef als vervanging voor leverworst vaak tartex op brood. Dit is op plantaardige basis, maar het smaakt naar pate. Je kunt hele kleine verpakkingen kopen waarmee je, ik gok, 4 boterhammen besmeerd. Prima voor die aantal dagen houdbaarheid na opening.

Ook hummus geef ik soms op brood. Bevat soms wel wat zout. En even opletten of je wel die ene zonder scherpe kruiden hebt. Volgens mij heeft de AH het wel in assortiment.

En weet je dat een avocado na een dagje bewaren wel bruin wordt, maar dat als je die helft met de pit luchtdicht bewaard in de koelkast, je zo het bruine laagje eraf kan schrapen? Daaronder zit een groot stuk avocado die je prima kunt eten.

Tsja en jam af en toe, maar dan die zonder toegevoegde suikers.

Een boterham met alleen een beetje boter is af en toe ook prima. Wij smeren ipv boter kokosolie ivm gevoeligheid voor koemelk.

Oh, en tahin is hier ook weer in trek. Maar weet niet vanaf welke leeftijd dit aangeraden wordt.

Goooooglen maarrrr. :D

5. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Hier ook koemelkallergie, dus kwark en boter/margarine op basis van lactose valt bij voorbaat al af.
    Goede tip dus die boter kokosolie!

Maar niemand hier die bijvoorbeeld een soort sandwichspread zelf maakt met bijvoorbeeld pompoen?

Banaan op brood doen wij niet omdat ze al banaan in haar fruithapje krijgt (vaak banaan en peer gepureerd, eet ze helemaal op dus ze zit al aan die 2 stuks fruit per dag)

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Humus wordt ik geloof ik gezien als sandwichspread. Je kan het natuurlijk als smeerbeleg zien en er vanalles op strooien aan rauwkost en zo (lenteuitje?), zongedroogde tomaatjes/olijfje. Lijkt me heerlijk, maar voor een 8mnd oud kindje nog niet.

Wel maak ik soms zelf eiersalade voor op brood. Gekookte eieren, mayonaise (die ene uit een tube of pure mayo van natuurwinkel), peper, zout, kerrie, zongedroogde tomaatjes, soms een paar plakjes uitgebakken bacon in kleine stukjes als zl niet mee eet.

Ik volg je onderwerp voor als je een gezonde, verantwoorde sandwichspread vindt!

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    O, ja, die kokosolie kun je vinden bij de Aldi. Hoeft niet in de koelkast. Ideaal!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    https://www.youtube.com/watch?v=ILpWk8A3UQQ
    :D

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    Ik krijg heeeeel erg honger opeens! :D

10. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Mogen ze met 8 maanden al vette vis? Dl ging pas laat vast aan het vaste voedsel, dus zou het niet weten. Maar ze is inmiddels dol op makreel of forelsalade. Kan je ook losroeren met yoghurt ipv mayo, en wat groene kruiden.

Pompoen heb ik in blokjes in vriezer (ook altijd handig om door de soep te strooien of te grillen als bijgerecht).

groentespread kan je ook in zakjes invriezen, als je die even in bakje koud water zet zijn ze zo ontdooid.

11. Muusje20

Muusje20 Actief lid

Nov 13, 2014
    264
    0
    0
    hier geen recpeten, maar geef altijd appelstroop en jam van Zonnatura, heel gezond en makkelijk ;)

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Tja... hier doe ik niet zo moeilijk en ingewikkeld, ik houd zelf helemaal niet van al die aparte dingen, dus mijn zoontje krijgt gewoon appelstroop, pindakaas, smeerkaas, smeerworst, sandwichspread, philadelphia of jam van zonnatura op brood.
    Vind het overigens wel super goed hoor dat je er zo mee bezig bent!
    Kan je hier dus alleen niet mee verder helpen ;)

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
  14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
  15. Query

Query Actief lid

Sep 17, 2013
    278
    0
    16
    Die Zonnatura groentespread klinkt erg goed, bij het bekijken van de inhoud zag ik alleen dat er zout aan is toegevoegd.
    Dit is dan juist toch niet goed voor die kleintjes?

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,168
    10,676
    113
    Zoonlief is nog steeds happy met een boterham met boter of roomkaas 😊
    Verder eet hij de andere koude maaltijd een fruitpapje van geraspt of geperst fruit met papgranen

17. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tahin is gewoon sesampasta. Zit ook in humus. Dat geven wij ook, vindt ze heerlijk 😋

18. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en met 8 maanden mogen ze al vis & vlees hebben. Hier is ze dol op vis & kip!

19. Berdientje28

Dec 28, 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vergeet de simpele dingen zoals kaas, ham, boterhamworst etc niet ;);)

20. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor.. Heb er ook echt geen tijd voor. Maar ben altijd benieuwd naar dergelijke recepten & als ik dan ooit de tijd er wel voor heb, is het een proberen waard :)

Share This Page