Osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shar079, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shar079

Shar079 Actief lid

15 jul 2013
    384
    0
    16
    Ik werk als franchise ondernemer voor Juiceplus we
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Ik wil even met wat jullie delen.
    Mijn dochtertje is 20 maanden. Zij heeft een ontwikkeling achterstand zo ontdekt door de fysio. Ook kan zij nog niet lopen. Wel kan ze ze staan. Ze heeft last van hypermobiliteit. En slappe spieren.
    Al en al oefen ik elke dag met haar. Ze is onlangs bij de huisarts geweest. Consultatie bureau, en kinderarts. De kinderarts wilde een mri scan , een bloedtest en drong erop aan om nogmaals de fysio in het ziekenhuis te bezoeken. Maar ik was zo geschokt. Een mri scan alles ging door en langs mee heen maar kon geen woord uitbrengen.
    Ze loopt momenteel bij de fysio en de manueel therapeut. En ik merkte bij de manueel therapeut enorme veranderingen. Ze zat namelijk helemaal vast. En ze heeft een moeilijke geboorte gehad. Ze bleef vast in de geboortekanaal. Ik werk ingeleid met 38 weken wegens zwangerschap diabetes en te weinig vrucht water. Ze heeft altijd de hik gehad. En ze heeft stappen overgeslagen. Die haalt ze nu in.
    Ik heb de fysio huilend opgebeld. Met hoe en wat nu? Ik vroeg of een osteopaat zin had. Aangezien ik er niet bekend mee ben. Ze vond het wel een goed idee.

Nu vraag ik mij af of iemand mijn verhaal kan herkennen. en of iemand ervaring met een osteopaat heeft, en wat het voor diegene gedaan heeft. Het kost namelijk geld en ik wil zeker weten voordat ik een afspraak mee maak.

Ik hoor jullie graag mama's

Groetjes
    Sha Buivenga

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoontje was 3,5 week te vroeg geboren, verkeerd om en met pomp hebben ze hard getrokken.
    Hij zat helemaal vast, dit ontdekte de osteopaat.
    Na zes behandelingen ging het helemaal goed met hem. Hij huilde in het begin veel en had enorme voorkeurshouding.
    Een osteopaat masseert zachtjes de werveltjes. Het is niet de bedoeling dat hij/zij kraakt oid. Dat zijn echt horrorverhalen van kwakzalvers.
    Hoop dat het bij jou dochtertje ook helpt als je besluit erheen te gaan.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik geloofde ook niet zo in een osteopaat maar was na weken gekrijs op en wilde alles proberen. Zl zat ook helemaal vast. Ik had een stressvolle zw en een turbo bevalling. Na 3 behandelingen bij de osteopaat had ik een ander kind.

Zl was toen wel 9 weken... ik ben blij dat ik ben gegaan ondanks dat het veel geld kost.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.674
    113
    Ik benet mijn dochter ook bij de ostheopaat geweest toen ze een paar weken oud was. Gewoon even een check en paar behandelingen vanwege een zware bevalling.

Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je in shock was bij de kinderarts. Heeft hij een ziekte of syndroom genoemd dan? Of lees ik ergens over heen?

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier na de geboorte een aantal keren bij osteopaat geweest ivm vastzittende nekwervels. Zl is nu 1 en kon niet goed staan, wederom na osteopaat geweest en nekwervels, heup en linkervoet je hadden een bewegingsbeperking. Losgemaakt en zl staat zoveel beter, beweegt weer soepel etc. We merken hier steeds flink verschil, na een behandeling slaapt zl beter, beweegt hij beter en oogt hij nog vrolijker.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou zeker naar kinderarts luisteren. Mri scan dus.dat doen ze niet zomaar! Eigenlijk niet pas als ze echt denken iets niet goed is.

Osteopaat kan niet helpen in motoriek dus dat heeft geen zin denk ik? Hij kan blokkades wegnemen maar volgend mij dan ben je juist overspannen/erg sterk.

Dochters beide met 5wk bij osteopaat behandelt. Mijn baby heeft heupafwijking en daar osteopaat kon niets doen en niet zien dat het is. Fysio daarheentegen wel.

Osteoppat is net zoals manuele therapeut hoor dus erg veel zou hij niet kunnen veranderen. Als manuele therapeut had blokkades al weggenomen dab zit dat al goed. Nakijken kan je altijd meestaal nemen ze niet eens geld voot consult als er niets is.

Sterkte!

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Hypermobiliteit en slappe spieren kunnen niet verholpen worden door een osteopathie
    Die maakt dingen juist los bijvoorbeeld bij veel huilen bij een baby of overtrekken.

Heb je nog een afspraak bij de kinderarts? Anders nog eentje maken en iemand meenemen.
    Ze stellen echt niet zo maar een mri voor.

8. Jen30

Jen30 Niet meer actief

3 x geweest. 200 euro lichter. Maar iedere euro waard!! Van huilbaby naar lachbaby.
    Zaten nekwervels vast door de zware bevalling..

9. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ik heb 7dec een afspraak ivm overstrekken.
    Mijn zoontje is 6 weken, overstrekt zich en heeft een voorkeurshouding. Ben heel benieuwd wat ze gaan doen!

Dacht ook dat ze kraken maar blijkbaar dus niet..

Deel Deze Pagina